کد خبر 1538175
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
عصبانیت جریان فتنه از پیشبرد سیاست خارجی بدون FATF

برخلاف ادعای برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب، هیچ اقدام جدیدی مبنی بر پیوستن ایران به FATF صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، سحام نیوز- ارگان رسانه ای اعضای فراری جریان فتنه- در مطلبی با عنوان «خوشحالیم که اشتباه‌تان را در باره FATF قبول کردید، اما هزینه این ۱۰سال لجاجت را هم بپردازید» نوشت:«روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: چند روزی است که مسئولان مختلف سیاسی، اقتصادی و تقنینی کشورمان سخن از آمادگی برای پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف می‌گویند. بعضی از همین افراد قبلاً بارها علیه اف‌ای‌تی‌اف سخنرانی‌ها و قلمفرسائی‌ها کرده و پیوستن به آن را خیانت به کشور و ملت قلمداد نموده بودند.»

عصبانیت جریان فتنه از پیشبرد سیاست خارجی بدون FATF

در ادامه این مطلب آمده است:«در حاشیه موضع جدید مسئولین در قبال اف‌ای‌تی‌اف، دو نکته مهم را باید گوشزد کنیم با این تأکید که روش اتخاذ شده توسط آنان در مخالفت بیش از ۱۰ ساله با این موضوع، امری معمول در جامعه سیاسی دوقطبی شده ماست و اگر چنین وضعیتی ادامه یابد مشکلات بزرگی برای کشور به وجود خواهد آمد. مردم از رویکرد جدید حضرات مخالفین سابق اف‌ای‌تی‌اف استقبال می‌کنند و از این بابت خوشحال هم هستند و امیدوارند این رویکرد با کارشکنی جدید کاسبان تحریم مواجه نشود. در عین حال، این مطالبه را هم دارند که مقصران، تاوان متضرر ساختن کشور را نیز بپردازند و خسارت‌های هنگفتی که وارد کرده‌اند را جبران کنند.»

برخلاف این ادعا، هیچ اقدام جدیدی مبنی بر پیوستن ایران به FATF صورت نگرفته است. در روزهای گذشته روابط عمومی وزارت اقتصاد در پاسخ به این فضاسازی رسانه‌ای اعلام کرد:« سیاست جمهوری اسلامی ایران درخصوص کارگروه اقدام مالی(FATF) هیچ تغییری نکرده است. جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مقابله با فساد فارغ از کنوانسیون‌های بین‌المللی، با توجه به قوانین و آموزه‌های مترقی کشورمان درخصوص پولشویی، در چارچوب قوانین داخلی خود که از استانداردهای محکم‌تری برخوردار است عمل کرده و می‌کند و هر گونه تغییر در این رویه می‌بایست در نهادهای مسئول مورد بررسی قرار بگیرد.»

لازم به ذکر است که لایحه مبارزه با پولشویی در سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب و به قانون تبدیل شد و بعد از تایید شورای نگهبان، در تاریخ ۱۱ آذرماه ۱۳۸۸ آئین نامه اجرایی آن نیز تدوین و از سوی دولت وقت(دولت دهم) ابلاغ شد. بر همین اساس و با اتکا به این قانون، ایران بی آنکه نیازی به FATF داشته باشد می‌تواند با پدیده پلشت پولشویی مقابله کند. با این‌حال این قانون مهم در دولت قبل با بی‌اعتنایی مواجه شده و همه تمرکز بر FATF گذاشته شد.

حامیان FATF مدعی بودند که منتقدان پیوستن به این سازمان، صرفا نگاهی سیاسی و حزبی داشته و اگر دولت را در دست بگیرند بلافاصله به FATF می‌پیوندند. اما با روی کارآمدن دولت سیزدهم، هیچ‌گاه این ادعا به واقعیت نپیوست.

در دولت سیزدهم نه برجام احیا شد و نه ایران به عضویت FATF درآمد. اما موفقیت های چشمگیری در سیاست خارجی به دست آمد. اجرای طرح سراسری واکسیناسیون کرونا، پیوستن ایران به ‌شانگهای و بریکس، افزایش فروش نفت و توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی، افزایش صادرات غیرنفتی، احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل، امضا و اجرای قرارداد سوآپ گازی با همسایگان و تأمین گاز در استان‌های شمالی در فصل سرما، آغاز فاز اجرائی سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، توسعه کشاورزی با کشت فراسرزمینی، تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و آزادسازی اموال بلوکه شده ایران و...این ها تنها بخشی از دستاوردهای دولت رئیسی بدون FATF و برجام است.

فضاسازی اخیر جریان فتنه درباره FATF گویای این واقعیت است که این طیف از پیشبرد امور سیاست خارجی بدون FATF و برجام، عصبی و ناراحت است.

معرکه BBC برای آزادی خبرنگاران آموزش دیده برای جنگ ترکیبی

بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«روزنامه شرق نامه سرگشاده ۲۰۰ نفر از روزنامه‌نگاران، نویسندگان و اهالی قلم ایران را منتشر کرده است که در آن خواستار آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی شده‌اند. این روزنامه‌نگاران و نویسندگان که اسامی آنها در انتهای مطلب روزنامه شرق ذکر شده، در این نامه نوشته‌اند: «ما روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و اهالی قلم ایران معتقدیم فضای آزاد رسانه‌ای، اطلاع‌رسانی و بیان مسائل و مشکلات کشور و امکان نقد عملکردها، کلید اصلی رفعِ «کاستی‌ها، ناکارآمدی‌ها و اقدامات غیرقانونی» است.»

عصبانیت جریان فتنه از پیشبرد سیاست خارجی بدون FATF

در ادامه این مطلب آمده است:«بی‌تردید اهالی قلم از جمله دلسوزان کشور و مردم به شمار می‌روند، و هر زمان آنها امکان فعالیت آزادانه داشته و بتوانند با نشان دادن کمبودها و خطاها، چراغ راهی برای ارائه راه‌حل‌ها باشند، جامعه نیز از تنش‌های بیهوده، کژفهمی‌ها و القائات ناصواب، دور می‌شود. ما بر این باوریم که دستگیری و زندانی کردن این دو روزنامه‌نگار ضربه‌ای بزرگ به این رسالت مهم بوده و تداوم این بازداشت، بیش از همه فضا را برای جولان دادن بدخواهان مردم و کشور هموار می‌کند.»

فضاسازی رسانه ای بی بی سی در حالی است که پیش از این «جیسون رضاییان» جاسوس دوتابعیتی در توئیتی نوشته بود:«وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه جمهوری اسلامی با صدور بیانیه ای مضحک مدعی شدند که روزنامه نگاران نیلوفر حامدی و الهه محمدی از عوامل سیا، ام آی سیکس، موساد، اطلاعات عربستان سعودی و چند کشور دیگر هستند.»

با اینکه در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به هیچ عنوان به این مسئله پرداخته نشده که این افراد با تمامی سرویس های جاسوسی خارجی همکار بوده اند، اما تاکید شده بود که افراد مذکور در دوره‌هایی که با عنوان «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برگزارشده بود، شرکت کرده بودند.

پیش از این نیز سابقه داشته است که افرادی در پوشش خبرنگار در داخل ایران فعالیت داشته و پس از بررسی ها و براساس مستندات متقن، مشخص شده است که فرد مذکور، جاسوس سرویس های غربی و عبری بوده است. یکی از این افراد، همین جیسون رضاییان است.

گفتنی است اسناد از حضور نیلوفر حامدی (خبرنگار روزنامه شرق) در دوره آموزشی براندازی نرم در آفریقای جنوبی حکایت می کند. این فرد در بهار ۹۸ از مسیر ترکیه به ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی سفر کرده و در دوره آموزشی براندازی نرم آمریکایی ها شرکت کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    6 2
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون .... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون .... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون .... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون ....
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    بایدن هم مثل گوترش نمیداند که رئیس اصلی کس دیگر است و انها مترسکی بیش نیستند. سازمان ملل و شورای امنیت تحت نفوذ صهیونیست ها هستند و بدون اجازه انها هیچ اقدامی نمیتواند بکنند..ان گونه که سخنگوی نخست وزیر انگلیس سخن میگوید ،نشان میدهد مادر و مغز متفکر صهیونیست ها در انگلیس و امریکا بعنوان شاخ صهیونیست ها عمل میکند و اختیارش هم دست لابی صهیونیست امریکاست نه بایدن ومجلس های امریکا . ا و اسراییل هم چشم صهیونیست ها در منطقه است .این چشم در منطقه باید کور گردد .تا سرمایه داران زالو صفت نتوانند با ایجاد امنیت برای خود در امریکا و اروپا و دیگر کشورها با سپر بلا کردن عده ای و جنگ افروزی در کشور های اسلامی و غیره در اسایش زندگی کنند. جنگ اکراین و روسیه هم سیاست انها برای تسلط بیشتر بر کشور های جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی است .برای نجات مردم دنیا از دست صهیونیزم جهانی باید،منافع انها در کل دنیا به بخطر افتاده و شرکت های بزرگ صهیونیستی ،مورد تحریم مسلمانان و دیگر کشور های مستقل و ازادیخواه ومستضعف جهان قرار گیرند. .با قطع صادرات نفت به انها ماشین جنگیشان را نا کار امد کرد .و زمستان سخت را نصیبشان کرد . . انشا ء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس