دعوای پلیس و وزیر کشور انگلیس بر سر شعار «جهاد» در تظاهرات حمایت از فلسطین

وزیر کشور انگلیس درحالی که پلیس لندن سردادن شعار «جهاد» در بحبوحه اعتراض گسترده فعالان ضد صهیونیستی را جرم نمی‌داند، در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی اصرار دارد که این امر جرم‌انگاری شود.  

به گزارش مشرق، بازنشر یک کلیپ ویدیویی که در آن نشان می‌دهد اعضای گروه حزب‌التحریر در لندن تجمع کرده و فریاد جهاد علیه رژیم صهییونیستی سر می‌دهند خبرساز شده است. پلیس می‌گوید که ماموران ضد تروریسم این کلیپ را به‌دقت بررسی کرده و مشکلی را به‌لحاظ ارتکاب جرم شناسایی نکرده‌اند.

اما سوئلا برآورمن وزیر کشور انگلیس طی ملاقات با مارک رولی رئیس پلیس لندن ادعا کرده است که این شعار مصداق خشونت است و جایی در خیابان‌های انگلیس ندارد. یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس گفت: در خیابان‌های بریتانیا جایی برای تحریک به نفرت یا خشونت وجود ندارد و همانطور که وزیر کشور تصریح کرده است، از پلیس خواسته می‌شود با هر کسی که قانون را نقض می‌کند، برخورد شود.

پلیس لندن امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کلمه «جهاد» معانی مختلفی دارد و می دانیم که عموم مردم آن را با تروریسم مرتبط می دانند. اما افسران متخصص پلیس، کلیپ را ارزیابی کرده‌ و هیچ تخلفی را شناسایی نکرده‌اند. ما همچنین از وکلای متخصص مشاوره گرفته‌ایم و آن‌ها هم به همین نتیجه رسیده‌اند.

اعضای حزب‌التحریر شنبه گذشته مقابل سفارت‌های مصر و ترکیه تجمع کرده و با سردادن شعارهایی وحدت مسلمانان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را خواستار شدند. در بیانیه‌ای که این گروه منتشر کرد، آمده است که فلسطینی ها در اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مورد ظلم قرار گرفته و مصر و ترکیه باید برای «نجات برادران و خواهران فلسطینی خود» متحد شوند.

این درحالیست که تحرکات حامیان فلسطین در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه افزایش یافته و تاکنون چندین تظاهرات در شهرهای مختلف انگلیس برگزار شده است. شنبه گذشته طبق آمارهای منتشر شده افزون بر ۳۰۰ هزار نفر از حامیان فلسطین در خیابان‌های لندن تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. آن‌ها ضمن حمل پرچم فلسطین، توقف خشونت‌ها و پایان محاصره این منطقه را خواستار شدند.

هفته پیش خانم برآورمن به این بهانه که حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس قرار دارد، برخورد پلیس لندن با حامیان گروه‌های مقاومت را خواستار شد. وی طی نامه‌ای به پلیس، اهتزاز پرچم فلسطین و شعار آزادی این سرزمین را از جمله مصادیق حمایت از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) برشمرد.

وزیر کشور انگلیس همچنین با انتشار پیامی در شبکه ایکس از دیدار با نماینده مذهبی رژیم صهیونیستی در لندن خبر داد و ادعاها علیه جبهه مقاومت را تکرار کرد. وی با اشاره به تداوم تظاهرات ضد صهیونیستی مدعی شد که صبر مقام‌های دولت لندن اندازه‌ای دارد.

با این حال حامیان فلسطین تاکید دارند که تا پایان محاصره غزه و توقف درگیری‌ها به تظاهرات خود ادامه می‌دهند. طبق برنامه اعلام شده، شنبه آتی نیز تظاهرات دیگری در لندن برنامه ریزی شده که انتظار می‌رود با مشارکت بالای حامیان فلسطین برگزار شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    باید معترضین آنقدر این تظاهرات روادامه بدن تا این زنک پست سویلا براورمن سقط بشه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس