image-20230912211524-2.jpeg

در حالی که قیمت ADA در ماه گذشته کاهش حدود ۳۵٪ را تجربه کرده است، تعداد کیف‌پول‌های حاوی ۱۰۰,۰۰۰ یا بیشتر ADA در ماه گذشته به رکورد بالاتری از ۱۶ ماه گذشته رسیده است.

سرویس اقتصاد مشرق - شبکه کاردانو (ADA)، یکی از پیشتازان در زمینه قراردادهای هوشمند، در حال تغییرات قابل‌توجهی است. حجم تراکنش‌های درون زنجیره‌ای (On-Chain) شبکه کاردانو از اواخر ژانویه سال جاری، به طور شگفت‌انگیزی با رشد 1700 درصدی روبه‌رو بوده است. بر اساس تحلیل‌های شرکت تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، این افزایش اساساً به دلیل استفاده گسترده از تکنولوژی بلاک‌چین در شبکه Cardano رخ داده است. نکته جالب توجه این که این افزایش حجم تراکنش‌ها با وجود تنش‌های اخیر موجود در بازار اتفاق افتاده است.

افزایش عجیب ۱۷۰۰ درصدی حجم تراکنش‌های درون زنجیره‌ای کاردانو

در حال حاضر، رمز ارز ADA به مرز حمایتی ۲۵ سنت رسیده و بر اساس تحلیل‌های آن‌چین، امکان افزایش قیمت آن وجود دارد. تصمیم‌گیری پنجشنبه گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در به تعلیق در آوردن هر هفت درخواست راه‌اندازی ETF اسپات بیت‌کوین، منجر به فشار فروش قابل‌توجهی در بازارهای ارز دیجیتال شد. با این حال، به نظر می‌آید که فعالیت‌های شبکه Cardano بهبود یافته و در برابر شرایط موجود از خود مقاومت نشان داده است.

افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران کاردانو به این ارز دیجیتال

در حالی که قیمت ADA در ماه گذشته کاهش حدود ۳۵٪ را تجربه کرده است، تعداد کیف‌پول‌های حاوی ۱۰۰,۰۰۰ یا بیشتر ADA در ماه گذشته به رکورد بالاتری از ۱۶ ماه گذشته رسیده است. به همین دلیل، Santiment اظهار می‌کند که این افزایش ممکن است نمایانگر افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به این ارز دیجیتال، حتی در شرایط نوسان بازار باشد.

افزایش عجیب ۱۷۰۰ درصدی حجم تراکنش‌های درون زنجیره‌ای کاردانو

علاوه بر این، شبکه کاردانو به تازگی به عنوان سومین شبکه فعال از نظر توسعه پروژه‌ها در این شبکه رتبه‌بندی شده است. شبکه‌های بلاک‌چینی پولکادات (DOT) Polkadot ($)و کوساما (KSM) به ترتیب در جایگاه‌ها نخست و دوم قرار دارند. لازم به ذکر است فعالیت‌های توسعه‌ شبکه کاردانو در مخازن عمومی GitHub نیز در ۳۰ روز گذشته آمار افزایش قابل‌توجهی را به ثبت رسانده‌اند.

پیش‌بینی قیمت کاردانو در سال 2024

یک تحلیلگر رمزارزی به نام علی، اخیرا در پستی که در پلتفرم X به اشتراک گذاشته است، تاریخچه قیمت ADA را مورد بررسی قرار داده است. او به این موضوع اشاره کرده است که ارز دیجیتال کاردانو (ADA) بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، به مدت ۶۶۵ روز در محدوده قیمتی ۰.۱۰ تا ۰.۲۸ دلار معامله شده است و بعد از آن زمان این معاملات تا ۲۹۸۵ درصد افزایش داشته‌اند. سپس ADA به مدت ۳۲۹ روز در محدوده قیمتی ۰.۴۶ تا ۰.۲۴ دلار باقی مانده است. بر اساس این تحلیل، اگر روندهای گذشته قیمتی این رمز ارز ادامه یابد، این احتمال وجود دارد که ADA در فوریه ۲۰۲۴ به یک رشد چشمگیر دیگر دست یاید.

افزایش عجیب ۱۷۰۰ درصدی حجم تراکنش‌های درون زنجیره‌ای کاردانو

همچنین، وب‌سایت تحلیلی Santiment به افزایش مشابهی در حجم تراکنش‌های زنجیره‌ای XRP، اشاره کرده است. حجم تراکنش‌های درون زنجیره‌ای ارز دیجیتال ریپل (XRP) از فوریه تاکنون به حد بالایی رسیده است و این موضوع نشان‌دهنده توسعه قدرتمند اکوسیستم XRP است. گفتنی است در حال حاضر حجم این تراکنش‌های زنجیره‌ای به ۴.۸ میلیارد XRP رسیده و میزان عرضه در گردش این رمز ارز به عدد ۲.۰۳ میلیارد XRP افزایش یافته است.

نتیجه‌گیری

در نهایت، اینگونه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که افزایش چشمگیر حجم تراکنش‌های زنجیره‌ای در شبکه Cardano، کسب رتبه سوم شبکه در فعالیت‌های توسعه‌ای موجود در آن و افزایش تعداد کیف‌پول‌های حاوی مقادیر بالای ADA، اخبار و اتفاقات مثبت و امیدوارکننده‌ای را نسبت به آینده این ارز دیجیتال رقم می‌زند.

با این حال، سرمایه‌گذاران باید همواره نسبت به تغییرات ناگهانی بازار آگاه باشند و در تصمیم‌گیری‌های مالی خود نهایت دقت و بررسی را به خرج دهند، چرا که بازار رمزارزها به طور معمول سر شار از نوسانات است.

آیا Cardano قادر به حفظ این رشد خواهد بود یا خیر، این سوالی است که پاسخ آن را تنها زمان مشخص می‌کند.

این نکته نیز بر کسی پوشیده نیست که از زمان پیدایش شبکه کاردانو، این شبکه شاهد پیشرفت‌های فنی قابل‌توجهی بوده است. قراردادهای هوشمند این شبکه، با نام پلوتوس (Plutus)، با افزایش ۲۳۱ اسکریپت در Plutus v1، به رشد خوبی دست پیدا کرده و به ۶۱۲۳ اسکریپت ارتقا یافته است. همچنین، اسکریپت‌های Plutus v2 به تعداد قابل توجه ۵۱۰ اسکریپت افزایش یافته و مجموعاً به ۳۳۵۸ اسکریپت رسیده است. این پیشرفت‌ها در عملکرد قراردادهای هوشمند، به خوبی نشان‌دهنده تعهد مداوم Cardano به بهبود قابلیت‌های خود و گسترش اکوسیستم آن است.

با این وجود و با وجود همه پیشرفت‌های درون‌زنجیره‌ای و افزایش قابلیت‌های این اکوسیستم، ارزش بازار Cardano هنوز به سطحی که در آوریل شاهد آن بودیم، نرسیده است. بر اساس داده‌های اخیر، ارزش بازار Cardano کمی بیش از ۹ میلیارد دلار بوده و حجم معاملات ۲۴ ساعته این شبکه نزدیک به ۸۳ میلیون دلار است. بنابراین، با وجود توسعه‌های فنی و اکوسیستمی قابل توجه در Cardano، دینامیک بازار و احساسات سرمایه‌گذاران همچنان نقش مهمی در تعیین قیمت این ارز دیجیتال ایفا می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس