کد خبر 1540369
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
۳ گزینه خطرناک آمریکا درباره غزه

رئیس حماس در خارج، به سه گزینه خطرناک واشنگتن درباره غزه اشاره کرد.

به گزارش مشرق، خالد مشعل رئیس حماس در خارج، گفت: جنگ زمینی غزه در راه است و مرحله خطرناکی پیش روی ماست.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت آمریکا در جنگ گفت: واشنگتن امروز با برنامه ریزی، مدیریت مشترک و مشارکت منحصر به فرد در این نبرد، درپی یک جنگ زمینی یا انجام مانور برای دستیابی به اهداف خود با کمترین زیان و ضرر است زیرا اسراییل دیگر تاب تحمل خسارات و تلفات مشابه در عملیات هفتم اکتبر را ندارد. واشنگتن سه گزینه را در غزه دنبال می کند.

مشعل بیان کرد: گزینه نخست اینکه به غزه حمله زمینی صورت نگیرد و فرصتی طولانی برای حمله هوایی به غزه در اختیار اسراییل گذاشته شود چرا که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است» «ما مانند عراق دنبال اجرای مدل موصل هستیم نه فلوجه، چون هزینه کمتری دارد». این گزینه در واقع یک ویرانی همه جانبه با هدف بالابردن پرچم سفید و تسلیم شدن اهالی غزه است که بسیار خطرناک است.

رئیس حماس در خارج بیان کرد: گزینه دوم نیز این است که واشنگتن با آگاهی از قدرت ما در داخل تونلهای غزه، با کارشناسان خود وارد عمل شود و گروه «دلتا» را که متخصص آزادسازی اسیران است به همراه ژنرال ها و مهمات مدرن با هدف نفوذ به عمق تونلها وارد عمل کند و به استفاده از سلاح اعصاب برای فلج کردن رزمندگان مقاومت در تونل ها اقدام کند.

وی درباره گزینه سوم نیز گفت: این گزینه بعد از تکمیل گزینه اول و دوم خواهد بود که شامل یک طرح تاکتیکی است و بر اساس آن از طریق دریا و از شمال وارد خواهند شد تا یک کمربند ایجاد کنند و در نهایت بتوانند ورود همه جانبه داشته باشند که آنها تلاش کردند در شرق خان یونس ظرف دو روز گذشته نوعی نبض سنجی کنند.

خالد مشعل تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل نمی‌تواند بدون پیروزی جنگ را متوقف کند زیرا این موضوع با بحران داخلی گریبانگیر او خواهد شد زیرا او با فساد مواجه است و علی‌رغم بسیج همه جانبه ای که تاکنون انجام داده هیچ پیروزی محقق نکرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    16 4
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      0 0
      ✌️✌️👊👊🤝🤝💪💪✌️✌️💙💚💝💝✅🇮🇷🇮🇷. ..... بسم الله قاصم الجبارین .... همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله.... ✌️✌️👊👊🤝🤝💪💪✌️✌️💙💚💝💝✅✅ ...🇮🇷🇮🇷.......
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    5 3
    تمام خلبانان که در جنگ غزه شرکت کردند چه آمریکایی چه صهیونیستی باید نسلشان منقرض شود
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    2 3
    بسم رب شهداء و الصدیقین ... بسم الله قاصم الجبارین ... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    1 1
    خب نتیجه؟! استراتژی مقاومت در برابر این گزینه ها چیست؟
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 3
    باید ده ها هزار پهپادانتحاری به(صهیونیسها وپایگاه ها وکشتیهای امریکا)بزنیم تا موشکهای دفاعیشان تمام شود،بعد موشکهای اصلی را بزنیم
  • سربدار IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 3
    یادآور وعده‌های الهی و صادق امام خمینی(ره) است که فرمود:«ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین‌الملل اسلامی‌مان بارها اعلام نموده‌ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم...ما در صدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیسم، سرمایه‌داری و کمونیسم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام‌هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده‌اند، نابود کنیم و نظام اسلام رسول‌الله(ص) را در جهان استکبار ترویج ‌نماییم و دیر یا زود ملت‌های دربند شاهد آن خواهند بود... ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.» (صحیفه امام خمینی ، جلد ۲۱، صفحه ۸۱)
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    صهیونیستها میگویند(گنبد آهنی مسیر،هدف ومقصدموشک وراکتها را تشخیص میده اگرهدفش درجای غیرمسکونی و...بود شلیک بهش نمیکنه!واگرمحل برخورد جای حساس بود بهش شلیک میکنه وتا۹۷درصدموشک وراکتها را منهدم میکنه!؟)خوب این حماس وحزب الله...بجای اینکه هزاران موشک وراکت بزنند تا شایدتعدادانگشت شمارازانها به هدف بخوره-باید موشک وراکت را طوری شلیک کنند که مسیرش راگنبدآهنی اشتباه تشخیص بده که بجای حساس نمیخوره وگنبد اهنی عملا مقابله نکنه،وموشک وراکت قبل سقوط سوختش قطع بشه وبصورت ثقلی بخوره به هدف(یعنی حتی یک نظامی وسازنده موشک وراکت بین مقاومت کشورهای مسلمان نیست سریع این یک طرح رااجراکنند که صهیونیستها هم خسارت جانی برابربدهند تا ساقط بشوند!؟)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس