بازگشت هزاران فلسطینی به "دیر البَلَح"

تارنمای شبکه خبری سی ان ان امروز به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که مقام های دولت بایدن به تازگی ایده تشکیل یک کشور فلسطینی "غیرنظامی" را بررسی کرده اند .

به گزارش مشرق، سی ان ان به نقل از این فرد مطلع نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی روز گذشته با جو بایدن گفت که سخنان پنجشنبه پیش (۲۸ دی) وی در مورد نفی تشکیل یک کشور فلسطینی به معنای نادیده گرفتن تشکیل این کشور در هر شکل ممکن نیست.

به گفته این فرد، بایدن و نتانیاهو در این تماس تلفنی به صورت "جدی و مفصل" ویژگی ‌های احتمالی یک کشور فلسطینی را مورد بحث قرار دادند.

بایدن بامداد امروز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا راه حل دو دولتی تا زمانی که نتانیاهو در قدرت باشد، غیرممکن است یا خیر، گفت: نه، نیست.

نتانیاهو پنجشنبه شب گفته بود که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف بوده و مخالفت خود را به آمریکا اطلاع داده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: همه اراضی غرب رود اردن باید تحت کنترل امنیتی اسرائیل باشند.

کاخ سفید اعلام کرد که بایدن روز جمعه به وقت محلی با نتانیاهو به رغم تشدید تنش‌ها میان طرفین درباره وضعیت نوار غزه و تحولات اسرائیل گفت ‌و گو کرد.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اظهار کرد که بایدن با نتانیاهو درباره تلاش ‌های کنونی در رابطه با اسرا و تغییر عملیات نظامی در غزه گفت‌ و گو کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بیطرف IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 0
    تشکیل دو دولت بهترین است و یادر اولین گام تشکیل جمهوری فدرال مستقل مانند جمهوری مستقل تاتارستان و امثالهم با شرط حق عضویت در سازمانهای بین المللی ـ
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 1
      بیطرفها هم طرف لشکر یزید هستن
  • Hamid IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    مگه میشه تمام اب برق ‌گاز غزه رو اسراییل داره تامین میکنه در ثانی چه تزمینی وجود داره اسراییل دوباره تصرف نکنه فلسطینو اینکار فلسطینیا یعنی تایید کردن اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس