دستگیری مدیران و کارکنان ارشد یک بانک

دادستان مرکز استان اردبیل از دستگیری عوامل پرداخت وام غیرقانونی ۵۰ میلیارد تومانی در یک بانک‌ خبر داد.

به گزارش مشرق، جلال آفاقی دادستان مرکز استان اردبیل اظهار داشت: در پی دریافت گزارش مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی خارج از ضوابط پولی و بانکی و تضییع حقوق بیت المال، رسیدگی به موضوع در راستای قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد حسب دستور قضایی، در دستور کار معاونت حقوق عامه دادستانی قرار گرفت و فوراً اقدامات لازم جهت بررسی تخصصی موضوع به پلیس امنیت اقتصادی استان صادر گردید.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: شروع تحقیقات اولیه همراه با استعلام‌های ضروری و بررسی گردش مالی و حساب‌های بانکی انجام شد.

وی افزود: مرتکبین که از مدیران و کارکنان ارشد یکی از بانک‌های استان بوده بدون رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی و مصوبات لازم الاجرای هیات وزیران، به متقاضی فاقد اهلیت و بدحساب بانکی، دارای بدهی معوق بانکی کلان و با چک‌های برگشتی فروان، مبادرت به پرداخت تسهیلات بانکی هنگفت برای طرح واقع در خارج از استان کرده بودند.

آفاقی بیان کرد: متهمان در ادامه، با وجود عدم پرداخت اقساط بانکی در طول چندین سال گذشته، اقدامی برای وصول از محل وثایق و تضامین بانکی نکرده و موجبات تضییع مسلم حقوق بیت‌المال و اخلال در نظام پولی و بانکی کشور به ارزش حدود ۵۰۰ میلیارد ریال را فراهم ساخته‌اند که با تکمیل تحقیقات کلیه متهمین تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: صیانت از حقوق عامه و برخورد با ترک فعل مدیران و مجریان امر با قاطعیت ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 1
    چرا دیگر استان ها با این تخلفات برخورد نمی کنند ؟ بانکی در شیراز چند سال پیش به یک کلاهبردار وام کلانی داد ولی رییس بانک و خانواده اش با خرج ان کلاهبردار عید ان سال به سفر کویت و دبی و...رفتند جالب است که کپی شناسنامه ای که از کلاهبردار گرفتند قلابی بود و از نظر قانونی ان کلاهبردار حرامخوار قابل تعقیب نیست . چون میگوید این وام را به من نداده اید
  • ح ر ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 1
    تمام این معضلات به دلیل عدم وجود نظارت های قانونی اولیه مقام بالادست است تازه اگر آن هم آلوده نباشد.
  • شهر وند ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    داستانه.کثافت از در و دیوار آب و فاضلاب استان تهران بالا میره .نهد ناظر و حراست و بازرسی و ...همه با همند .
  • ناشناس ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 1
    ی روز دیگه با وثیقه بیرون میاد..حالا من ۶ سال از عمرم رو بخاطر نبود کار از استان خودم به استان دیگری مهاجرت کردم. ی وام تا الان به من تعلق نگرفته.دروغ نگم به جز ۱۰ میلیون اونم با دو ضامن. ی طوری هم در مورد این موضوع بسیار مهم نوشتین که کسی متوجه نشه... پی دریافت گزارش مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی خارج از ضوابط پولی و بانکی و تضییع حقوق بیت المال، رسیدگی به موضوع در راستای قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد حسب دستور قضایی، در دستور کار معاونت حقوق عامه دادستانی قرار گرفت... اخه نمیشد جور دیگه بیانش کرد که همه مخاطبین بتونن فاجعه موضوع رو درک کنن...
  • محمدرضا ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    احتمالا حق حساب ندادن لو رفتن
  • ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 1
    درود بر دادستان اردبیل جناب آقای حاج آقا آفاقی
  • ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 1
    نکنه بانک الف نونه
  • ممودآقا! ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    به عنوان ب بسم الله میون وامهای نحومی غیرقانونی یه بارقه امیده براب غولهای مراحل بعد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس