نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه بعد از برگزاری نشست کابینه جنگی توافق با حماس برای آزادی اسرا از غزه را «تصمیم سخت» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از برگزاری نشست کابینه برای رایزنی درباره توافق آزادی اسرا گفت که تل‌آویو در برابر «تصمیم سختی» قرار گرفته است.

طبق گزارش کانال تلگرامی شبکه خبری الجزیره، نتانیاهو با وجود این، این توافق را تصمیمی در جهت درست عنوان کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرد که «گروگان‌ها» در چند مرحله آزاد خواهند شد و توافق اول، گام نخست از چند مرحله‌ای بود که در آینده اجرا خواهد شد.

وی در ادامه گفت: «جنگ ادامه دارد و تا زمانی که ما به تمامی اهدافمان دست پیدا کنیم ادامه خواهد داشت.»

رژیم اسرائیل بعد از عملیات ۷ اکتبر که گروه حماس از آن با عنوان «طوفان‌الاقصی» یاد می‌کند غزه را تحت محاصره کامل قرار داده و این منطقه را هدف بمباران‌های شدید قرار داده است. ارتش رژیم صهیونیستی از چند هفته قبل حمله زمینی به غزه را آغاز کرده است.

اسرائیل هدف نهایی خود از این عملیات را نابودی کامل حماس اعلام کرده است. با وجود این، بسیاری از تحلیلگران حتی در داخل خود فلسطین اشغالی به توانایی تل‌آویو برای تحقق این هدف به دیده تردید می‌نگرند.

نتانیاهو که این روزها از سوی خویشاوندان اسرا به کم‌کاری برای آزادی این اسرا از دست حماس متهم شده در جلسه امروز کابینه همچنین گفت: «بازپس‌گیری گروگان‌ها مأموریتی مقدس است و من به آن متعهد هستم.»

کابینه نتانیاهو روز گذشته در بیت‌المقدس با خویشاوندان اسرا که برای نشان دادن اعتراض یک مسیر طولانی را پیموده بودند دیدار کردند.

روزنامه گاردین امروز سه‌شنبه گزارش داد که در این دیدار مشاجره‌هایی میان خانواده‌های اسرا و برخی از مقام‌های اسرائیلی اتفاق افتاده است.

مطابق این گزارش، خانواده اسرا با طرح برخی از سیاستمداران راست‌گرای افراطی در خصوص صدور حکم اعدام برای عده‌ای از فلسطینی‌ها مخالفت کرده و اعلام کردند که پیشبرد چنین طرحی ممکن است برای عزیزان آنها خطر جانی به همراه داشته باشد.

این دیدگاه با مخالفت برخی از مقام‌های اسرائیلی روبرو شد که معتقد بودند افزایش فشار نظامی بر حماس می‌تواند باعث تسهیل توافق برای آزادی اسرا شود و در مقاطعی به درگیری لفظی میان خانواده اسرا و این مقام‌ها منجر شد.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به بهبود شرایط توافق برای آزادی اسرا کمک کرده است.

او تصریح کرد: «من خواستار مشارکت بایدن برای بهتر شدن شرایط این توافق شدم و همین اتفاق هم رخ داد.»

آمریکا و متحدان این کشور از عملیات رژیم اسرائیل در غزه، علی‌رغم منجر شدن آن به تلفات بالای غیرنظامیان و بروز فاجعه انسانی در این منطقه حمایت کامل کرده‌اند.

واشنگتن از جمله اصلی‌ترین کشورهای مخالف برقراری آتش‌بس در غزه بوده. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که از «وقفه‌های انسان‌دوستانه» حمایت می‌کنند، اما طرفدار آتش‌بس نیستند زیرا چنین تصمیمی در مقطع کنونی به نفع حماس خواهد بود.

موضع‌گیری‌های دولت آمریکا در شرایطی انجام شده که خیل گسترده‌ای از مردم و حتی مقام‌های رده‌ پایین‌تر دولت این کشور خواستار آتش‌بس در غزه و قطع حمایت‌های بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی شده‌اند.

چند روز پیش رسانه‌های آمریکا گزارش دادند بیش از ۴۰۰ نفر از منصوبان سیاسی و کارکنان دولت آمریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن به حمایت او از رژیم اسرائیل در جنگ غزه اعتراض کرده‌اند.

این نامه تنها یکی از چند نامه اعتراضی است که در روزهای گذشته در همین خصوص به مقام‌های بلندپایه آمریکا ارسال شده است.

در همین حال شهرهای مختلف آمریکا در روزهای گذشته شاهد برگزای تظاهرات در حمایت از مردم غزه و علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    جنگ تا نابودی حماس بدون هیچ اتش بستی .چی شد پس؟؟؟
  • ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    بیانیه حماس پس از حصول توافق َآتش بس را هم منتشر کنید . 1- تشکر از مصر و قطر بابت تلاش برای این توافق 2- آزادی 50 زن و کودک !!!!!! اسرائیلی تازه دارد خیلی از حقایق که تا کنون ما را از آن بی خبر می گذاشتند معلوم می شود
  • حامد ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    لعنت بر پدر و مادر نتانیابو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس