وزیر دفاع آلمان: احتمال حمله روسیه به ناتو وجود دارد

وزیر دفاع آلمان روز شنبه از احتمال حمله روسیه به یکی از کشورهای عضو ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا در پنج سال آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع آلمان روز شنبه هشدار داد که روسیه ممکن است در پنج سال آینده به ناتو حمله کند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» وزیر دفاع آلمان گفته است که روسیه ممکن است تا چند سال آینده به یکی از اعضای ناتو حمله کند.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان گفت:«کارشناسان نظامی انتظار دارند این حمله در یک دوره پنج تا هشت ساله باشد. ما تقریبا هر روز تهدیدهایی از سوی کرملین می‌شنویم، بنابراین باید در نظر داشته باشیم که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ممکن است روزی به یک کشور ناتو حمله کند.»

پیستوریوس افزود:«ما با وضعیت تهدید نظامی در اروپا روبرو هستیم که در ۳۰ گذشته وجود نداشته است .ما آن را از طریق حمله روسیه به اوکراین می‌بینیم. تقریباً هر روز از کرملین تهدیدهایی می‌شنویم. این تهدیدها اخیراً علیه دوستانمان در بالتیک است.»

روزنامه آلمانی «بیلد» نیز با استناد به آنچه اسناد طبقه‌بندی شده خواند، گزارش داد آلمان مشغول آماده شدن برای سناریویی است که طبق آن روسیه حمله‌ای آشکار را در تابستان ۲۰۲۵ به ناتو بعد از کسب پیروزی‌های بزرگ علیه اوکراین آغاز می‌کند؛ این گزارش در حالی است که مسکو بارها هرگونه برنامه‌ای برای حمله به ائتلاف نظامی غربی ناتو تحت هدایت آمریکا را رد کرده است.

گزارش محرمانه وزارت دفاع آلمان که بیلد مدعی است رویت کرده، طرحی ماه به ماه را از مسیر منجر به این درگیری بین غرب و روسیه ارائه کرده است. این سناریو با بسیج نیروی جدید در فوریه ۲۰۲۴ توسط روسیه و فراخواندن ۲۰۰ هزار نیروی بیشتر آغاز می‌شود.

طبق این سناریو، مسکو سپس حمله بهاری پرقدرتی را علیه اوکراین آغاز می‌کند که در نتیجه آن کی‌یف که از حمایت ناکافی غرب رنج می‌برد، میدان نبرد را واگذار می‌کند.

به ادعای این روزنامه، روسیه سپس ابتدا حمله مخفیانه و بعد به مرور حمله‌ای آشکار را به کشورهای بالتیک در ژوئیه ۲۰۲۴ آغاز می‌کند، جنگ سایبری به راه می‌اندازد و شورش‌هایی را در میان جمعیت محلی روسی‌زبان برمی‌انگیزد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مش غلام IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 2
    به احتمال زیاد اگر روسیه به ناتو حمله کند! روسیه و ارتش سرخ روسیه شکست می‌خورند و پوتین به ایران پناهنده میشود ! و روسیه تجزیه می‌شود!
    • آبادان برزیلته IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      3 0
      داداش فکر کنم باید ساقی تو عوض کنی!
  • فرزاد کایا IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 1
    قطعا اینکارو میکنه و از یک لحاظ حق دارد؛ غرب با روسیه بشدت ناجوانمردانه رفتار کرد. تقریبا شک ندارم بعد از اوکراین-اگر روسیه پیروز شود که به احتمال 95درصد پیروز می شود-سه کشور حوزه بالتیک که سابقا عضو اتحادجماهیر شوروی بودند تقاص رفتار دشمنانه خود علیه روسیه را پس خواهند داد.
  • منصف IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    2 0
    روسیه همین حالا هم دارد با ناتو میجنگد نه اوکراین، اوکراین فقط میدان جنگ است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس