دستگیری سارق میلیاردی ارز دیجیتال در البرز

پس از اعلام برخی مدیران و فعالان اکوسیستم ارز دیجیتال و فین تک کشور مبنی بر ظهور واسطه هایی برای اخذ مجوز یا اعمال نفوذ در قوای مختلف، شبکه افراد مذکور شناسایی و برخورد لازم با آنها آغاز شد.

سرویس اقتصاد مشرق - طی ماه های اخیر و پس از تلاش نهادهای مهم کشور همچون دولت و مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی و مدیریت فضای غیرشفاف و دارای ابهامات فراوان اقتصادی و امنیتی حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین، عده ای با سوء استفاده از این فضا خود را نماینده و واسطه ارتباط گیری با این نهادهای قانونی جلوه داده اند.

این موضوع از آنجا مورد توجه و رصد نهادهای نظارتی قرار گرفت که تراکنش ها و مبادلات قابل توجه در قالب رمزارز میان تعدادی از صرافی ها و پلتفرم های مبادله و خرید ارزهای دیجیتال با واسطه های مدعی نفوذ در نهادهای حاکمیتی، کشف و مستندسازی شد.

این مبادلات که بخش قابل توجهی از آن به مقصد کیف پولهایی در یکی از کشورهای همسایه ارسال و مجددا به تعدادی از حسابهای مدعیان مذکور در داخل کشور باز می گشت، حاکی از شبکه سازی و برنامه ریزی گسترده برای تاثیرگذاری روی تصمیمات کارشناسی و حاکمیتی در حوزه ساماندهی سکوهای مرتبط با ارزهای دیجیتال و برخی عرصه های فین تک داشت.

لذا تیم های تخصصی فنی و عملیاتی، ضمن شناسایی صاحبان اصلی wallet ها، مصادیق سفارش های رسانه ای و کارشناسی و همچنین مرتبطین مدعی همکاری با نهادهای علمی و حاکمیتی، اقدام به احضار و صدور تذکرات لازم کرده و اجزای حیاتی تداوم فعالیت این شبکه را قطع کردند که منجر به تغییرات در برخی سمن های فعال در این حوزه نیز شده و در برخی بخش های دیگر نیز خواهد شد.

در مرحله بعد نیز برخورد با حامیان مالی و مدیران سکوهایی که از انجام چنین اعمال مجرمانه و نفوذ در بخش های کارشناسی قوای مختلف استقبال و نسبت به تامین مالی واسطه ها و رابطان دروغین نهادهای حاکمیتی وعده هایی را طرح کرده بودند، در دستور کار خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    3 0
    دله دزدگیری شروع شد
    • ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      0 2
      شما تهمت زنان از اول رسوا بوید
  • ایران IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    همه بخشهای اقتصادی انحصاریست، و با متخلفان (بقیه مردم) برخورد می‌شود. خدائیش صهیونیست جهانی عاشق اینجور حکومتهاست. مو نمیزنن با هم اندر انحصارات همه چیز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس