کد خبر 157005
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹

مهرداد كاظمي - خواننده سرودهاي انقلابي - در كما به سر مي‌برد.

به گزارش مشرق، خواننده «ياردبستاني» با اعلام اين مطلب به ايسنا، مهرداد كاظمي در حال حاضر در سي سي يو بستري است و در حالت كما قرار دارد.

او ادامه داد: مهرداد بيماري خاصي نداشت، اما يكباره دچار مشكل تنفسي شد و در حال حاضر يك هفته‌اي مي‌شود كه در بيمارستان بستري شده است.

جم با اشاره به بيماري ريوي اين هنرمند، اظهار كرد: حال مهرداد اصلا خوب نيست، اما از مردم مي‌خواهم كه در هفته دفاع مقدس برايش دعا كنند.
 
مهرداد كاظمي در سال 1330 در تهران متولد شد و در زمان تحصیل به ويژه در دوران ابتدایى در مدرسه، قرآن و سرود ‌مي‌خواند و همواره مورد تشویق و محبت مربیان و همكلاسي‌هایش قرار مي‌گرفت.

او در دوران متوسطه، با حضور تعدادي از همكلاسي‌هایش اركسترى تشكیل داد و در مسابقات هنرى دبیرستان‌ها و اردوهاى منظریه و رامسر شركت و مقام‌هایى كسب كرد.

كاظمى كمتر از 16 سال داشت كه در امتحان ورودى رادیو و تلویزیون شركت كرد و قبول شد و به این مركز راه یافت و پس از طى كلاس‌هایى موفق شد تا از طریق امتحان وارد وزارت فرهنگ و هنر وقت شود و تحت تعلیم استادان موسیقى ایرانى و خارجى قرار گیرد.

او پس از چندى به عنوان سولیست گروه كر و اركسترهاى فرهنگ و هنر مشغول كار شد و از سال 1350 به مدت چهار سال نزد زنده ياد ادیب خوانسارى بهره گرفت و پس از آن وارد هنرستان عالى موسیقى شد و براي چهار سال ديگر نزد محمود كریمى شاگري كرد.

كاظمي براي دو سال در كنار محمدرضا شجریان آموزش ديد و در ادامه تلاش‌هايش موفق به دریافت درجه‏ دكتراى افتخارى ارزشیابى هنرى شد.

او با اجراى قطعه «اى ساربان» از ساخته‏‌هاى حسن ریاحي، بار ديگر درخشيد. از ديگر كارهاى او باید از آلبوم «بهاران» ياد كرد كه كاري گروهى و حاصل ده سال موسیقى بعد از انقلاب اسلامي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس