صحرایی: دریافت وجه از اولیا در مدارس دولتی خلاف قانون است/مردم گزارش کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر یک ماه آمریکا را تحریم کنیم و همه نخبگان غیر آمریکایی از آمریکا خارج شوند باید ببینید آیا از آمریکا چیزی باقی می‌ماند؟

به گزارش مشرق، رضامراد صحرایی در شصت‌ویکمین سال اعطای جایزه البرز در بخش دانش آموزی گفت: برای گذار جمعی به دوران جدید پیش رو به همدلی نیاز داریم؛ همدلی از جمله چیزهایی‌است که نظام تعلیم و تربیت بر پایه آن قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ویژگی دیگر تحول توجه بیشتر رسانه‌ای است؛ بخش زیادی از علمی که فرا گرفته می‌شود علم واسطه‌ای است و بنابراین ما با نوعی جنگ روایت‌ها مواجه هستیم.

وی با اشاره به فناوری‌های نوین در موضوع آموزش گفت: در این مرحله، هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوین از الزامات تحولی است و این سوال پیش می‌آید که ما چقدر با این تحولات آشنا شده‌ایم و آن را فراگرفته ایم.

صحرایی گفت: من از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که این حلقه‌های واسط نسل‌ها را برقرار کنند. امروز باید سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی را به خوبی بدانیم. موضوع دیگر، رقابت‌های علمی است رقابت‌های موجب ریزش‌ها و رویش‌ها هستند امروز رقابت ما رقابت تمدن‌هاست و به ادعای بسیاری از پژوهشگران رقابت آینده بر سر تمدن‌هااست. افراد و گروه‌هایی که نتوانند جایگاه تمدنی خود را پیدا کنند در این رقابت از حرکت باز خواهند ایستاد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی معترض هستند که چرا حداکثر سن برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۲۲ سال است، گفت: البته بیش از ۸۵ درصد پذیرفته شدگان این دانشگاه زیر ۲۰ سال هستند اما یک دلیل اخذ چنین تصمیمی همین تحولات سریع بین نسل‌هاست. باید معلمانی انتخاب شوند که بتوانند بچه‌های امروز را درک کنند.

وی با تاکید بر اینکه شکاف اداری و شناختی بین والدین و معلمان با فرزندان و محصلان حقیقتی غیرقابل کتمان است؛ گفت: بسیاری از بچه‌ها پیش از اینکه چیزی یاد بگیرند ارزش آن از دست می‌رود. برای این تحولات باید چه برنامه‌ای داشته باشیم؟

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: این روزها دلمان برای مردم مظلوم غزه خون است که دانش آموزان آن‌جا در این ظلم بی سابقه تاریخی پر پر می‌شوند. اگر یک ماه آمریکا را تحریم کنیم و همه نخبگان غیر آمریکایی از آمریکا خارج شوند باید ببینید آیا از آمریکا چیزی باقی می‌ماند؟ تمام سرمایه این کشور از نخبگان کشورهای دیگر است.

هر کشوری وظیفه دارد به هر طریقی که می‌تواند در حفظ نخبگان خود بکوشد. راهکاری که آمریکا برای جذب نخبگان دیگر کشورها در پیش می‌گیرد ناامید کردن آنهاست که «شما نمی‌توانید و نمی‌شود». نخبه واقعی باید به این مسائل آگاه باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    1 0
    جدیدن گنده گویی میکنه.
    • ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      0 0
      این شیرین عقله
  • ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    بچهای ترک تحصیل کرده را به مدارس. باز گردانید. لین همین بچها ممکن است نابغهای پبدا شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس