کد خبر 1546995
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
کاخ سفید: چین از نفوذ خود بر ایران استفاده کند

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید گفت که ایالات متحده آمریکا مایل است چین از نفوذ خود بر ایران استفاده کند.

به گزارش مشرق، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با شی جین پینگ رئیس جمهور چین گفت که آمریکا مایل است چین از خطوط ارتباطی خود با ایران استفاده کرده و این پیام را بدهد که باید از یک جنگ گسترده تر در خاورمیانه اجتناب شود.

کربی در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از چین تضمینی دریافت کرده است که پکن از ایران خواهد خواست حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را متوقف کند، گفت: ما قطعا آنها را تشویق می کنیم که از این خطوط استفاده کنند تا به ایرانی ها بگویند ما نمی خواهیم شاهد گسترش یا تشدید درگیری در منطقه باشیم.

پیش از این، رسانه ها به نقل از بایدن اعلام کردند که او گفته است از رئیس جمهور چین خواسته از نفوذ خود بر ایران استفاده کند و از تهران بخواهد نیروهای وابسته به آن حملات به اهداف آمریکا در خاورمیانه را متوقف کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    یعنی ما تحت نفوذ چین هستیم؟!
  • افتاب ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    همه دولت مردان امریکا پست ترین موجود هستن باید اززمین پاک شوند
  • علی ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    منظورشون اینه که فعلا مایل به گسترش ددگیری نیستیم. میگن بزارید اول امکان ساخت سلاح هسته ای رو ازتوک بگیربم بعدا با همون ده تن اورانیوم غنی شده که ازتون تو برجام گرفتیم بمب اتم میسازبم میزنیم تو سرتون میگی نه نگاه کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس