درخواست مسکو برای تحقیقات بین‌المللی درباره حمله به ایلیوشین-۷۶

معاون وزیر خارجه روسیه از درخواست مسکو برای تحقیقات بین‌المللی درباره حمله کی‌یف به هواپیمای حامل اسرای جنگی اوکراینی خبر داد.

به گزارش مشرق، میخائیل گالوژین، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که مسکو خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره حمله کی‌یف به هواپیمای «ایلیوشین -۷۶» روسیه است؛ هواپیمایی که حامل اسرای اوکراینی برای تبادل زندانی بود و با پدافند هوایی کی‌یف سرنگون شد و تمام سرنشینان آن کشته شدند.

گالوژین گفت: هیچ‌کس هیچ شکی ندارد که حمله به ایلیوشین -۷۶ از سوی رژیم ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین انجام شد. کی‌یف به خوبی از اینکه هواپیما حامل سربازان اوکراینی برای تبادل زندانی بود، آگاهی داشت. روسیه مصرانه خواستار تحقیقات بین‌المللی است تا از این طریق کارشناسان بتوانند شواهد موجود مبنی بر اینکه هواپیما از موقعیت و در زمانی مشخص از داخل قلمرو تحت کنترل رژیم کی‌یف، با سامانه زمین به هوای پاتریوت MIM-۱۰۴ سرنگون شده است را ارزیابی کنند. هم‌اکنون قالب احتمالی آغاز چنین تحقیقاتی در دست بررسی است.

نیروهای مسلح اوکراین ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) یک فروند هواپیمای ایلیوشین -۷۶ حامل اسرای اوکراینی را سرنگون کرد. ۷۴ سرنشین هواپیما که ۶۵ نفر از آنها سربازان اوکراینی بودند، کشته شدند. وزارت دفاع روسیه این حادثه را اقدام تروریستی توصیف و تاکید کرد که کی‌یف با آگاهی کامل از انتقال اسرا برای تبادل زندانی، اقدام به سرنگونی هواپیما کرده است. اوکراین گرچه سرنگون کردن ایلیوشین -۷۶ را رد نکرده اما نسبت به حضور اسرای اوکراینی در این هواپیما ابراز تردید کرده است. این در حالی است که مسکو، تصاویر ویدئویی را از لحظه سوار شدن اسرا به هواپیمای مذکور منتشر کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    فقط وقتی تو ایران پدافند اشتباها یه هواپیما رو میزنه کل دنیا عزای عمومی اعلام میکنه، ولی اگه کار اوکراینی ها و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش شون باشه همه خفه خون میگیرن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس