به گزارش مشرق،حجت‌الاسلام مصطفی امینی خواه در کانال خود در ایتا مطلبی را درباره باور پذیری جوانان با طرح این پرسش که جوان امروز چگونه داشته‌هایش را بیابد و نداشته‌هایش را جبران کند منتشر کرد و نوشت:

اگر بخواهیم در این رابطه مثال واضحی بزنیم می‌توانیم ماجرای دفاع مقدس را مثال بزنیم.

هم جلوی چشم همه هست و هم شعار نیست.

آیا ما در جنگ امکانات داشتیم یا نداشتیم؟

قطعاً نداشتیم. امکانات ما خیلی کم بود. نداشتن امکانات برای ما خیر شد یا شر شد؟

الان وضعیت به گونه‌ای است که ما در صنایع دفاعی و نظامی تحریم‌هایمان از همه جا شدیدتر است و از ابتدای انقلاب با این مواجه بودیم و اتفاقاً الان نقطه‌ی قوت جدی انقلاب و نظام ما در همین حوزه است.

مهم این است که طهرانی مقدم‌ها آمدند و در این عرصه کار کردند و کسانی بودند که انگیزه داشتند، همت داشتند. آن همت اگر بود، ما آن وقت مجبور نبودیم که خودروهایی را سوار شویم که انسان شاید خجالت بکشد که اسم این‌ها را بیاورد که مثلاً من مالک فلان خودرو هستم.

نشان می‌دهد که وقتی ما موشک‌ها را به آن افراد سپردیم، به آن روحیه سپردیم این‌طور دستمان پر شد که اکنون موشک بالستیک نقطه‌زن داریم که در دنیا کم نظیر است که هم بالستیک و هم نقطه‌زن باشد، در عین حال این کیفیت خودروهایی است که مردم سوار می‌شوند.

مملکت ما از جهت مساحت معادل بیست و دو کشور مختلف دنیاست، فقط کشور انگلیس به اندازه‌ی یزد و کرمانِ کشور ما است. آلمان از کشور ما کوچکتر است، ژاپن به اندازه پنج استان ماست. ژاپنی که تقریباً معادل پنج استان کشور ماست، چقدر جمعیت دارد؟ صد و سی میلیون.

ما چقدر جمعیت داریم؟ هشتاد میلیون.

خودمان را، امکانات این مملکت را، جدی بگیریم. متأسفانه ما خودمان را حقیر دانستیم، موجودات درجه دو و سه دانستیم و یک آدم ناکارآمد. این فرهنگی است که مدت‌ها خواستند بین ما خصوصاً جوان‌های ما جا بیاندازند و این باید بشکند. این فرهنگ اگر شکسته شود اوضاع خیلی تغییر می‌کند.

جوان‌ها بیشتر به خودشان اعتماد کنند. جوان هنگامی که احساس می‌کند قرار است در را بر روی او ببندند، جری‌تر می‌شود و جسورانه‌تر عمل می‌کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    جنگ که تموم شدرفت الان جوون ها سه دههبیکاری بالاترین امارپیری جمعیت دردنیا ورکورد بیکاری وتورم درصدسال اخیرراداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس