کد خبر 1567509
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:

۱۰۵ روز جنگ پیروز
از غزه تا تنگه باب المندب

ظرف یکصد سال گذشته، غیر از دو جنگ جهانی که قدرت های غربی مستقیما در آن درگیر شدند، غالبا رسم این بوده که قدرتمندان اروپایی و آمریکایی، از دور بنشینند، و در منطقه ما آتش افروزی و ماجرا جویی کنند.

اما معادله پس از جنگ جهانی دوم، طی چند سال اخیر دچار دگرگونی های اساسی شده است. ابتدا، آتش جنگ به جان اروپا افتاد و روسیه در اثر عهدشکنی و پیشروی آمریکا، به اوکراین حمله کرد. اروپا پس از ۷۹ سال، جنگ را در زمین خود شعله ور یافت و هزینه هنگفتی پرداخت.

بار دوم، حماس ۱۰۵ روز قبل، آن ضربه اطلاعاتی- نظامی- امنیتی را به اسرائیل زد و دخالت دستپاچه آمریکا برای فرماندهی مستقیم جنگ، به ضربات راهبردی بعدی، از طریق ورود حزب الله و انصار الله و مقاومت عراق انجامید.

اسرائیل و آمریکا در این جنگ چند ضلعی، هزینه های سنگینی را در حوزه بازدارندگی پرداخته اند که نه سابقه دارد و نه قابل جبران است. آمریکای اشغالگر افغانستان را به یاد بیاورید که حتی صدها بار، عمق خاک پاکستان را هدف حملات خود قرار داد و ده ها هزار نفر را کشت.

همین آمریکا، حالا زیر ضرب حملات ضربدری گروه های مقاومت در عراق و سوریه و دریای سرخ و نگه باب المندب قرار گرفته و نتوانسته هیچ واکنش موثری نشان بدهد.

آخرین بار، خبرنگاری از جو بایدن پرسید که "آیا حملات هوایی به یمن اثری دارد؟" و او پاسخ داد: "اگر منظورت این است که آنها حملات شان رو متوقف کنند، نه!".

مفهوم این سخن، به حداقل رسیدن توان بازدارندگی ابرقدرتی است که با غرور تمام، دو جنگ مستقیم و نیابتی را در افغانستان و عراق و سوریه به راه انداخت و تحلیل گران غربی، عنوان "جنگ جهانی چهارم و سوم" را به این جنگ ها دادند.

اکنون همان آمریکا اذعان می کند که بعد از سه ماه جنگ و فرماندهی میدان، نه توانسته کوچک ترین موفقیتی را برای اسرائیل در جنگ غزه رقم بزند و نه از حملات زهرآگین مقاومت یمن و لبنان عراق بکاهد.

انصار الله، به تنهایی و در ابتدا توانست بندر مهم ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را به تعطیلی بکشاند و سپس، با عملیات محدود و نقطه ای، ناوگان های تجاری وابسته به اسرائیل و متحدانش را مجبور کرد اغلب ترددها از دریای سرخ را متوقف کنند.

کشتی های تجاری -و حتی نظامی- آمریکا برای چندمین بار در دو طرف تنگه باریک باب المندب، هدف حملات فلج کننده قرار گرفته اند و آمریکا به مفهوم واقعی کلمه، نتوانسته هیچ غلطی بکند.

فشار ترکیبی (گاز انبری) در این تنگه و دیگر میادین مربوط به جبهه مقاومت به ویژه لبنان، صهیونیست ها را مجبور کرده تا بخشی از نیروهای نظامی خود را از باریکه غزه عقب بکشند. برداشتن فشار از مردم غزه، مطالبه قاطع مقاومت است.

وزیر خارجه آمریکا که هفته گذشته با پذیرش آتش بس مخالفت می کرد و به معنای "پیروزی حماس" می دانست، در هفته جاری گفت دنبال برقراری آتش بس هستیم.

در چنین روندی، روشن است که صهیونیست ها و آمریکای زخم خورده، برای عملیات ایذایی علیه ایران تقلا بکنند و اقدامات ایذایی را در دستور کار قرار دهند.

قطعا باید تحرکات تروریستی را سرکوب کرد و به میزبانان در حرف و عمل، هشدار جدی داد. حُسن همجواری، الزامی طرفینی است که هم باید آن را از گزند فتنه گران بیگانه (انگلیسی، آمریکایی، صهیونیست) پاس داشت و هم با جدیت، از همسایگان مطالبه کرد. جمهوری اسلامی ایران در این باره، دو عملیات موفق انجام داد و طبیعی است که نباید هیچ عملیاتی را بدون هزینه انگاشت.

در عین حال، باید توجه داشت که ضربات جبران ناپذیری که رژیم صهیونیستی و آمریکا خورده اند، با عملیات ایذایی مزدوران آنها قابل مقایسه نیست.

در این میان، این رسانه است که به عملیات ایذایی و کم دستاورد غرب، هزار برابر ضریب می دهد تا به تضعیف اقتدار ما در حوزه روانی و شناختی دامن بزند و در مقابل، به کوچک نمایی ضربات جبران ناپذیری می پردازد که قدرت های غربی در حوزه راهبردی خورده اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • انسان IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 2
    دست سپاه دردنکنه نوک سرپنجه های تمام بروبچه های بامرام ومعرفت سپاه را میبوسم خداپشت وپناهتان علی یارتان.مردم پشتتان هستند بتازید که دست حیدر پشتتان.احسنت به این رهبر احسنت به این سپاه به این ارتش کشور خدا یار ویاورتان دردو بلای شما بخوره فرق سر تمام بدخواها ودشمنانتون.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 0
    معیار از پیروزی چیه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس