کد خبر 1570073
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
1

اصلاح‌طلبان که طی سال‌های ریاست جمهوری روحانی از وی به عنوان «رحم اجاره‌ای» سخن به میان آوردند، حالا می‌کوشند تا ردصلاحیت وی را سیاسی و باعث کاهش مشارکت مردمی بازنمایی کنند.

سرویس سیاست مشرق- بررسی برخی مطالب رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب در خصوص ردصلاحیت حسن روحانی و واکنش آنان در این زمینه نشان از تناقض‌های شدید این جریان در زمینه مواجه با حاکمیت و از سوی دیگر صداقت با مردم است.

بر اساس احصاء صورت گرفته اصلاح‌طلبان که طی سال‌های ریاست جمهوری روحانی از وی به عنوان «رحم اجاره‌ای» سخن به میان آوردند، حالا می‌کوشند تا ردصلاحیت وی را سیاسی و باعث کاهش مشارکت مردمی بازنمایی کنند.

اصلاح‌طلبان این تناقض را پاسخ نمی‌دهند که چگونه بوده که آنان طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته از بحران مشارکت سخن به میان می آورند و حال اینکه در شرایط کنونی پس از ردصلاحیت روحانی مدعی کاهش مشارکت هستند.

روحانی بالاتر از شورای نگهبان است!

اگر اصولا ردصلاحیت روحانی موجب کاهش مشارکت می شود پس مشارکت لازم وجود داشته که این جریان از کاهش مشارکت با ردصلاحیت روحانی سخن به میان می آورد، در این میان نیز بماند که اصلاح طلبان و طیف‌های مختلف آن نیز بارها تاکید داشتند که در صورت تایید صلاحیت روحانی وی اصولا رای نخواهد آورد.

از سوی دیگر اما اصلاح طلبان در محوری دیگر ضمن حمله به شورای نگهبان تلاش کردند تا شان حسن روحانی را فراتر از شورای نگهبان به عنوان یکی از نهادهای جمهوری اسلامی تعریف کرده و از رهبری خواستند تا برای بازگرداندن روحانی به عرصه انتخابات ورود کند.

در این رابطه روزنامه اعتماد می نویسد: شورای نگهبان اساسا همتراز حسن روحانی نیست که بخواهد درباره ردصلاحیت او اعلام نظر کند! در این میان، سطوح بالاتری از ارکان حاکمیت باید به این بحث ورود و این ردصلاحیت را کان لم یکن کرده و روحانی را واجد صلاحیت اعلام کند.

گفتنی است این محور مطرح شده از سوی اصلاح طلبان و به تعریف افراد فراتر از نهادهای قانونی در تعارض آشکار با ادعای قانون گرایی آنان بوده و بیانگر آن است که فرجام اصلاحات ساختاری آنان جز با هضم شدن در چهره ها و بازتولید اقتدارگرایی معنایی نمی یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 17
  • سید IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    15 3
    حسنک وزیر!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      18 3
      حسنک انگلیسی
    • سوخته IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      11 1
      این خبیث کذاب کی از دنیا حجرت می کند پیش همتایش عمرعاث و معاویه
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      8 0
      قرار نیست که هر وقت شریط مطابق میل شماها خائنین اصلاح طلب نبود زیر میز بازی بزنید ، اصلا شورای نگهبان باید همه شماها رو رد صلاحیت کنه چون لیاقت ندارید
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      7 0
      چوب خدا صدا نداره اگه بزنه دوا نداره. خدایا قربان عدالتت حقا که انتقام الهی رد خور نداره. از اینکه گرگی مثل حسن توسط همین نظام روسیاه شد بسیار خوشحالم
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      2 0
      عباس عبدی فروردین 1399 گفته بود که روحانی برای زنده کردن برجام با کرونا مقابله نمی کند. وارد نکردن واکسن کرونا هم برای زنده کردن برجام خسارت محض بوده. اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      1 0
      چند نماینده اصلاح طلب در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است"" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم". این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" اصلاح طلبان متوقف شد.
  • محمدایوب IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    8 1
    روحانی اگر شرف دارد دم ازمردم میزند بیاید در اجتماع مردم دست اسحاق جواتی را هم بگیرد با خود بیاورد
  • مهدی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 4
    آقای رییسی مردم چطوری تحمل کنن گرانی را سفره مردم کوچکتر شده 4 سال پیش گفتی ؟مثل 4 میلون مسکن به کدام وعده انتخاباتی عمل کردی دلار 23 تومان شده 56 تومان گوشت 700هزار تومان مردم گرسنه اند
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 0
    چراتمام اقدامات شما برجام رادرخطر قرار میدهد ماهیچی لااقل بخواست انگلیس درتایید روحانی توجه کنید .البته باردصلاحیت نداشته خیلیها امیدوار ودرانتخابات شرکت میکنند .تسلیت بهصاحبان رحم اجارهای وانگلیس ایکاش این تخریبچی میبود ومردم چنان ردصلاحیت میکردند
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 8
    مردم بخاطر گرانی تورم فساد کمتر شرکت میکنند نه بخاطر معجزه ده نود
  • آرش چویل IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    9 0
    18 سال حضور در انگلیس به بهانه مدرک گرفتن. در طور این دوران انگلستان حداقل 18 آتو از اون گرفته تا بتونه آدم خودش کنه . رئیس جمهور شدنش و برجام یادتونه؟ یه بزرگی گفته وقتی یجایی دیدید تبلیغات خیلی وسیع و رویایی میشه یک جای کار میلنگه و پای بیگانه در میانه. دشمن یجوری نقطه زنی می‌کنه که ما حتی نمی‌تونیم محاکمه کنیم.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 0
    اتفاقا رد صلاحیت روحانی باعث امید مردم علی الخصوص قشری که صداشون کمتر به گوش میرسه شد ونشون داد مملکت بی در وپیکر نیست حالا اگر احمدی نژاد بود یه چیز نه بی تدبیر بی خاصیتی مثل روحانی ،خدا به داد برسه اون دنیا حق الناس 85میلیون گردنته بیچاره😱😵
  • مهران IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    9 0
    با سلام بسیاری از اصلاح طلبان در یک خصلت با حسن روحانی شریکند و آن شیاد بودن این جمعیت است.آنان زمانی مدعی بودند که حسن فریدون سرمایه اجتماعی آنان را با عملکرد خسارتبارش از بین برده است و حالا مدعی هستند که برای تایید صلاحیت مجدد او رهبری باید ورود پیدا کند.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    8 1
    تلاش اصلاح طلبان برای تایید صلاحیت روحانی ، به مثابه زین کردن اسب برای شکار . اما کور خوندیت.
  • FR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 1
    اقلا قالی ها را پس بدهد تا صلاحیتش تایید شود !
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    7 1
    به مذاق تان خوش نیامد حسنک روباه دست آموز روباه پیر
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    11 3
    باورکردنی نیست که چطور حسن روحانی آن همه مدت رییس شورای امنیت ملی بود و چرا از بالاترین مقام کشور هم مهر اعتماد میگیرد.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 1
    اون دوره های هم که تائید شده ، نباید تائید میشده
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    7 1
    حسنک روحانی دقیقا عمرو خاص معاصر ایران اسنت کم نه زیاد...
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 6
    من جای ایت الله روحانی بودم کوتاه نمی آمدم
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      4 0
      خوب بلدیا
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      1 1
      روحانی تا الان باید محاکمه شده بود.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    انتخابات غیر رقابتی
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    انتخابات مشهد خیلی رقابتیه
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    وای عجب جوک لطیفه خنده داری گفتین مردم از خنده 😁😁😁😁😁😁😁😄😄😄😄🫠🫠🫠🙃🙃🙃😄😄😄🫠🫠
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    اجتهاد نداشتی دیگه یه عمر با دوز و کلک خودشو مجتهد جا زده دکتر هم نیست کلا دروغ دروغ اون دنیا نمی دونم چیکار میخاد بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس