به گزارش مشرق، سید احمد رضوی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی نوشت:

چرا اسرائیل میخواهد ایران را وارد جنگ مستقیم کند؟! آن هم اسرائیلی که در باتلاق غزه گرفتار شده است!!!!

برای رسیدن به پاسخ دقیق، میبایست موضوع را از دو منظر ( اسرائیل و ایران ) بررسی کرد.

اسرائیل

چرا اسرائیل در باتلاق غزه فرو رفته است؟ و نمیتواند حماس و جهاد اسلامی را نابود کند؟! چون ایران در حال پشتیبانی و حمایت 24 ساعته از آنهاست. لذا اگر اسرائیل میخواهد بتواند مسئله غزه را آنطور که میخواهد به سرانجام برساند باید بتواند حمایت و پشتیبانی ایران را قطع کند. (دیگر بازیگران محور مقاومت (حزب الله، انصارالله، حشدالشعبی و ...) نیز دقیقا بر همین قاعده استوار هستند.)

حال، اسرائیل چگونه میتواند مانع حمایت و پشتیبانی ایران از بازیگران محور مقاومت شود؟! وقتی ایران درگیر بحرانِ ناامنی در درون مرزهای خود گردد.

یکی دیگر از موانع جدی بر سر راه اسرائیل برای نسل کشیِ تمام عیار در غزه و متعاقب آن، کوچاندن ساکنان غزه به مصر، افکار عمومی است. طبق آمارهای رسمی و تایید شده، بیش از 95 درصد مردم در مقابل اسرائیل قرار گرفته اند و عمده تمرکز آنان بر روی رفتارهای جنایت آمیز اسرائیل است.( افکار عمومی ساکنان سرزمین های اشغالی نیز به نوعی دیگر در مقابل دولتمردان اسرائیلی است.)

حال، اسرائیل چگونه میتواند تمرکز افکارعمومی را از غزه به سمت دیگری منحرف کند تا بتواند غزه را از ساکنانش پاکسازی کند؟! وقتی یک بحرانِ بزرگتری در منطقه ایجاد شود.

ایران

ایران ستون فقرات محور مقاومت است، مرکز فرماندهی و کنترل محور مقاومت است، قلبِ تپنده و مغز متفکر محور مقاومت است و ... لذا ایران باید جزیره امن و باثبات باقی بماند تا دیگر بازیگران محور مقاومت وظایف خود را به خوبی پیاده سازی کنند.

ایران، تنها بازیگر محور مقاومت است که حاکمیت رسمی دارد. لذا با ورود مستقیم و آشکار به جنگ، اسرائیل میتواند به کمک آمریکا و کشورهای اروپایی از طریق شورای امنیت و دیگر ابزارهای بین المللی فشار مضاعفی را بر محور مقاومت وارد کند و کمر بازیگران محور مقاومت را بشکند.

ایران، کمتر از دو ماه دیگر انتخاباتِ مهم و سرنوشت سازی را پیش رو دارد. اگر ناامنی در ایران بوجود آید، بهترین فرصت برای نیروهای جریان غربگرا به وجود می آید تا هم حاکمیت را تحت فشار قرار دهند و هم شانس پیروزی خود را در انتخابات افزایش دهند و هم مشارکت مردم در انتخابات را به حداقل ممکن کاهش دهند.

ایران، به مدد خیانت های نیروهای جریان غربگرا و کم کاری های برخی از مسئولین گذشته، دارای گسل های متعدد فرهنگی اجتماعی و نیز فشارهای سنگین اقتصادی است. کافیست ایران وارد فاز جنگِ مستقیم شود تا آنگاه با فعال شدن گسل های فرهنگی اجتماعی و متعاقب آن دامن زدن به اعتراضات مردمی، فاز جدید اغتشاشات ایجاد شود و ایران عملا وارد بحران های غیر قابل کنترل سیاسی اجتماعی گردد.

در نتیجه، با ورود این به جنگ مستقیم و فعال شدن تمام عوامل ذکر شده، اتصالاتِ پشتیبانی کننده ایران از بازوهای محور مقاومت تضعیف و منقطع میشود و اسرائیل و آمریکا میتوانند با فراغ بال یکایک این بازوان را قطع و نابود کنند.

ایران، باید جزیره امن و ثبات محور مقاومت باقی بماند تا بتواند راهبردهای کلانِ مقاومت که اخراج کامل آمریکا از منطقه و نابودی اسرائیل است را تا انتها با همراهی بازوان محور مقاومت پیش ببرد.

ایران، باید انتقام مستشارانش و دیگر فرماندهان محور مقاومت را در سنگین تر کردن ضربات بازیگرانِ فعال محور مقاومت طرح ریزی کند. نه اینکه خود مستقیما وارد تله ای شود که اسرائیل برایش پهن کرده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    7 9
    کسی نمیخوادجنگ بشه
  • رضا IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    18 11
    هیچکدام از دلایل ذکر شده برای عدم ورود ایران به جنگ از منظر ایران درست ذکر نشده
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    13 11
    باشه نرو آخرش این مملکت برای ما نیست ؟
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    8 13
    انشاالله بعد انتخابات میریم سراغ سر شیطان یعنی اسرائیل غاصب
    • ممحمذامین IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 0
      سلام احسنت
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    4 8
    درست هست الان که محور مقاومت هست نیازی وار جنگ بشم
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    3 4
    درست هست الان که محور مقاومت هست نیازی وار جنگ بشم
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    13 7
    تنها طریقی که دشمنان میتونن به کشور ضربه وارد کنن روی کار امدن نیروهای غربگرا مثل روحانی و اعضای دولتش بود-قوه قضاییه هم کاری با این افراد نداره -مردم بدبخت مسخره سیاسی بازی های بالا نشین ها شدن
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    15 22
    خیانت جریان غربگرا تو سر من نمیره. جریان شرقگرا که نشسته نفت و خاک و دریای مملکت رو با تخفیف و خفت و التماس دو دستی داره میریزه تو دامن چینی ها. کجاست توافق نامه بریکس و شانگهای و غیره؟ کجاست؟
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      5 2
      همشون منفعت طلبند فقط ونزوئلا و چاوز بود با ایران همراهی کامل داشت
  • سرباز وطن IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    8 9
    ایران باید همه مهاجمان افغانی (قانونی و غیرقانونی) را اخراج کند تا همه مشکلات ما حل شود بخدا ما امنیت نداریم
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      2 3
      یکی این آلبانی رو بگیره...هنوز فک کرده میتونه امیدآمریکا باشه!
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    11 13
    بله دیگه ما کاسه از آش داغتریم اعراب آشتی صلح ماشین های آنچنانی رفاه مردمشون ایران جنگ ودرگیری وتورم نیروهای ما در سوریه وجاهای دیگه کشته بشن
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      همین دیروز سعودی ها رفتن میوه های رئالی ها رو دزدیدن از کدوم رفاه و ماشین آنچنانی جرف می زنی؟
    • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      1 2
      بله سران عرب که نه غیرت دینی دارند ونه ملی فقط به فکر رفاهیات خودشان و اطرافیانش هستند با ماشینهای آنچنانی ولی عامه ی مردمشان را که نشان نمی دهند و من شما هم آنها را نمی بینیم بسیار فقیر و بدبختند برو عربستان محلات فقیر نشین را هم ببین.
    • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      1 3
      چرا حرف الکی میزنی کجا ما جنگ و درگیری داریم الان تو شرایط صلح هستیم
  • DE ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    38 16
    انتخابات ايران؟ جك ميگي؟ بابا اون دوران بازي اصولگرا و اصلاحطب سپري شد!
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    نکنه میترسید از جنگ؟اونا همینجوری میزنن شما هیچی نگید که یه وقت وارد جنگتون نکنن
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    احسنت ... مطلب روشنگرانه ای بود
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 8
    اگر قرار بود ایران وارد جنگ مستقیم شود که محور مقاومت تشکیل نمی شد جنگ یعنی نابودی و هرج ومرج و از بین رفتن منابع و طغیان اجتماعی است جنگ همانند بیماری لاعلاج است که هیچ برنده ای ندر آن وجود ندارد حتی ابرقدرتهای دنیا هم از جنگ فرار می کنند و هر موقع وارد جنگی شدند یا شکست خوردن و یا اگر هم پیروز شدند هزینه آن بیشتر از نفع آن بود لذا هیچگاه به سمت جنگ نمی روند اسرائیل هم می داند اگر ایران را وارد جنگ با خود کند آمریکا هم وارد جنگ میشود لذا هم ایران و آمریکا دست اسرائیل را خوب خوانده اند و از تنش بیشتر بایگدیگر پرهیز می کنند
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      8 0
      8 سال با صدام جنگیدیم. کجا طغیان اجتماعی داشتیم هموطن بزدا من؟
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    7 3
    چرا ایران در پاسخ به حملات اسرائیل ، اقلیم کردستان عراق را هدف قرار میدهد و به ارض موعود حمله نمیکند ؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      1 6
      حکام اسرائیل به هیچ اصولی پایبند نیستند حتی جان مردم اسرائیل هم برایشان ارزش ندارد فقط می خواهند ایران را تحریک به موشک باران اسرائیل کنند تا بتواند آمریکا را وارد جنگ با ایران کند که خود یا نظارگر باشند و یا در کنار آمریکا وارد جنگ با ایران شوند ایران هم راههای دیگری برای ضربه زدن به اسرائیل با کمترین هزینه برای خود انتخاب کرده است
  • م ح IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    11 4
    در ایران چه بخواهیم چه نخواهیم سینه چاک تمدن غرب وآمریکا زیاد وجود داره..وتقریبا میخ حس ناامیدی را در قلب بسیاری از مردم فرو کردندوپیکر نیمه جان جامعه سکولارها آماده بازی در زمین غرب وآمریکاست....وچشم امید اسرائیل همین ناامیدهای متوهم داخلی هستند....اینها سرمایه های گران قیمت سال ها کار فرهنگی غرب واستعمار برسر روح و روان مردم مظلوم ما هستند..مردمی که طلسم شیطان بزرگ شده اند وقادر به حرکت نیستند..سرمایه داران بی درد غرغرو که مدام در حال تبرجند و فقیران متکبر همه چی دان که در دهن بی دردان مرفه نگاه میکنند وهمش حسرت این فرعون های داخل وخارج را میخورند..‌.بهم ریختگی اذهان قدرت تشخیص را از خیلی ها گرفته....
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    6 0
    ضعف اطلاعاتی و امنیتی در حراست از فرماندهان و مستشاران بسیار سنگین است. اینکه دشمن در قلب مقاومت از هوا نیروهای ارزشمند را بزند بدون دادن هیچ تلفاتی اصلا پذیرفتنی نیست‌.
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    21 5
    آقای تحلیلگر اینو بهت بگم اغتشاشات تنها دلیلش ترحم و مهربانی و گذشت بیش از حدنظام است که یه مشت ابله و احمق و دزد و خلافکار و اراذل و اوباش میان وسط میدان جفتک پرانی میکنند ، اگر جنگی‌ بین ایران و اسراییل یا هرکشوردیگری بشود مطمئن باش نظام در قلع و قمع اراذل اوباش اغتشاشگر یه ثانیه هم درنگ نخواهد کرد نابود کردن این عمله های شیطان کار یک ساعت هست
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    13 3
    داداش مگه نمیخواین اسرائیل محو کنید؟ اونا هم دنبال درگیرین دیگه بهتر فرصتتون اگه راس میگین بفرمایید
    • تأمل IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      2 7
      انگار برا دیوار گفت! خوب داریم محو میکنیم دیگه. بدون اینکه بتونه شهرهای ما رو بزنه
  • سید مرتضی IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    6 0
    وولا باید بگم که جنگ امنیتی با جنگ نظامی متفاوته اگر میخواست جنگ بزرگی راه بیفته خیلی وقت پیش به بیروت حمله میکرد بعد جنگ بزرگ میشد! جنگ امنیتی یعنی ترور و جنگ در منطقه خاکستری نقطه ضعف ما اینجا هستش و ضربه های خیلی زیادی زده چرا جایی که اون قوی هستش بیات زمین بازی عوض کنه به جایی که ما قوی هستیم جنگ امنیتی و ترور باعث جنگ نمیشه همونطور که سردار سلیمانی شهید شد و ما پاسخ خوبی ندادیم و جنگ نشد چون قصد دو طرف ضربه به شخصیت محل های مهم هست نه جنگ مستقیم
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 11
    ۸۰ درصد تحلیل درست است و منطقی
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    يك معني ساده و واضح دارد!
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 7
    کاش یهود پیمان شکن از خیبر و غرب وحشی استعمارگر از طوفان شن طبس عبرت می گرفتن - خدا با ماست پس ما پیروزیم
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 7
    حرف حساب آفرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس