«جنون کشتار»؛ تحلیلی بر ویدئوی رقص نظامیان اسرائیلی در غزه

اخیرا کاربران اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از رقص و آواز نظامیان این رژیم در غزه منتشر کرده‌اند، نگاهی به مضمون آن‌چه می‌خوانند، خالی از لطف نیست.

به گزارش مشرق، در شرایطی که جنگ غزه در اوج خود ادامه دارد و نیروهای مقاومت درگیر نبردی سنگین در جنوب شهر غزه و شهر خان یونس هستند، فیلمی از رقص و پایکوبی نظامیان اسرائیلی در صفحات مجازی منتشر شده است؛ آن‌چه که آن‌ها در قالب شعر و آواز سر می‌دهند، قابل توجه است.

از مکان دقیق این ویدئو اطلاعاتی در دست نیست اما مربوط به شب گذشته در باریکه غزه است؛ در این ویدئو گروهی از نظامیان پس از فراغت از کشتاری که طی ساعات گذشته کرده‌اند، در کنار تانک‌ها و ادوات نظامی در یک همخوانی دسته‌جمعی، تصویر جامعی از دیدگاه و ایدئولوژی مبتنی بر «جنون کشتار صهیونیسم» ارائه می‌دهند.

آن‌ها می‌خوانند: «می‌خواهم غزه را تصرف کنم و بعد حزب‌الله را در هم بکوبم» که به طور واضح اشاره به خوی توسعه‌طلبی ارتش و نظامیان اسرائیلی دارد، به این موضوع تاکنون از سوی برخی محافل مختلف اشاره شده است که اگر اشغالگران بتوانند غزه را به اشغال خود در آورده و حماس را از بین ببرند، با خیال آسوده‌تری متوجه مرزهای شمالی و حزب‌الله خواهند شد.

نظامیان اسرائیلی در ادامه این همخوانی دسته‌جمعی می‌گویند: «به میتسوا هلاخا عمل خواهم کرد و قوم عمالیق را نابود خواهم کرد». میستوا هلاخه اشاره به مجموعه ۶۱۳ فرمان در یهودیت دارد (میستوا به معنای فرمان و هلاخا به معنای مجموعه قوانین شریعت یهود است). اما «قوم عمالیق» چه کسانی هستند که نظامیان اسرائیلی در سرودشان قصد نابودی آن‌ها را دارند؟

«جنون کشتار»؛ تحلیلی بر ویدئوی رقص نظامیان اسرائیلی در غزه
متن روی تصویر جمله‌ای از کتاب تَثنیه (بخشی از تورات): به یاد داشته باشد که عمالیق با شما چه کرد.

عمالیق یا «بنو عملیق» برای یهودیان همان جایگاه «اهریمن و نیروی شیطانی» را دارد، عمالیق نام قومی در تورات است که با بنی اسرائیل در ستیز و جنگ بودند، برخی این قوم را از نسل «عیسو» (برادر بزرگ حضرت یعقوب نبی) می‌دانند و جایگاهی منفور در نزد فرهنگ یهودیت دارد، به طوریکه تاریخ‌نگاران یهود از جمله «یوسفوس فلاویوس» عمالیق را «حرامزاده» می‌خوانند و طبق کتاب تورات، «یهوه» خدای اسرائیل بر آن‌ها خشم گرفته و قسم می‌خورد که نسل قوم عمالیق را از ریشه برکند. در تاریخ طبری «جالوت» که به دست داوود نبی کشته شد، از قوم «عمالیق» ذکر شده است.

«جنون کشتار»؛ تحلیلی بر ویدئوی رقص نظامیان اسرائیلی در غزه
جنگ بنی اسرائیل با عمالیق در منطقه «رافیدیم». نقاشی از ویلیام هال»

یهودیان همچنین «هامان» (صدراعظم خشایارشاه) را از نسل عمالیق می‌دانند و هر ساله در جشن «پوریم» او را لعنت می‌کنند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه طبق فرامین شریعت یهود (۶۱۳ فرمان) خداوند به بنی اسرائیل دستور می‌دهد که تمامی قوم عمالیق حتی زنان و کودکانشان را قتل عام کنند.

نظامیان اسرائیل در این رقص و پایکوبی اهالی غزه را همان «عمالیق» می‌دانند که طبق دستور خدا باید همه آن‌ها از زن و مردم و کودک کشته شوند.

طبق کتاب تحریف شده تورات، خدای بنی اسرائیل به حضرت سموئیل نبی (ع) دستور می‌دهد: «حال برو و مردم عمالیق را قتل عام کن. به آن‌ها رحم نکن، بلکه زن و مرد و طفل شیرخواره، گاو و گوسفند و شتر و الاغ همه را نابود کن».

جالب توجه اینکه بنیامین نتانیاهو در سال ۲۰۱۰ جمهوری اسلامی ایران را قوم عمالیق جدید خواند و گفت: «یک عمالیق جدید در حال شکل‌گیری است».

بنابراین اینکه اهالی غزه از زن و کودک و شیرخواره باید قتل عام شوند، ریشه در باورهای یهودیت تحریف شده و جریان راستگرایی صهیونیسم دینی در اسرائیل دارد؛ پس کشتار بیرحمانه در غزه در نزد نظامیان اسرائیلی نه تنها مباح، بلکه عمل به خواسته خدا است.

«جنون کشتار»؛ تحلیلی بر ویدئوی رقص نظامیان اسرائیلی در غزه
یک یادبود هولوکاست در لاهه. متن کناری (به هلندی و عبری) از کتاب تَثنیه «به یاد بیاورید که عمالیق با شما چه کرده است... فراموش نکنید».

در ادامه این ویدئو نیز نظامیان می‌خوانند: «خانه را ترک کردم و تا پیروزی نهایی برنخواهم گشت؛ شعارمان را به خوبی بلدیم، هیچ غیرنظامی در جنگ وجود ندارد».

این ویدئو به روشنی خوی وحشی‌گری ارتش اسرائیل را نشان می‌دهد، عجیب اینکه مقامات ارتش اسرائیل از جمله سخنگوی ارتش این رژیم بارها گفته‌اند که «ارتش اسرائیل اخلاق‌مدارترین ارتش دنیاست». «اسرائیل کاتز» وزیر انرژی کابینه بنیامین نتانیاهو در تاریخ دوم آبان ماه گفته بود: «ارتش ما همچنان بیش از آن‌چه لازم است با انسانیت برخورد می‌کنند، ما خیلی اخلاق‌مدار و رئوف هستیم».

مقامات اسرائیلی بارها مدعی شده‌اند که تمامی سعی خود را برای کاهش تلفات غیرنظامیان در غزه به کار می‌گیرند، این ویدئو که باید آن را «ویدئوی جنون کشتار» نامید به خوبی نشان می‌دهد که حتی کشتار طفل شیرخواره نیز در غزه برای ارتش اسرائیل نه تنها مجاز است، بلکه بار معنوی نیز دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 2
    این پایکوبی و شادی نشان میدهد خط قرمزهایی خیلیها تعریف کرده بودند برای ورود زمینی اسراییل به غزه چقدر توخالی بوده است.
  • حقگو ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 0
    سربازان بی روحیه و ترسیده از مرگ را باید روحیه بدهند . صهیونیست ها برای حمله به غزه و شکست حماس دست به دامن آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان شدند پس مطمئن باشید جرات جنگ با حزب الله را نخواهند داشت چون می دانند که از نظر اقتصادی غربی هایی که با روسیه در اکراین می جنگند توان جنگ جدیدی را ندارند . بماند که یمن هم برایشان به مشکل جدیدی تبدیل شده است
  • ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 0
    این زامبی ها باید کشته شوند
  • ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 0
    روزهای آخرشونه بذارید شاد باشن به زودی به درک واصل میشن و راهی جهنم میشن
  • ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 0
    چقدر چندش آورن این قوم یاجوج ماجوج. خوبه که توی دنیا آبرو براشون نمونده. واقعا انگار اینا انسان نیستند و یک موجود رذل و پلید در قالب آدمیزاد اومدن روی زمین برای کشتار و خونریزی.
  • 🇮🇷 ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 0
    چرا نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین و مقاومت لبنان با موشک نقطه زن ارتش‌ رژیم صهیونیستی را نابود نمی کنند؟سران حکام کشورهای عربی خلیج فارس هیچ بخاری از اینها وجود ندارد
    • ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      2 0
      چون لبنان درگیرمشکلات اقتصادیه نتیجتا نمیتونن خودشون رودرگیرجنگ بکنن واحزاب وگروه های مخالف حزب الله منتظر همین هستن تاارزوی اسراییل روبراش براورده بکنن توی لبنان جیره خوار امریکا واسراییل کم ندارن اونها درصورتی میتونن دخالت کنن که مثلایه حمله به بیروت بکنن تا پدرشون رو بیارن جلوچشمشون
  • ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 0
    دوست دارم زمان چین بخورد و امروز روز تمام شدن جنگ فلسطین باشد ، تمام این حیوانات را ببینم که شب بعد از این رقص تکه تکه بر زمین افتاده اند و کودکان فلسطینی را ببینم که دیگر بمبی بر سرشان نمی ریزد و ساختمان های فلسطینی اواربرداری می شوند تا از نو ساخته شوند و بخش بزرگی از فلسطین به آنها بازگردانده شده، نمی دانم این اتفاق کی خواهد افتاد، اما می دانم حقیقت نوشته شده و مکتوب خداست ، او و اولیایش این صحنه ها را می بینند و صبر خدا بسیار عظیم است.
  • ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    7 0
    یهودی خوب وجود ندارد .یا بده ولی عیب ندارد زنده بمونه یا اونقدر شیطان صفت است که باید بمیره .یهودی ها همشون نژادپرست و خود پسند هستند و همه غیر یهودی هارو برده خودشون می‌دونند.
  • هوشنگ ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 1
    تبریک عرض می کنم خدمت شما برادران گرامی مبارک بادت این روز همه روز همایون بادت این سال همه سال
  • کامران ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    4 0
    جنگ نفرت انگیز ترین چیز است درنده خویی انسانها علیه یکدیگر در دست جنگ سالاران کشتار غیر نظامیان و زن و کودک و از بین بردن زیرساختارهای مادی و معنوی جامعه و مردمان بی گناه فاجعه بارتر اینکه مدعیان دمکراسی و انسانیت نه تنها فقط جنایات بر مردم را نگاه میکنند بلکه برای جلوگیری از این فجایع مخالفت میکنند. دمکراسی دوگانه و نفرت انگیز غرب
  • کامران ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 0
    جنگ نفرت انگیز ترین چیز است درنده خویی انسانها علیه یکدیگر در دست جنگ سالاران کشتار غیر نظامیان و زن و کودک و از بین بردن زیرساختارهای مادی و معنوی جامعه و مردمان بی گناه فاجعه بارتر اینکه مدعیان دمکراسی و انسانیت نه تنها فقط جنایات بر مردم را نگاه میکنند بلکه برای جلوگیری از این فجایع مخالفت میکنند. دمکراسی دوگانه و نفرت انگیز غرب
  • ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 0
    حرف تا عمل بسیار است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس