منطقی‌ترین راه ابقای داورزنی است/ با معروف روزهای خوب تکرار می‌شود

سرمربی تیم شهرداری ارومیه بااشاره به وضعیت بلاتکلیف فدراسیون والیبال گفت: منطقی‌ترین راه این است که وزارت‌ ورزش داورزنی را برای مدت کوتاهی حفظ کند.

به گزارش مشرق، جهانگیر سیدعباسی در گفت‌وگویی درباره وضعیت این روزهای بلاتکلیف فدراسیون والیبال گفت: با توجه به اتفاقاتی که برای تیم ملی والیبال افتاد و تقریباً عدم صعود تیم ملی به المپیک پاریس محرز شده است، فکر می‌کنم والیبال بیشتر از هر زمانی به آرامش نیاز دارد. برخی دوستان عنوان می‌کند که تیم ملی شانس صعود به المپیک را دارد اما من به صراحت می‌گویم چنین چیزی وجود ندارد و تیم ملی والیبال امسال در المپیک پاریس حضور ندارد.

داورزنی در تلاش بود کشتی به گل نشسته والیبال را سر و سامان بدهد

وی گفت: با شرایطی که فدراسیون والیبال دارد قطعاً تیم ملی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و من نگران این هستم که محبوبیت والیبال در بین علاقمندان به این رشته ورزشی کاهش پیدا کند و دیگر مردم علاقه‌ای به این رشته نداشته باشند. تمام تلاش داورزنی و اعضای هیأت رئیسه و جامعه والیبال در راستای این بود که هر چه سریع‌تر کشتی به گل نشسته والیبال را سر و سامان بدهند.

منطقی‌ترین راه ابقای داورزنی از سوی وزارت‌خانه است

مربی والیبال ایران عنوان کرد: البته تمامی نامزدها حق دارند در یک انتخابات سالم با یکدیگر رقابت کنند و نباید حق کسی ضایع شود. اما فکر می‌کنم با توجه به اینکه وزارت ورزش با برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون والیبال که به تصویب FIVB رسیده موافقت نکرد، اما منطقی‌ترین راه این است که وزارت خانه به مدت ۳ تا ۶ ماه داورزنی را در مسند خودش ابقاء کند.

منطقی‌ترین راه ابقای داورزنی است/ با معروف روزهای خوب تکرار می‌شود

به راحتی نمی‌توانیم از مدیران باتجربه عبور کنیم

سیدعباسی گفت: البته می‌تواند زمان آن را کوتاه‌تر کند و چون همه چیز شفاف است انتخابات فدراسیون را هرچه سریع‌تر برگزار کند و هر کس حقش است در انتخابات پیروز شود. به نظرم این عاقلانه‌ترین کار است. نباید از این موضوع بگذریم که داورزنی یکی از مدیران باتجربه ورزشی است و نباید به این راحتی از او عبور کنیم که والیبال دوباره دچار چالش شود.

باید برای المپیک ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی کنیم

سرمربی تیم شهرداری ارومیه اظهار داشت: جایگاه بین‌المللی والیبال به خطر افتاده است، کشوری مثل ترکیه الان از ما جلو افتاده است و نیاز است که هر چه سریع‌تر در یک انتخابات عادلانه سکان‌دار فدراسیون مشخص شود تا شرایط را سر و سامان بدهد. بنابراین منطقی‌ترین کار این است که وزارت ورزش ابتدا حکم چند ماه به داورزنی بدهد و او خودش در مسند کار ابقاء شود و بعد از آن هم سریعاً انتخابات برگزار شود.

سیدعباسی تأکید کرد: سال آینده تیم ملی شرایط حساسی پیش رو دارد و اگر ما همین الان هم کار را شروع کنیم دیر است. اولین هدف والیبال ایران باید این باشد که آقایی در آسیا را از ژاپن پس بگیرد و بعد از آن به سراغ مسابقات بین‌المللی و المپیک ۲۰۲۸ برویم و برای کسب مقام و حضور در جمع ۴ تیم برتر المپیک بعدی تلاش کنیم. برای رسیدن به این اهداف به یک مدیر باتجربه و قوی که ارتباطات خوبی هم با مجامع بین‌الملل داشته باشد نیاز داریم.

سعید معروف توانایی هدایت تیم را دارد اما چالش‌ها زیاد است

وی در مورد حضور سعید معروف در رأس تیم ملی والیبال گفت: اگر سعید معروف با من تماس بگیرد و از من بپرسد که آیا من توانایی هدایت این تیم را دارم قطع به یقین به او می‌گویم حتماً توانایی انجام این کار را دارد اما چالش‌های زیادی پیش رو دارید. این موضوع را با قاطعیت به او می‌گویم چرا که معتقدم سعید توانایی فردی، فنی و رهبری تیم را دارد.

با سعید معروف می‌توان به روزهای خوب والیبال برگشت

سیدعباسی عنوان کرد: اما قبول این مسئولیت با نظر نهایی خودش است. خیلی از کارشناسان معتقدند او باید تجربه کسب کند، اما سعید در تمامی این سال‌هایی که در تیم ملی بوده با همه مربیان کار کرده و نشان داده کاریزمای لازم را دارد و به لحاظ فنی هم جای برای بحث ندارد، بنابراین فکر می‌کنم با سعید معروف می‌توان به روزهای خوب والیبال برگشت اما مهم این است که خودش این مسئولیت را بپذیرد.

منطقی‌ترین راه ابقای داورزنی است/ با معروف روزهای خوب تکرار می‌شود

رقابت بین تیم‌ها نزدیک به هم است

سیدعباسی در مورد کیفیت لیگ برتر والیبال خاطرنشان کرد: کیفیت لیگ هم با توجه به غیبت بازیکنان پرستاره و نبود بازیکن خارجی افت کرده اما حسن آن این است که برای جوانان و برخی بازیکنان فرصت خوبی شده تا خودشان را نشان بدهند و به غیر از یکی دو تا تیم، رقابت خیلی نزدیک بین تیم‌ها وجود دارد و این به جذابیت لیگ کمک می‌کند.

تنها ایراد داورزنی اجباری نکردن سیستم ویدیوچک برای تیم‌ها بود

سرمربی تیم شهرداری ارومیه در مورد نحو قضاوت داوران گفت: من اگر بخواهم یک انتقاد از داورزنی و مسئولان فدراسیون داشته باشم تنها از نبود ویدئو چک گلایه می‌کنم. سوالم هم از آن‌ها این است که چرا این سیستم را برای همه تیم‌ها اجباری نکردند. به نظرم این سیستم ضروری‎‌تر از کف‌پوش‌های سالن‌ها بود چرا که هم حرمت داوران حفظ می‌شد و هم اینکه تیم‌ها متضرر می‌شدند و حق به حق‌دار می‌رسید. متأسفانه اشتباهات داوری در این فصل خیلی زیاد شده و واقعاً والیبال ما در این سطح نیست که کم‌ترین امکانات را هم در اختیار نداشته باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اقاجان شما بفکر تیم خودت باشه که باخت پست سر باخت می دهد بعد بفکر داور زنی بقول قدیمی ها کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی .
  • ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بابا کی میخواید بفهمید آب که یک جا بمونه گند میزنه و لجن میشه ! چرا اغلب مسئولین ما عبد و بندۀ صندلی و مقام شده اند ؟ توی این کشور قطع الرجاله ؟ اون از فدراسیون فوتبال ، این از فدراسیون والیبال ، اون از اتاق بازرگانی ...... خدایا از این مسئولان بی کفایت ، بی خاصیـت و .... به کجا پناه ببریم !!! دستگاه های نظارتی هم که عملاً بی خاصیت ، خواب زده و منفعل !!! خدایا فریاد............

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس