منصوره سادات مرتضوی، مدیر پژوهشكده زن و خانواده تهران - کراپ‌شده

مدیر پژوهشکده زن و خانواده تهران نقش زنان در جبهه مقاومت را پر رنگ خواند و تصریح کرد: زنان دقیق‌تر می‌توانند عرصه‌های مختلف را بررسی کرده و برای انتخاب درست نقش‌آفرین باشند.

به گزارش مشرق، منصوره سادات مرتضوی، مدیر پژوهشکده زن و خانواده تهران در برنامه رویداد با اشاره به نقش زنان در مقاومت اسلامی گفت: این مقاومت پرنده‌ای است که یک بال آن را زنان و بال دیگر را مردان شکل داده‌اند و نقش زنان در خیزش‌های اسلامی پر رنگ بوده و همواره طلایه‌دار این خیزش بودند و تغییر و اثرگذاری پویایی داشتند.

وی افزود: در حوزه زنانگی و مقاومت که خانم‌ها نقشی پر رنگ دارند، سه راهبرد اصلی را شاهد هستیم که شامل ایران و دیگر کشورهای مسلمان می‌باشد و رویکرد اول عملیاتی است و زنان همواره در صحنه حضور داشته و در فلسطین نیز حاضر نیستند خاک سرزمین خود را ترک کنند.

راهبرد بعدی تربیت نسلی مقاوم است که نه‌تنها همسران خود را به حضور در میدان ترغیب می‌کنند، بلکه فرزندان خود را نیز دوشادوش پدران به مبارزه می‌فرستند و در جنگ تحمیلی نیز چنین مسئله‌ای را شاهد بودیم.

مرتضوی گفت: در تاریخ زندگی حضرت زهرا (س) هم که می‌نگریم تأیید ولایت را در کنار همسر بودن را می‌بینیم و نقطه دیگر حضور سیاسی زنان در مقاومت است که نقش اول را داریم.

وی اضافه کرد: این حضور به معنای پشت‌صحنه نیست و هر جا ضرورت ایجاب کند زنان حضوری صددرصدی در میدان دارند و البته در برخی فضاها ضعف داریم درحالی‌که زنان در جبهه مقاومت با نیروی نظامی مقابل روبه‌رو می‌شویم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این زنان هستند که انگیزه و امید و شجاعت را به همسران خود ارائه می‌دهند.

وی به رادیو گفت‌وگو گفت: وقتی می‌بینیم لحظه‌لحظه زیست حضرت زهرا (س) در کنش‌های مختلف تبلور می‌یابد، باید ایشان را به‌عنوان الگو مطرح کنیم و به بیان ساده‌تر باشد گفت ایشان در فضاهای مختلف نقش‌های متفاوتی داشتند و فارغ از جنسیت الگو هستند و رهبری نیز مهم‌ترین نقش بانوان را در انتخابات در میان خانواده دانستند.

در این میان نقش اول حضوری فعال و راهبردی است که رهبری بر دوش زنان گذاشتند و نقش دوم کارکرد تربیتی زنان است؛ چون نقش پررنگ‌تری داشته و می‌توانند اثرگذار باشند.

مرتضوی گفت: نکته سوم شناسایی و تحقیق است و زنان دقیق‌تر می‌توانند عرصه‌های مختلف را بررسی کرده و برای انتخاب درست نقش‌آفرین باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس