کد خبر 1572705
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
بازگشت تانک روسی به کشتی؛ بخارست در انتظار ستاره‌های اروپا

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به حضور دارنده مدال طلای المپیک و جمعی از آزادکاران مدعی در مسابقات کشتی قهرمانی اروپا پرداخت.

به گزارش مشرق و به نقل از اتحادیه جهانی کشتی، مسابقات کشتی قهرمانی اروپا از ۲۳ بهمن ماه (۱۲ فوریه) در شهر بخارست رومانی برگزار می‌شود. با توجه به پیش بودن المپیک، تیم روسیه با تمام قوا در این مسابقات حضور خواهد یافت. عبدالرشید سعدالله‌یف، دارنده ۲ نشان طلای المپیک و قهرمانی جهان پس از پایان چهار ماهه دوران مصدومیت در رقابت جهانی ۲۰۲۳ بلگراد، در جام یاریگین به روی تشک رفت و توانست با اقتدار قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم شود.

مسابقات قهرمانی اروپا در حالی به میزبانی رومانی برگزار می‌شود که علاوه بر سعد الله‌یف چهره‌های سرشناس کشتی از جمله زائور اوگویف، اخمت عثمانوف، آرتور نایفونوف و عباس گادجی ماگمدف(روسیه)، اسماعیل موساکایف(مجارستان)، طاها آکگل(ترکیه)، گنو پتریاشویلی و آوتاندیل کنتچادزه(گرجستان)، آرسن هاروتیونیان (ارمنستان)، جورجیوس کوگیومتسیدیس(یونان) و زلیمخان آباکاروف(آلبانی) حضور دارند که سطح رقابت را بالا خواهند برد.

سایت اتحادیه جهانی به نحوی دیگر بازگشت تانک روسی را مورد بررسی قرار داد که پس از اتمام دوران مصدومیت به دنبال کسب ششمین عنوان اروپایی خود است.

ماگومدخان ماگومدوف (دارنده نقره و برنز جهانی) از جمهوری آذربایجان، گیوی متچاراشویلی(۲نشان برنز جهانی) از گرجستان، ولاگییسلاف باجکایف از مجارستان و باتیربک تساکولوف(دارنده نقره جهانی) از اسلواکی، دیگر رقبای سعدالله‌یف در وزن ۹۷ کیلوگرم به حساب خواهند آمد.

دارنده ۲ نشان طلای المپیک پس از قهرمانی در تورنمنت یاریگین، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «او به مسیر بازگشته‌ است». انتظار می‌رود که سعدالله‌یف به صورت کامل آماده مبارزه در بخارست باشد و این بدان معناست که حریفان او روزهای سختی در پیش خواهند داشت.

بازگشت تانک روسی به کشتی؛ بخارست در انتظار ستاره‌های اروپا

همچنین از دیگر مبارزاتی که اتحادیه جهانی به آن نیز پرداخته، مربوط به وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد است که آکگل و پتریاشویلی نفرات دوم و چهارم رنکینگ جهانی؛ تنها می‌توانند در فینال به مصاف هم بروند. در صورتی که هر دو به فینال راه یابند، یک مسابقه حساس برای کسب نشان طلا را رقم خواهند زد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس