کد خبر 1540334
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۶

به گزارش مشرق، اسفندیار خدایی مطلبی را با عنوان آسیب‌پذیری بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ که برگرفته از یک نظرسنجی منتشر شده در تارنمای هیل است منتشر کرد:

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حالی که تقریبا یک سال تا انتخابات سال ۲۰۲۴ باقی مانده است به دلایل مختلفی از جمله محبوبیت پایین، سن بالا در این انتخابات آسیب پذیر است.

تارنمای "هیل" نوشت: محبوبیت بایدن پیوسته پایین آمده است و نگرانی های گسترده ای درباره سن او وجود دارد و بایدن در نظرسنجی‌های رو در رو با ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که چهار بار متهم شده است، در بهترین حالت، در وضعیت تساوی قرار دارد.

اکنون نظرسنجی هایی که در ایالت های تاثیرگذار در انتخابات آمریکا انجام می شود، زنگ هشدار را به صدا در آورده است. دموکرات ها درباره مفهوم آن و این که اوضاع تا چه حد وخیم است، اختلاف نظر دارند.

برخی از نظرسنجی شوندگان، اطرافیان بایدن را به دلیل آنچه که رضایت از خود قلمداد می کنند مورد انتقاد قرار می دهند و برخی دیگر تاکید دارند که او باید برای تقویت جایگاه خود اقدامات بیشتری را انجام دهد. عده ای از دموکرات ها نیز خوشبین تر هستند و معتقدند امکان انتخاب شدن دوباره ترامپ، تا حدی به دلیل میراث باقی مانده از حمله ۶ ژانویه به کنگره آمریکا وجود ندارد.

یکی از مظنونان موفقیت بایدن در انتخابات آینده، کارشناس راهبردی دموکرات است که به نوشته هیل خواست نامش فاش نشود. وی گفت انتخابات آینده ریاست جمهوری به منزله همه پرسی برای رئیس جمهور خواهد بود و او همین حالا هم این انتخابات را باخته است.

این استراتژیست آمریکایی افزود: نزدیک بودن میزان محبوبیت بایدن با رئیس جمهور سابقی که با ۹۱ فقره جرم مواجه است و این حقیقت که به نظر می رسد کاخ سفید هنوز از این مشکل آگاه نیست، باورکردنی نیست.

بر اساس نظرسنجی فرضی ملی و الکترال کالج اگر انتخابات همین فردا برگزار شود ترامپ نامزد محبوب خواهد بود. میانگین نظرسنجی های ریل کلیر پالتیکس هم نشان می دهد که ترامپ ماه گذشته از بایدن پیشی گرفته هر چند که در تابستان عقب تر از او بوده است.نظرسنجی امرسون کالج که جمعه گذشته منتشر شد، از پیشتازی دو درصدی ترامپ در برابر بایدن در سطح ملی حکایت داشت.

چندین نظرسنجی در ایالت های کلیدی که توسط بلومبرگ و موسسه مورنینگ کانسالت انجام شده نشان داده که بایدن در ایالت های آریزونا، جورجیا، پنسیلوانیا و ویسکانسین، هرچند با اختلاف نسبتاً اندک، اما از ترامپ عقب افتاده است. رئیس جمهور در سال ۲۰۲۰ آرای هر چهار ایالت را در اختیار داشت.

البته در برخی از نظرسنجی‌های اخیر بایدن برتری بسیار اندکی در سطح ملی داشت. در نظرسنجی یوگاو و اکونومیست برتری بایدن تنها یک درصد و در نظرسنجی ان پی آر/ پی بی اس و ماریست که در اوایل ماه جاری انجام شد او با ۳ درصد پیشتاز بود.

بایدن مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است و نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد مردم نگران توانایی‌های او برای حضور در دوره دوم هستند.کامالا هریس در نظرسنجی ها، از نظر میزان محبوبیت در وضعیت نسبتا یکسانی با وی قرار دارد. نیکی هیلی، نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بارها گفته است که رای دهندگان باید به رأی بایدن در سال ۲۰۲۴ به عنوان رأیی نگاه کنند که هریس را رئیس جمهور می کند.

هیل نوشت: بزرگترین عاملی که دموکرات ها را درباره پیروزی انتخابات آتی خوشبین می کند، وضعیت حزب جمهوریخواه است. ترامپ به عنوان نامزد محبوب جمهوریخواهان در حال حاضر گرفتار یک دادگاه مدنی در نیویورک است.

این درحالیست که مجلس نمایندگان آمریکا بیش از دو هفته است که با برکناری کوین مک کارتی رئیس قبلی از سوی گروهی از تندروها همچنان بدون رئیس مانده است.جیم جوردن به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه برای ریاست مجلس که سه بار تلاش کرد و نتوانست آرای لازم را به دست آورد، کنار گذاشته شد.

جولی روگینسکی استراتژیست دموکرات گفت: همه این عوامل به این احساس کمک می کند که جمهوری خواهان نمی توانند حکومت کنند، چه دونالد ترامپ، که در دوران کووید یا ۶ ژانویه قادر به اداره امور نبود و، چه شرکای او که با وجود داشتن اکثریت در مجلس نمایندگان، قادر به اداره این مجلس نیستند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سربدار IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 0
    یادآور وعده‌های الهی و صادق امام خمینی(ره) است که فرمود:«ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین‌الملل اسلامی‌مان بارها اعلام نموده‌ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم...ما در صدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیسم، سرمایه‌داری و کمونیسم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام‌هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده‌اند، نابود کنیم و نظام اسلام رسول‌الله(ص) را در جهان استکبار ترویج ‌نماییم و دیر یا زود ملت‌های دربند شاهد آن خواهند بود... ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.» (صحیفه امام خمینی ، جلد ۲۱، صفحه ۸۱)
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    3 0
    ..... بسم الله قاصم الجبارین ....انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    ازبایدن توقع صلح ایجادکرن درمنطقه مامیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس