قانونگذار پارلمان اروپا: هنری کیسینجر جنایتکار جنگی بود

قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا پنجشنبه شب در خصوص «هنری کیسینجر» وزیر خارجه سال‌های دور آمریکا گفت که او یک جنایتکار جنگی بود و در مرگ میلیون‌ها نفر نقش داشت.

به گزارش مشرق، قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا در خصوص «هنری کیسینجر» وزیر خارجه سال‌های دور آمریکا که روز پنجشنبه درگذشت گفت که او یک جنایتکار جنگی بود و باعث مرگ میلیون‌ها نفر شد.

هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی پیشین ایالات متحده در ۱۰۰ سالگی در خانه خود در ایالت «کنتیکت» در آمریکا درگذشت.

به گزارش منابع خبری، «میک والاس» قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا پنجشنبه شب در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» درخصوص «هنری کیسینجر» وزیر خارجه سال‌های دور آمریکا نوشت: «کیسینجر یک جنایتکار جنگی بود که در نابودی زندگی میلیون‌ها نفر نقش داشت اما هرگز مورد بازخواست قرار نگرفت.»

وی در ادامه نوشت: «اکنون اتحادیه اروپا از رژیم اسرائیل که در حال ارتکاب جنایات جنگی بی پایان علیه فلسطینی‌ها هستند حمایت بی قید و شرط خود را ارائه می‌دهد .آنها باید پاسخگو باشند.»

این دیپلمات آمریکایی در دهه هفتاد میلادی در بحبوحه جنگ سرد در بسیاری از رویدادهای مهم جهانی در حالی که به عنوان مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه در دولت جمهوری‌خواه «ریچارد نیکسون» فعالیت می‌کرد، نقش داشت.

جایزه صلح نوبل که در سال ۱۹۷۳ به او اعطا شد، به یکی از بحث‌برانگیزترین جایزه‌ها تبدیل شد و دو عضو کمیته نوبل به دلیل این انتخاب استعفا کردند زیرا سوالاتی درباره بمباران مخفی کامبوج توسط ایالات متحده مطرح شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    6 0
    حالا روح میلیونها مظلوم کشته شده در آن جهان درخواست مجازاتش را دارند و این جنایتکاران همانانند که در قرآن به ماندگاران در آتش ابدی که خود ساخته‌اند از آنها یاد شده. بعبارتی ۱۰۰ سال تکبر، توطئه، نقشه‌های جنایتکارانه برای به خاک و خون کشیدن انسانهای مظلوم در همه جای جهان و خوشگذرانی و قدرت طلبی را با عذاب جاویدان در جهان ابدی انتخاب کرد پس خلایق هر چه لایق.
    • محمودسلمانی ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      2 0
      بنای شادی درمرگ دشمن رانداریم؛اما این«شمر ارشدزمانه»راکه زیرنویس ردکردیم،بایدشناساند اسطوره های تباهی،یک به یک تباه میشوند نسل نوشان راکه دررسانه لانه دارندبیابیم بشناسانیم‌‌: خ ون وخواری،و «هردو»اگر تصویر‌ بود: هِرررررّی کیسینجر!
    • ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      0 0
      . هو القهار_ از عدالت خداوند به دور بود که کیسینجر سر سالم به گور ببرد. او دق کرد . باید در روزهای آخر عمرش ـ با طوفان الاقصی ـ فروپاشی بنیان های حکومت غاصب اسراییل را می دید. حکومتی که یک عمر با انواع دسیسه ها دنبال تقویت بنیان های آن بود.
  • ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    3 0
    چون یهودی بود هیچ وقت مورد بازخواست قرار نگرفت خاورمیانه توسط این یهودی جنگ افروز به این روز افتاده کشور لبنان که به ان عروس خاورمیانه می گفتند توسط این یهودی جنایتکار به این روز افتاده
    • ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      0 0
      کیسینجر پس از نابودی دسترنج یک عمرش دق کرد . کیسینجر ؛ دستانش تا مرفق آلوده به خون مظلومان عالم است .کسینجر چهار ماه بعد از اینکه ترامپ قدرت را به بایدن را واگذار کرده بود، رویکرد دونالد ترامپ در قبال مسائل خاورمیانه را با سیاستی که ریچارد نیکسون در قبال چین در پیش گرفت مقایسه کرده و گفته بود «ترامپ دو موفقیت بزرگ در سایه سیاست خاورمیانه‌ای خود کسب کرده است: نخست اینکه موفق شده موضوع فلسطین را از سایر مسائل این منطقه جدا کند. چنین امری مانع از آن شده است که هر اقدامی در منطقه با وتوی مخالفان در شورای امنیت روبه‌رو شود. دومین موفقیت ترامپ گرد آوردن کشور‌های سنی در منطقه دربرابر دولت شیعی ایران بود.» --- کیسینجر پس از نابودی دسترنج یک عمرش ـ طوفان الاقصی ـ دق کرد
  • ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    3 0
    بیشتر دولت مردان دست به جنايت زدن از ریگان جرج بوش ودبلیو بوش و...
  • ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    3 0
    به جهنم واصل شد
  • ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    1 0
    هنری کیسیجر رفت و ابلیس را دست تنها گذاشت .ابلیس داره یکی یکی استادها و معلم های خود را از دست میدهد .اون از الیزابت پیره سگ انگل لیس اون از سران به درک واصل شده ابلیسی رژیم صهیون و دهها جنایتکار تاریخی رییس جمبورها و سیا ۳۰ یون یانکی گاه ....
  • ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    3 0
    اف به روحش.
  • ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    1 0
    هنری کی ۳۰ نجر جنایتکار جنگی بود./ این گفته توهین به جنایتکاران جنگیست .او خفاشی خون آشام و زالوئی چسبیده به تنه درخت بشریت بود ‌. او هم مانند آن عفریته جانی کلکه انگی لیس بود‌. در دانشگاه ابلیس پرفسور بودند.
  • ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    قیافه اش قشنگ معلومه هیزم جهنمه
  • ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    جانور خونخواری که چند ده سال خون‌های بسیاری ریخت و سردمدار جنایات بی شماری بود که با مرگش به اسفل السافلین سقوط و بشریت از شر نکبتش رها شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس