انتخابات - نمایه

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای انتخابات امسال ۱۵۶۰ نفر اصلاح‌طلب، ۲۷۲۵ اصول‌گرا و ۴۰۷۳ نفر از طیف های مستقل برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند به همین جهت شرایط رقابتی بودن در انتخابات امسال مهیا است

به گزارش مشرق، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای انتخابات مجلس امسال ۱۵۶۰ نفر اصلاح‌طلب، ۲۷۲۵ اصول‌گرا و ۴۰۷۳ نفر از طیف های مستقل برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند به همین جهت شرایط رقابتی بودن در انتخابات امسال مهیا است.

وی درباره چگونگی بدست آمدن این آمار گفت: در مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام، پرسشنامه‌ای در اختیار داوطلبان قرار گرفته که در این پرسشنامه سوالی مبنی بر تعیین وابستگی یا تمایل داوطلب به هر کدام از طیف‌های سیاسی آورده شده بود. این پرسشنامه بر اساس قانون باید توسط وزارت کشور تعریف و تدوین شود و به تایید شورای نگهبان برسد. یعنی به صورت کلی از این پرسشنامه آماری ارائه نمی‌شود.

وی افزود: اکنون ما در کشور سه طیف سیاسی تعریف شده یعنی، اصول گرا، اصلاح‌طلب و مستقل داریم. بر اساس این بررسی ستادی استانی، ما شاهد هر سه طیف در میان داوطلبان بوده‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 1
    اسمشون بگید یه وقت اشتباهی اسمشون ننویسیم
  • مقدس IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    ١٥٦٠ اصلاحاتى شارلاتان براى وطن فروشى و نفوذ ، كارشكنى و رانت خوارى ، فريبكارى و فساد دندان تيز كرده اند .
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟ آیا رضایت اصلاح طلبان با سکوتشان در برابر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا بطور عملی حمایت از اشتباه دولت اصلاح طلب روحانی نیست؟
  • محمود IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    انشااله که در جهت خدمت به مردم ایران ثبت نام کرده باشند.و خدا کند آن نمایندگان اصلاح طلب دوران قبل که فقط به فکر ایجاد شلوغ کاری و تشویش اذهان مردم در مجلس کاری دیگر بلد نبودند در این لیستها نباشد که آزموده را آزمودن خطا است.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    چقدر احساس مسئولیت 🤭😁
  • DE ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    یادتون میاد انتخابات قبلی چون اصلاح طلب ها میدونستند رای نمیارند دستور سازماندهی داده بودند به سمپاش های اصلاحات که خودشون را بیطرف جا بزنند ودایم اصولگراها را اصلاحات مالی کنند و بنویسن اصولگرا و اصلاحات هردو شون یکی اند؟ بازشروع کردند به اصلاحات مالی رقیب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس