ابراز نگرانی فرانسه از تداوم حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

وزارت خارجه فرانسه گفت که دولت پاریس از اطلاعیه تل‌آویو مبنی بر اینکه حملات به نوار غزه را تشدید و جنگ با جنبش حماس را متوقف نمی‌کند، شدیداً نگران است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه نسبت به طولانی‌شدن جنگ در نوار غزه و تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف در این باریکه ابراز نگرانی کرد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای گفت که دولت پاریس از اطلاعیه تل‌آویو مبنی بر اینکه حملات به نوار غزه را تشدید و جنگ با جنبش حماس را متوقف نمی‌کند، شدیداً نگران است.

در این بیانیه آمده است: «ما بار دیگر بر درخواست خود برای توقف فوری درگیری‌ها که به آتش‌بس دائمی منتهی شود، تاکید کرده و بمباران سیستماتیک [غزه] که منجر به کشته‌شدن تعداد زیادی غیرنظامی در روزهای اخیر شده را محکوم می‌کنیم».

پیش از این نیز «صیف ماگانو»، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه از گسترش عملیات رژیم اسرائیل به مرکز غزه ابراز نگرانی کرده بود.

گزارش‌ها حاکی است نیروی هوایی ارتش رژیم اسرائیل در روزهای ۲۴ و ۲۵ دسامبر بیش از ۵۰ حمله هوایی به مرکز غزه انجام داد و از جمله سه اردوگاه پناهندگان را هدف گرفت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل علی‌رغم مخالفت‌های جهانی با عملیات این رژیم در غزه که به کشته شدن نزدیک به ۲۱ هزار فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر دیگر منجر شده روزگذشته اعلام کرد که جنگ طی روزهای آینده تشدید خواهد شد.

جنگ در غزه از روز ۷ اکتبر آغاز شد، بعد از آنکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس در پاسخ به هفت دهه اشغالگری این رژیم عملیاتی موسوم به «طوفان‌الاقصی» را علیه اسرائیل آغاز کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس