ادموند اختر

پیشکسوت استقلال گفت: من با دیدن این تیم امیدوار شدم که استقلال با تکیه بر همین تیم و جوانانش بتواند نتایج خوبی بگیرد. اما تنها نگرانی من از امتیاز دادن مقابل تیم‌های صدر جدولی است.

سرویس ورزش مشرق - ادموند اختر مهاجم اسبق استقلال در گفتگو با مشرق، درباره عملکرد استقلال در ۴ دیدار ابتدایی لیگ برتر، حضور مهاجم آرژانتینی در جمع شاگردان نکونام و شرایط خط حمله این تیم در فصل جدید همچنین دیدارهای دوستانه اخیر تیم ملی فوتبال کشورمان اظهاراتی را مطرح کرد.

قرار است یک مهاجم آرژانتینی به استقلالی‌ها اضافه شود. نظرتان در این باره چیست؟

من نمی‌توانم تا این بازیکن را ندیده‌ام نظری درباره‌اش بدهم. البته وقتی جواد نکونام ریسک کرده و آوردن این بازیکن را به جان خریده حتماً توانایی‌هایی در او دیده و یا به او توصیه شده است که خواسته او را در تهران و کنار تیم استقلال داشته باشد. باید صبر کنیم تا بلانکو به ایران بیاید و ببینیم شرایطش به چه ترتیب است.

در ارتباط با اطلاعاتی که از او دارید چه فکری می‌کنید؟

شرایط فیزیکی خوبی دارد و گفته شده که روی هوا و زمین توانایی‌های خوبی را از خودش ارائه می‌دهد. اما مادامی که او را در لیگ ایران و در جمع بازیکنان استقلال نبینیم نمی‌توانیم نظری درباره‌اش بدهیم. ضمن اینکه باید دید چه زمانی طول می‌کشد تا با مهاجمان کناری‌اش و هافبک‌های استقلال هماهنگ شود. این خیلی مهم است. اگر او بیاید و نتواند خودش را با تیم هماهنگ کند بعد از چند بازی گل نزدن افت می‌کند.

کادر فنی استقلال برای رساندن بلانکو به شرایط گل زنی چه کار باید انجام بدهد؟

قطعاً باید بازی‌های تدارکاتی انجام داده شود. باید تمرینات به شکل فوتبال درون تیمی باشد و این بازیکن را در شرایط مسابقه قرار بدهد. چون بچه‌های تیم استقلال تقریباً با هم هماهنگ هستند اما این بازیکن یا هر بازیکن تازه واردی که می‌آید باید بتواند خودش را با دیگران هماهنگ کند.

من با دیدن این استقلال امیدوار شدم/ منکر پیشرفت ژاپن نیستم اما ما هم بازیکنان توانایی داریم

به طور کلی اوضاع خط حمله استقلال را چطور دیده‌اید؟

تا اینجا بد نبوده! مهرداد محمدی و مطهری برای استقلال از جمع مهاجمان گل زده‌اند که این نشان می‌دهد در چهار بازی اول بچه‌ها در خط جلو خوب بودند اما قطعاً نبودن مهاجم نوک، نفراتی مثل محبی یا قائدی در دیدار مقابل سپاهان به استقلال ضربه زد. لطمه نبودن این دو بازیکن در آن مسابقه به شدت حس شد و در نهایت منجر به شکست استقلال در یک بازی حساس شد. امیدوارم بلانکو با حضور در جمع مهاجمان استقلال بتواند این کم و کاست را از بین ببرد و استقلال در دیدارهای آینده خط آتش خوبی را در اختیار داشته باشد.

عملکرد استقلال در چهار بازی ابتدایی را چطور ارزیابی کردید؟

به لحاظ نتیجه‌گیری کار خوب بود. تیمی که بتواند از ۴ بازی ۳ برد بیاورد یعنی خوب عمل کرده. البته در بازی با سپاهان هم دیدیم که مشکلات داوری وجود داشت. حالا باید صبر کنیم و ببینیم بازی‌های بعد به چه ترتیب خواهد شد.

تعویق دیدار دربی مقابل پرسپولیس تاثیری روی کار استقلال خواهد داشت؟

فکر نمی‌کنم! دربی هم مثل بقیه بازی‌ها ۳ امتیاز دارد و باید صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی در دل رقابت‌ها رخ می‌دهد. نباید دربی را با دیگر مسابقات خیلی فاصله بدهیم و تصور کنیم یک بازی خارج از شرایط مسابقات لیگ برتر است. اما به هر حال من هم می‌دانم که دربی حساس است ولی خودمان نباید بیش از حد آن را حساس کنیم. الان استقلال باید به فکر بازی هوادار باشد و سعی کند خودش را در همان بالای جدول نگه دارد.

با دیدن این استقلال نگرانی خاصی ندارید یا برعکس، به آینده اش امیدوار نشده‌اید؟

من با دیدن این تیم امیدوار شدم که استقلال با تکیه بر همین تیم و جوانانش بتواند نتایج خوبی بگیرد. اما تنها نگرانی من از امتیاز دادن مقابل تیم‌های صدر جدولی است. ما فصل گذشته هم بابت این موضوع لطمه خوردیم و در دیدارهای رفت و برگشت به سپاهان و پرسپولیس ۱۰ امتیاز دادیم. این ۱۰ امتیاز استقلال را از قهرمانی دور کرد. ما اگر نصف این امتیازات را می‌گرفتیم، یعنی در واقع ۵۰ درصد این ۱۰ امتیاز را از رقبایمان هم گرفته بودیم، در آن صورت استقلال بخت قهرمانی بود.

درباره دیدارهای اخیر تیم ملی مقابل بلغارستان و آنگولا چه صحبتی دارید؟

بازی مقابل بلغارستان تقریباً یک مسابقه یک طرفه بود. ما از هر نظر تیم برتر میدان بودیم. نمی‌دانم بلغارستان در چه شرایطی بود که اینقدر ضعیف ظاهر شد اما هرچه بود تیم آقای قلعه نویی خوب کار کرد و توانست نتیجه مورد نظرش را بگیرد. تیم ملی در دیدار مقابل آنگولا کمی بیشتر تحت فشار قرار گرفت ولی آمادگی بالای بازیکنان تیم ما کمک کرد تا با قدرت و گلهای بیشتر بازی را برنده شویم. باید سعی کنیم با تیم های گردن کلفت تر هم رودررو شویم تا در فاصله باقیمانده تا جام ملت‌ها که فرصتی بیشتر از این نداریم بتوانیم ضعف‌هایمان را بشناسیم.

من با دیدن این استقلال امیدوار شدم/ منکر پیشرفت ژاپن نیستم اما ما هم بازیکنان توانایی داریم

به نظر شما با نتیجه‌ای که ژاپن در دیدار مقابل آلمان به دست آورد ما چقدر شانس قهرمانی در جام ملت‌ها را داریم؟

قطعاً کار سخت است. هیچ کشوری در قاره آسیا بیکار ننشسته که ایران برود قهرمان شود. همه تلاش می‌کنند. ما هم باید از داشته‌هایمان نهایت استفاده را ببریم. فوتبال به این قبیل نتایج بستگی ندارد. شاید ژاپن دوباره با آلمان بازی کند و این بار چهار بر یک به این تیم ببازد. اصلاً مشخص نمی‌شود. البته منکر این نیستم که ژاپن پیشرفت کرده و فوتبال خوبی ارائه می‌دهد اما ما هم بازیکنان خوبی داریم که در سطح اول اروپا فوتبال بازی می‌کنند. باید انسجام تیمی‌مان را بالا ببریم تا در جام ملت‌های آسیا شانس خوبی برای رسیدن به فینال داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    رسیدن به فینال!! خواب دیدیخیرباشه،توهم فانتزی زدی!! تیم ایران همون دور مقدماتی حذف نشه،کلات رو بنداز هوا،کیسسسسه کش پیشکسوت!
  • کمک مومنانه IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    مشرق عاشق و مجنون استقلال است/ چی از این باشگاه های دولتی همیشه بدهکار بودجه بیت المال خور، مفت خور تا الان نصیب مردم شده
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس