1

در دورانی که مردم بهایی به بغل مجانی سفارت انگلیس درتهران انگلیس ندادند، شرکلیف باید از خود هنرهای بیشتری نشان دهد!

سرویس سیاست مشرق- سایمون شرکلیف سفیر انگلیس در تهران به بهانه شب یلدا کلیپی از رقاصی خود منتشر کرد که در آن با یک آهنگ وایرال شده اینستاگرامی می‌رقصد، در روزهای اخیر برخی رسانه‌های معاند سعی کردند با انتشار گسترده آن کلیپ فرم جدیدی از نافرمانی مدنی را کلید زده که البته در اجرای آن ناموفق بودند، پس‌ازاین ماجرا به صحنه آمدن سفیر انگلیس حکایت از آن دارد که فاز دوم عملیات در شب یلدا کلید خورده است.

شاید در نگاه اول چنین به نظر برسد که شرکلیف در چارچوب دیپلماسی عمومی، توسعه قدرت نرم انگلستان و یا به‌منظور ضریب دادن به یک پدیده ضد ارزشی دست به این اقدام زده است، اما مروری بر سابقه اقدامات انگلیسی‌ها در چند ماه اخیر نشان می‌دهد زیرپوست تحولات یک اتفاق ویژه نیز در حال وقوع است.

معروف است که سفیر انگلیس در تهران سروگوشش می‌جنبد! او برخلاف سایر نمایندگان انگلستان تمایل به دیده شدن دارد، البته سفارت انگلیس در تهران در دیپلماسی عمومی فعالیت چشمگیر دارد، آن‌ها به مناسبت‌های مختلف چون عید نوروز یا برخی مناسبت‌های دیگر سنتی پیام تبریک به زبان فارسی فرستاده و هر از چند گاهی در باغ قلهک فستیوال‌های فرهنگی و اجتماعی نیز برگزار می‌کنند، اما هیچ‌کدام از این موارد تا این اندازه روی نبض مسائل سیاسی روز حرکت نکرده است.

به‌طور سنتی وزارت خارجه انگلیس در حوزه دیپلماسی عمومی بوده است و سفارت انگلیس عمدتاً مأموریت شناسایی، جذب و استخدام چهره‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی ایرانی را برای شبکه‌سازی و جمع‌آوری اطلاعات بر عهده دارد، ازاین‌رو استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی از سوی انگلیسی‌ها چیز عجیبی نیست.

اما ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانیم لندن به سبب حساسیت شدید و ذهنیت منفی جامعه ایران نسبت به سوابق سیاه انگلیسی‌ها در ایران، همواره تلاش داشتند تا کمتر این‌چنین در معرض افکار عمومی قرار گیرند، اما سایمون شرکلیف از زمان حضور در ایران سنت‌شکنی کرده و سعی کرده است نسبت به کوچک‌ترین مسائل نیز واکنش‌های خاص نشان دهد، رقاصی خاص سفیر انگلیس را نیز باید در همین چهارچوب ارزیابی کرد.

رقاصی سفیر انگلیس در تهران نشانه چیست؟

شکست انگلیس نشانه چیست؟ / رقصنده با گرگ!

شرکلیف یک مأمور امنیتی ویژه است که از زمان آغاز مأموریت خود در تهران به‌جای توجه به مسائل دیپلماتیک روی اقدامات ضد ایرانی تمرکز داشته است، اما مروری ساده بر حوزه مأموریتی سفیر انگلیس به‌خوبی نشان می‌دهد که هرقدر او در شبکه‌های اجتماعی مشغول بوده و طنازی یا رقاصی کرده در اجرای سیاست‌های لندن ناموفق بوده است.

از تابستان سال ۱۴۰۰ که شرکلیف پایش را به تهران گذاشته انگلیسی‌ها روز خوش به خود ندیده‌اند تا جایی که نه‌تنها جاسوس برجسته انگلیس به نام علیرضا اکبری اعدام شد بلکه معاون سفیر نیز در حین انجام اقدامات مخرب ضد امنیتی دستگیر و از کشور اخراج گردیده است.

بالا رفتن هزینه همکاری با انگلیس نیز تا جایی است که تمایل به ارتباط با سفارت در بین نفوذی‌ها و سر شبکه‌های جاسوسی نیز به طرز ملموسی کاهش‌یافته و به عبارتی بازار جاسوسی بی‌رونق است، از سویی احساسات ضد انگلیسی نیز در جامعه ایران در دو سال اخیر افزایش پیداکرده است، این وضعیت باعث شده است تا سایمون شرکلیف برای داشتن یک گردش کار ساده در حوزه مأموریتی خود دست به هر کاری زده و سطح فعالیت خود را تا اندازه یک بلاگر صفحات اجتماعی نیز کاهش دهد.

رقاصی سفیر انگلیس در تهران نشانه چیست؟

وضعیت انگلیسی‌ها در ایران به‌گونه‌ای است که سفیر آن‌ها ناگزیر است تا برای جبران شکست‌های خود در تهران دست به اقدامات سخیف و مضحکی همچون رقص با آهنگ صادق بوقی بزند، این گزاره‌ای مبنی بر باخت آقای سفیر در رقابت با دستگاه امنیتی کشورمان و ملت ایران است.

سفیر انگلستان پیش از سفر به ایران در خیالی خام تصور می‌کرد که عازم یک کشور جنگ‌زده، تحریم شده و ضعیف است و می‌تواند به‌سادگی در خیابان‌های تهران جولان داده و برای خود عرض‌اندام کند، او باسابقه‌ای طولانی از حضور در کشورهای تحت کنترل انگلیس به تهران سفر کرد، سوابق او حکایت مدل نگاه شرکلیف به ایران بود.

رقاصی سفیر انگلیس در تهران نشانه چیست؟

سایمون شرکلیف فارغ‌التحصیل دانشگاه کمبریج است که در یمن، نیجریه، کابل، واشنگتن و بغداد نیز سابقهٔ کار داشته است. وی همچنین مسئول بخش مبارزه با تروریسم وزارت خارجه بریتانیا در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بوده و بعدازآن هم به‌عنوان معاون نمایندگی سفارت انگلیس در نیجریه فعالیت کرده است.

شرکلیف، به سبک تعدادی از سفرای انگلیس، هنگام خدمتش در حوزه عربی، علاقه داشت که به زبان عربی توئیت کند تعدادی از سفرای قبلی انگلیس در ایران نیز سابقه‌ی توئیت به زبان فارسی را دارند، که از جمله‌ی آن‌ها راب مک‌ایر بود که در نهایت با شلوار خیس تهران را ترک کرد!

◄ ۱۹۹۸: پیوستن به دفتر امور خارجه، مشترک‌المنافع، و توسعه [نام رسمی وزارت خارجه‌ی انگلیس]

◄ ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹: دستیار مدیر پذیرش، دپارتمان مدیریت منابع، دفتر امور خارجه، مشترک‌المنافع، و توسعه

◄ ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳: دبیر دوم - امور سیاسی، تهران

◄ ۲۰۰۳: رئیس بخش سیاسی، دپارتمان سیاست عراق، دفتر امور خارجه، مشترک‌المنافع، و توسعه

◄ ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴: منشی شخصی نماینده‌ی ویژه‌ی انگلیس در عراق، بغداد

◄ ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶: مدیر مطبوعات و سپس سخنگوی موقت، دفتر امور خارجه، مشترک‌المنافع، و توسعه

◄ ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸: دبیر اول - تهدیدهای استراتژیک، واشینگتن

◄ ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸: مشاور سیاسی موقت، کابل

◄ ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱: دبیر اول - امور افغانستان/پاکستان، واشینگتن

◄ ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲: معاون رئیس، دپارتمان جنوب آسیا، دفتر امور خارجه، مشترک‌المنافع، و توسعه

◄ ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴: رئیس، دپارتمان مبارزه با تروریسم، دفتر امور خارجه، مشترک‌المنافع، و توسعه

◄ ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶: معاون رئیس هیأت اعزامی، آبوجا [پایتخت نیجریه]

◄ ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸: سفیر علیاحضرت در یمن

◄ ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱: مدیر، امنیت ملی، دفتر امور خارجه، مشترک‌المنافع، و توسعه

آخرین مأموریت شرکلیف به مدت یک سال، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در یمن بوده است. در این تاریخ انگلیسی‌ها برای اولین بار به‌صورت مستقیم در موقعیت میدانی جنگ یمن حاضرشده و البته ضربات و خسارات شدیدی نیز از مقاومت خورده‌اند، مرد بازنده پس از شکست در یمن راهی ایران شد تا بتواند در مأموریتی سخت‌تر از قبل خودی نشان داده و بازیگری قابل حساب در لندن باشد.

بااین‌وجود ایران برای شرکلیف خوش‌یمن نبود و او در آشوب‌های پاییزی باوجودآنکه سفارت انگلیس را بارانداز جنگ هیبریدی کرده بود اما دست‌خالی از محلات تهران بیرون آمده و مجبور شد دیوارهای سفارت را چندین و چند بار رنگ‌آمیزی کند؛ این علامت آشکار حکایت از آن داشت که میدان جدید در قامت سفر انگلیس نیست!

در آستانه برگزاری انتخابات مجلس بار دیگر سفیر انگلیس با رقاصی سعی دارد نسخه جدیدی از نافرمانی مدنی را پیچیده و آن را وایرال کند، البته در دورانی که مردم بهایی به بغل مجانی دولت انگلیس ندادند، شرکلیف باید از خود هنرهای بیشتری نشان دهد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • سهیل IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    60 8
    بخاطر شنیدن خبر تأیید صلاحیت حسن و تیم و دسته اش برای خیز به خبرگان اسلامی شد رئیس اتمی و مدیران دو تابعیتی کلی پول دارن میفرستن انگلیس چرا خوشحال نباشند؟ دولت انقلابی انقلابی این بود؟ بد تر از روحانی انگلیس ها ریختن در دولت
    • DE ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      12 0
      واقعا کشور خودش رو درست و واضح نشون میده. بیشتر به گرگی شبیه که به نظر روباه میاد.
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      رفته مکان تاریخی ببینه میشه بدزدنش
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    12 7
    جنون تکفیر
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    64 3
    قبلا هم پیشنهاد دادم که سفارت انگلیس را به قزوین انتقال دهید
    • DE ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      12 0
      چرا اقامتگاه این رقاص باید در شمال تهران باشه؟ جنوب شهر جا قحطه؟
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      1 1
      __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر جنابعالی خدای تعالی حفظتان کند با آرزوی مؤفقیّت و شادکامی برای جناب شما عرض می کنم : عزیزم شهر ما ست دارالعباده __ ورود این خبیثان نیست ساده __ بقزوین بلده ی ِ اسلام و ایمان __ به ایمان مردمش محکم ز سیمان __ اگر باور نداری پس بیا خود __ تماشا کن بچشمانت نباش قد __ ان شاءاللّه مؤفق و مؤیّد و شاد کام باشید . با عرض ادب و ارادت ، دوستدار و خدمتگذار کوچکتان محمد مهدی اسلامی
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    27 7
    چرا سفارت انگلیس در ایران وجود دارد ؟؟؟؟
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      11 10
      چون اربابه.گول شعارها رو نخور
    • بینام IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      12 1
      منم دقیقا همین تظر رو دارم ... چرا انگلیس در کشور ما سفارت داره ؟ اون جای لانه جاسوسی امریکا بخووووبی پر کرده ... ما داریم با دست خودمون راهای نفوذ به ایران بهشون نشون میدیم ... با یه سفارت عریض و طویل با تمام امکانات در اختیارسون که بیان هرچقدر دوست دادن جاسوسی کنن و اشوب و اغتشاش بپا کنن!!!
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      31 2
      خوب معلومه اگر نباشه چطوری مسئولان باید بچه هاشونو بفرستند انگلیس و امریکا ؟ در واقع سفارت انگلیس همان امریکاست
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    29 25
    مشرق پیگیر‌رقص‌سفیر‌ ملکه‌هست‌ولی پیگیر قیمت‌ها اختلاس ها نیست
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      هر چیز در جای خودش بید پیگیری شود . مسئله ضد حجاب و رقص و جنون جنسی فاسدان مثل مفاسد اقتصادی باید پیگیری کرد . همه کشور در حال مبارزه با اختلاس گرها هستند .
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      مختلس ها یا گیر می‌افتند یا به انگلیس و اقمارش فرار می‌کنند
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    28 14
    کمیاب اخربن اخبار اختلاس ها لطفا ملت ایران خوب می‌فهمند رفتار سفیر انگلیس را اما از جزئیات دزدی‌های نجومی بیخبرند لطفا به اين اخبار بپردازید
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      2 0
      شما و سفیر انگلیس که از دزدی ها خبر دارید و پناهگاه دزدان فراری دو تابعیت هستید جزئیات را هم بگید چون اینجا به تا لو بره طرف را میگیرن
    • ایرانی مسلمان IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      3 0
      گوگل ترنسلیت، فارسی رو خوب پوشش نمیده. خخخخخخ. بدبخت 8200
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    29 9
    شکر خدا دشمنان اسلام از انسان های منفور درگاه خدا هستند
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      25 33
      وقتی برای انحراف افکار عمومی دست روی چیزای بی اهمیتی چون حجاب یا رقاصی یه سری توی خیابون یا نوع درس خوندن دانش اموزا ...میزارید تهشم میشه این کرم از شماست نه سفیر مفیر درکل یه ملت رو مسخره خودتون کردین
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      15 4
      باید مثل خودشون موزیانه سرشون رو به سنگ کوبید، ان شاالله.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    14 7
    شغال امریقا
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    17 11
    اینام از بورس و جیب مردمشون دزدی میکنن ؟
    • جمشید IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      7 2
      از بورس ما دزدی کردند و نوچه هایش بردند انگلیس، پول شویی بورسی توسط انگلیس
  • نیما IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    16 4
    تا حالا رقص روباه ندیده بودیم
  • تک سوتر DE ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    28 5
    الان به سفیر انگلیس فحش بدیم دو سال دیگه صدا و سیما جهت جذب مخاطب همین کارها رو خواهد کرد. یا واقعا پای اصول بمونید، یا جوون مردم رو علاف نکنید.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    35 10
    در مورد سفیر روسیه نیز داستان بنویسید. هرچند که شاید بعضیها احساس ناراحتی بکنند.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      2 0
      وقتی کل غرب حاضر نشد ساخت نیروگاه اتمی ایران را قبول کند فقط روسیه پذیرفت پس سفارتش در ایران قابل قبول و قابل احترام است
  • محمود IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    16 1
    عامل تجزیه ایران و از دست دادن مناطق مهم مرزی ایران در زمانهای مختلف توسط این روباه مکار و خبیث انگلیس اتفاق افتاده و حتی قضیه جزایر ایرانی در خلیج فارس هم کار این نکبتهای بی اصل ونصب انگلیسی هست خداوند به فضل خود این کفار را به شر خود گرفتار کند آمین.
  • مهران IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    45 3
    با سلام بر خلاف متن بالا ، من معتقدم انگلیس در امر جذب جاسوس آنهم در ردهای بالای مملکتی بسیار موفق بوده و موفق عمل کرده. وقتی رئیس جمهور اسبق کشور ما و وزیرخارجه او به گفته ای دو تابعیتی بوده اند و هستند، بنابراین دلقک بازی سفیر کنونی انگلستان، تنها برای رد گم کردن است و نه برای جلب توجه مردم ایران. بلاشک اغتشاشات سال گذشته، یک سرش بر میگرده به همین سفارت انگلستان خبیث.
  • شبانی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    14 2
    میمون زشت تر بازیش بیشتر .
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    کاش دانشجویان پیرو خط امام به جز ابتکار یه توکه پا زحمت می کشیدند سفارت خراب شدی انگل لیس رو هم تسخیر میکردند 🦊 🦊 🦊 🦊 🦊🦊
  • ایرانی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    انگل ستان دشمن شماره یک ایران، اسلام و بشریت.
  • ایرانی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    انگل ستان دشمن شماره یک ایران، اسلام و بشریت. شادی و رقاصی سفیر انگل ستان هم از کشتار مسلمانان بیگناهه. یک عده مزدور ابله هم ذوق زده شدند. خوب قرهات رو بده بیشرف مکار که همین روزها پوشک لازم میشی.
  • ناشناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    واقعا جلواین اختلاسها بی که به اندازه بودجه مملکت میشه بگیرید تا سفیر انگلیس به جای شادی زانوی غم تو بغلش بگیره
  • یعقوبی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    میمون هر زیشتر ادا و اطواراش هم بیشتر . انگلیسی ها زیشترین مردم جهان و اروپا هستنر و این حتی نیازی به بیان نیست .
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    3 0
    انگلیس کشور سیاستهای پنهان و گربه رقصانی های زیباست که خیلی ها شیفته ی بازی های چند لایه اون میشن و متاسفانه خیلی افراد نا خواسته جذب اون میشن به قیمت کم
  • US ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    سیاست روباه پیر
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    5 2
    سفیر انگلیس ،کارخاصی درایران نمیتواند بکند حال باید پرسید که چرا ایران وبریتانیا سفیر ردوبدل میکنند ما که میدانیم انگلیس چه نقشی درایران دارد .چرا ایران درحوزه تدافعی امنیتی کار میکند درحالیکه بریتانیا جنگ نرم ونامحسوس ترکیبی امنیتی اطلاعاتی روی ایران سوار کرده است
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 7
    یه رقص و این همه واکنش
  • CA ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    4 2
    نشان بی‌حیایی‌ست،شاید هم نشان همجنسگرایی‌ست. زود است که پرچم همجنسبازان بر فراز کاخ سلطنتی انگلیس برافراشته شود.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    3 7
    از دید شما غیر خودتون همه بد هستند خبر ندارید مردم ایران پ دنیا از شما متنفرند
  • DE ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    3 10
    دقت کردید هر چه فحش و ناسزا است مال انگلیس و آمریکایی هاست و مسئولان ما در برابر چین و روسیه که کاملا علنی و عملی دنبال تجزیه خاک ایران هستند جز سکوت و چند توئیت اون هم افراد درجه دو و سه نظام مثل سردار رضایی هیچ واکنشی نشان نمیدهند؟!
  • ع ش IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 2
    درود خواندن او و اختلاس چای دبش پشتش عوامل ام ای 6می تواند باشد که نشان از موفقیت انگلیس از اختلاس ها وروان شدن پول به انگلیس است
  • فرزاد IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    14 0
    انگلیسی خبیث جات در ایران اسلامی نیست برو گمشو.
  • امیر IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 9
    یعنی کشور ما به این اندازه ضعیف شده که با رقص یک یک سفیر مسئولین ما احساس خطر می‌کنند و یا این خبرگذاری خبری برای نشر ندارد
  • DE ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    3 12
    شما چرا با شادی و شوخی مخالف هستید ؟؟ از عبوس بودن و ماتمزدگی و خشکه مقدس بودن و ضدیت با رسوم ایرانی خسته نشدید ؟؟
  • جواد IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    11 1
    مرگ بر شاه ملعون
  • ایرانی DE ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 1
    خخخخخخ شرکلیف رو ول کنید...
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    بجای این حرفها به داد اقتصاد این مملکت برسید
  • ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    با سلام بر خلاف متن بالا ، من معتقدم انگلیس در امر جذب جاسوس آنهم در ردهای بالای مملکتی بسیار موفق بوده و موفق عمل کرده.
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    در قسمت بعدی گاندو حتما به این کار زشت و ضد امنیت ملی سفیر و پشت پرده اون باید توجه بشه
  • هادی IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    الان یه رقص این شخص چه مشکلی پیش آورده?این تحلیل ها رو کی میکنه
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    این که از خودتونه
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    خوب چرا یه تو دهنی محکمی نمی زنن بهش تا آدم بشه بشینه سرجاش و جاسوسی نکنه
  • ارش CZ ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 1
    اون باید اعدام کنید اصلا تو ایران چیکار میکنه
  • هم وطن. IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    3 1
    بهترین سیلی به انگلیس و آمریکا و....خدمت به مردم است و دستگیری دزدان بیت المال.
  • شاپرک DE ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 1
    نشانه اینه که در جهنم هم میشه شاد و خوشحال باشی
    • DE ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 0
      اما در قران درست خلاف این آورده شده است.
  • بازنشسته IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 1
    خطردررقصیدن یک سفیرروباه صفت نیست خطردراماراختلاسها ودزدیهای روبه رشدمسئولین است که هفتگی شده خطردرمایحتاج مردم است که روزانه گرانتر میشودخطردرتورم140درصدی وافزایش حقوقهای 18درصدی است ووووووو
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    حواله اش یک بیله
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 1
    خب مگه رقاصی جرمه؟ چرا همه چیزو سیاسی میکنید؟
  • علی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل مرگ بر منافق مرگ بر مفسد اقتصادی مرگ بر فتنه گر.از همه مهم تر مرگ بر ضد ولایت فقیه.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    __ بسمه تعالی __ شکست خوردیم و رسوائیم همیشه __ برای ما که رسوائی است پیشه __ برقصم کار دلقک غیر از این نیست__ بهین کارم بغیر از این دگر چیست __ متانت از خردمندان بخواهند __ نه از آنان که با شیطان براهند __ شیاطین بر وجود ما بنازند__ برقص آرند ما را وبسازند __ جهالت در میان ما زند موج __ کز آن ما بوده ایم همواره در اوج __
  • مرصاد IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    شیطنت های روباه پیر !!
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    انگلیس خبیث
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    همه بد هستن،،ما خوبیم
    • محمد IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 0
      ای کاش کمی تاریخ میدانستید تا بدانید انگلیس چقدر در حق مردم ایران ظلم کرده، فقط یک مورد از این جنایات کشتار ۹ میلیون (درست خوندید) ایرانی با ایجاد قحطی مصنوعی. یا تاریخ نمیدانید یا نسبت به وطنتان بی غیرتید!
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    رقص سفیر انگلیس بده ولی حمایت روسیه و چین ازامارات در قضیه جزایر سه‌گانه هیچ اشکالی ندارد?
  • ‌پرهام IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    خیلی بی عرضه اگ رفت و امد بچه های مسئولین توش مشکلی ایجاد نمیشه تعطیل کنید سفارت انگلیس رو فتنه هاشو ما مردم باید بکشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس