کد خبر 1534195
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
1

یک فرد هرچقدر هم که بر جغرافیای خودش اثر بگذارد و برای بشریت مفید واقع شود اگر در راستای منافع این کشور حرکت نکرده باشد به‌راحتی رویش خط بطلان کشیده می‌شود.

به گزارش مشرق، تاثیرگذار بودن یا نبودن را منافع آمریکاست که مشخص می‌کند. یک فرد هرچقدر هم که بر جغرافیای خودش اثر بگذارد و برای بشریت مفید واقع شود اگر در راستای منافع این کشور حرکت نکرده باشد به‌راحتی رویش خط بطلان کشیده می‌شود.

آمریکا هرجا که پای منافعش در میان باشد شب را روز و روز را شب جلوه می‌دهد و ابایی از این تغییر رنگ ندارد.

این رژیم مهارت خاصی نیز در نادیده‌گرفتن چهره‌های خدوم ملت‌ها و برعکس، بزرگنمایی و غلو درباره چهره‌های خائن به ملت‌ها دارد؛ نه به این دلیل که خادم و خائن را نمی‌شناسد بلکه به این علت که اساس هیچ فردی خائن یا خادم نیست مگر این که در ترازوی قضاوت آمریکایی سنجیده شود.

امروز با فاصله‌ای چندروزه از معرفی برنده جایزه صلح نوبل و برگزیده‌شدن یک ایرانی که علیه منافع کشورش و در راستای منافع آمریکا و جهان غرب عمل می‌کرد، به‌وضوح می‌توان تاثیر این منافع بر تصمیم‌گیری‌ها را مشاهده کرد.

این منافع از همان جنسی است که رئیس‌جمهور افغانستان در سال‌هایی نه‌چندان دور نقش آن در مقابله با تروریسم را توضیح داده بود: «یک اقدام زمانی تروریستی می‌شود که منافع آمریکا در خطر باشد.»

به گزارش روزنامه جام جم، دو سال پیش زمانی که آمریکایی‌ها مجبور به ترک خاک افغانستان شدند برخی کارشناسان نوشتند که از این به بعد آنچه برای آمریکا اهمیت دارد امنیت خاورمیانه به شکل سخت است؛ به این معنی که حتی اگر دولت‌های اقتدارگرا در خاورمیانه حاکم باشند و به حقوق بشر احترام نگذارند اما به حفظ امنیت منطقه کمک کنند، برای آمریکا کافی است. این نشان می‌دهد که حتی حقوق‌بشر ــ که مهم‌ترین نقابی است که آمریکا به چهره می‌زند ــ هرجا که منافعش حکم کند بی‌اهمیت می‌شود؛ درحالی‌که همین حقوق بشر آنجا که پای منافع این کشور در میان است به تیغی تیز زیر گلوی دولت‌ها و ملت‌ها تبدیل می‌شود.

پشت به دشمن رو به وطن!

یک بام و دو هوای آمریکایی

در موضوعات غیرنظامی و غیرامنیتی نیز آمریکا به همین شکل رفتار می‌کند.

جایزه صلح نوبل که ظاهرا کمیته نوبل و در کشور نروژ درباره‌اش تصمیم‌گیری می‌شود (اما دست‌های پنهان آمریکا در همه جای آن ملموس است) امسال به زنی ایرانی رسید که از محکومان اغتشاشات سال ۸۸ بود؛ کسی که بعد از کاهش مدت حبس‌اش با رأفت اسلامی، دوباره به جرم اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور روانه زندان شد.

او اما طعمه‌ای خوب برای آمریکایی بود که از یک مجرم به‌راحتی یک فعال حقوق‌بشر جویای صلح می‌سازد؛ رژیمی که توانست با دادن وعده دریافت جایزه نوبل، او را به تشدید رفتارهای افراطی وادارد.

اما آیا آمریکا اجازه می‌دهد جایزه‌ای جهانی با قد و قواره نوبل به یکی از مخالفان حکومت آمریکا داده شود؟ هرگز.

پس چرا مخالفان سایر حکومت‌ها را تحریک می‌کند و وامی‌دارد تا شعله انتقادها و مخالفت‌ها و دروغ‌پردازی‌های‌شان را بالا بکشند و تا پای سکوی دریافت جایزه هم همراهی‌شان می‌کند؟ زیرا این منافع آمریکاست که همه چیز را مرزبندی می‌کند.

در سال ۱۳۹۹ نیز ستاره فرمانفرمائیان، مهره کلیدی کاهش جمعیت در ایران به‌عنوان یکی از زنان تاثیرگذار تاریخ آمریکا معرفی شد؛ شخصی که علت تاثیرگذار بودنش در تاریخ آمریکا، تلاش‌هایی بوده که علیه رشد جمعیت در ایران، خاورمیانه و برخی کشورهای عربی انجام داده است.

فرمانفرمائیان که سال‌ها کارشناس رسمی سازمان ملل بود در سال ۱۳۳۷ با مأموریت از شورای تحدید موالید آمریکا و سازمان ملل وارد ایران شد و با تأسیس آموزشگاه عالی خدمات اجتماعی، زمینه تربیت نیروی انسانی برای اجرای برنامه‌های آموزش تنظیم خانواده را در کشورمان فراهم کرد.

او کنترل جمعیت ایران (که آن زمان ۱۴میلیون نفر بود) را از طریق سازمان‌های غیردولتی و مطب‌های خصوصی آغاز کرد و به این ترتیب از سال ۱۳۳۰ تا سال ۱۳۵۵ اقداماتی گسترده برای کنترل جمعیت کشور در دستورکار قرار گرفت.

این همان آمریکایی است که می‌کوشد جمعیت کشورش را افزایش دهد و با استفاده از قدرت سینما و تلویزیون، داشتن خانواده‌های پرجمعیت را مساوی با خوشبختی معرفی کند.

یا همان آمریکایی است که به هیچ شخص یا نهاد ثالثی اجازه نمی‌دهد تا درباره حوزه‌ای کلان و اساسی همچون نهاد خانواده و جمعیت در کشورش تصمیم‌گیری کند اما وقتی قرار است نسخه کنترل و تحدید جمعیت برای دیگران پیچیده شود هم بسترها را فراهم می‌سازد، هم کمک مالی ارسال می‌کند و هم دست از ترغیب و تشویق و تحسین برنمی‌دارد.

در این میان باید از رسانه‌های این کشور که بازوی مهم به‌ثمرنشاندن سیاست دولتمردان خویش هستند پرسید که بالاخره افزایش جمعیت خوب است یا بد؟

نقاب یانکی‌ها

منفعت‌طلبی‌های آمریکا تاکنون ملت‌های زیادی را به مخمصه انداخته است؛ منفعت‌طلبی‌ای که معمولا زیر رنگ و لعابی خوش همچون حقوق‌بشر پنهان می‌شود.

اما حقوق‌بشر فقط نقابی برای یانکی‌هاست؛ همان است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده‌اند: «آمریکایی‌ها می‌گویند ما طرفدار حقوق‌بشریم اما ما می‌گوییم شما اصلا حقوق‌بشر را قبول ندارید. شما معتقد به حقوق کمپانی‌ها و سرمایه‌داران بزرگ آمریکایی هستید.

شما معتقد به منافع نامشروع رژیم آمریکا در سراسر دنیا هستید.» راستی چرا آمریکا در اقصی‌نقاط جهان منافع دارد؟ مگر این کشور نیز نباید مانند دیگران در محدوده جغرافیایی خویش باقی بماند و فقط برای خودش تصمیم بگیرد؟ قاعدتا باید این‌گونه باشد ولی از رژیمی که از مداخله در امور سایر کشورها نان می‌خورد، همین انتظار می‌رود.

مشکل این است که آمریکا به اهدافش نیز می‌رسد زیرا از یک‌سو با مغلطه‌های رسانه‌ای کارهای غلط را موجه جلوه می‌دهد و از سوی دیگر افراد غرب‌زده درون ملت‌ها را به خود جلب می‌کند تا فقط صدای خودش نباشد که به گوش می‌رسد بلکه منافعش را بومیان کشورها که دل از کشور و ملت خویش بریده‌اند فریاد بزند.

تبدیل‌شدن مهره کلیدی کاهش جمعیت در ایران به زن تاثیرگذار تاریخ آمریکا و نوبلیست‌شدن یک مجرم نیز قصه‌اش همین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    9 7
    یکی ازدلایل غربیهاکه بی تجربگی حساب می شودنانستن تاریخ سرزمین هاست عمرمختاروصلاح الدین ایوبی هنوزراهشان ادامه داردامریکاداستان شهیدان فکوری وبابایی وباکری وفلاحی بخوان راه آنهاهنوزادامه داردمبادامثل افغانستان اسراییلی های نوکرت بادمپایی فرارکنند
    • محمد IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 8
      شرق،زدگی چطور است همراهی با پوتین جنایت کار و اشغال گر خوب است
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 0
      نه فقط غربزدگی و بی ناموسی و نوکری یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش خوب است و لاغیر، مگه نه اغتشاشو؟؟!
  • ایران قوی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    7 4
    این جماعت اعوان دجالند
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    4 35
    همینه که هست یا باید شاه برگرده و مستقیم به آمریکا باج بده یا آمریکا کاری میکه که ده برابر اون باج رو مجبور باشین هروز خرج غزه ولبنان و دور زدن تحریم و دشمنی باهاش کنیدن و به چین و روسیه هم باج بدین
    • هوشنگ IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      1 0
      هرزه نویسی بس است---وظیفه تک تک شما آمریکاگدایان بیوطن به عنوان سگهای کاخ دربار واشنگطون و تل آویو جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ و نتانیای درنده است پس به جبهه های جنگ در سرزمین های اشغالی بشتابید و به عنوان مدافعان قوم لوط بجنگید و به درک واصل شوید و نخواهید رفت همانطور که به اوکراین نرفتید
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    15 7
    نوبل هم مثل سایرمقوله هاسیاسی شده وازهدف نوبل بیچاره فاصله گرفته
  • طاها IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    21 6
    دولت های امریکا و اسرائیل ننگ تارخ بشریت هستند
  • دهه شصتی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    22 2
    جناب مشرق نیوز شما خودتونو زده اید به اون راه ، مجری سیاست های سازمان بهداشت جهانی در راه کاهش جمعیت ایران چه کسی بود؟ ما پس از انقلاب رشد جمعیت بالایی داشتیم ، کدوم رییس جمهور بود که سیاست های کاهش جمعیت رو مو به مو اجرا کرد؟ تبلیعات ((دو بچه کافیه)) از روی کبریت تا برگ چک بود و صد البته که از این کارش پشیمان هم نبود و بهش افتخار میکرد!!!! یه راهنمایی میکنم ا.ه.ر
    • hop IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      2 0
      خودشم رفت به درک!
  • مرتضی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    11 6
    دست شیطان بزرگ برای همه رو شده، مگر برای ابلهان، همین واقعیت هم موجب انحلال آمریکا شده آست؛ ملت‌ها هشیار شده‌اند
  • یزدان IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 1
    امروز با فاصله‌ای چندروزه از معرفی برنده جایزه صلح نوبل و برگزیده‌شدن یک ایرانی که علیه منافع کشورش و در راستای منافع آمریکا و جهان غرب عمل می‌کرد، به‌وضوح می‌توان تاثیر این منافع بر تصمیم‌گیری‌ها را مشاهده کرد. یاداوری میکنم که علیه منافع کشورش اشتباهه درستش اینه علیه منافع ما نیم درصد
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    8 5
    سوال بزرگ:چرا(غربیها وحتی انواع احزاب،فرقه ها،نژادها،زبانها،ادیان گ،مذاهب مسیحیی کاتولیک پروتستان ویهودی و...) بخاطر اسراییل همه متحد میشوند وانواع حمایت ازاسراییل میکنند ولی مسلمانان حتی میترسند بگویند ما از فلسطینیها حمایت ودفاع میکنیم!؟
  • محفوظ IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    8 9
    بنظرشما،اون کسانیکه که الان فوج فوج،افغانی واردکشورمیکنندبخاطرجبران کمبود رأی آیادل درگرواین مرزوبوم دارند؟لطفأسیاهنمایی یکطرفه بسه،بعدأخواهیم دیدچه کسانی ایران راتقدیم دشمنی چون طالبان کردند،بخاطرقدرت!!!
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      2 0
      فقط میشه گفت واقعا که با این سطح از دانش و معلومات
    • امیر IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      2 0
      خخخخخخ به نظرت الان افاغنه می تونند رای بدهند . بابا جان کسی مجبورت نکرده نظرات علمی بدی
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 1
      دو تا شکل داره یا مردم برای فرزندآوری دست به کار میشن یا کشور از بین میره
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      2 0
      برای بستن دهان شما یاوه گویان باید شرکت در انتخابات مانند سایر کشورها مخصوصا کشورهای اروپائی و غربی با جریمه، محدودیت ، عدم رسیدگی به شکایات در اداره جات، عدم ارائه گواهینامه رانندگی و... باشه تا زبانتان کوتاه شه ( مقررات عدم شرکت در انتخابات در اینترنت موجوده با یک سرچ ساده پیدا می کنی)
  • FI ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 0
    اصلاح طلبان ستون پنجمی ، گوش به فرمان کدخدا
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 3
    بابا جایزه صلح نوبل ربطی به آمریکا نداره ،دادن به کسی که جونش را برای مبارزه علیه حکومت فداکرده.
    • راجی از سه راه جوبشور IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 0
      میگی یعنی نرگ جون مرده؟ نه بابا هنوز متاسفانه زنده هست
  • رضا IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    3 1
    اگر خانم نرگس محمدی که درخائن بودن و عامل بودنش کوچکترین تردیدی وجود ندارد همان اول اعدام شده بود این همه هزینه برای نظام ایجاد نمی کرد.
  • هادی US ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    اگر واقعا به وطن خیانت کرده و مستنداتش موجود هست و قابل اثبات چرا زنده‌ هست??بعدش نوبل چه ربطی به آمریکا داره ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس