تاکید آیت‌الله جنتی بر نقش رسانه‌ها در انتخابات

دبیر شورای نگهبان گفت: وظیفه دلسوزان انقلاب در عرصه رسانه این است که پرچمدار جهاد تبیین باشند و هوشمندانه و با روحیه انقلابی، توطئه‌های دشمنان را خنثی سازند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲) این شورا روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی که روز گذشته بود را گرامی داشت و اظهار کرد: به روان پاک شهید صارمی و سایر شهدای رسانه که جان خودشان را برای افزایش آگاهی جامعه فدا کردند، درود می‌فرستم و برای خبرنگارانی که در راستای انعکاس حقیقت تلاش می‌کنند، آرزوی سلامتی، سعادت و توفیق دارم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود رسانه‌های پای‌بند به حقیقت و خبرنگاران آزاده، از مهم‌ترین عوامل بازدارنده ناهنجاری‌هاست و به پاک شدن جامعه از مفاسد کمک خواهد کرد.

دبیر شورای نگهبان گفت: امروز که جهان سلطه بنا دارد با توسل به رسانه‌های وابسته، واقعیت‌ها را تحریف کند و افکار عمومی را فریب دهد، صداقت و شجاعت خبرنگاران و تقید رسانه‌ها به حقیقت، ارزش و اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه تحریف و تخریب وجهه نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه همیشگی دشمن است، عنوان کرد: دشمن تمام ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی خود را به میدان آورده است. وظیفه دلسوزان انقلاب در عرصه رسانه این است که پرچمدار جهاد تبیین باشند و هوشمندانه و با روحیه انقلابی، توطئه‌های دشمنان را خنثی سازند.

وی با اشاره به اینکه اواخر امسال دو انتخابات مهم در کشور برگزار می‌شود، از رسانه‌ها خواست تا در راستای تحقق راهبردهای چهارگانه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده نقش‌آفرینی کنند و نقش رسانه‌ها در پرشور شدن رقابت‌های انتخاباتی و تحقق مشارکت حداکثری را مستقیم و بی‌واسطه دانست.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: یکی از ملزومات حضور آگاهانه مردم در صحنه‌هایی مانند انتخابات، رسانه‌هایی هستند که اصول حرفه‌ای را رعایت می‌کنند و منافع ملی را مدنظر قرار می‌دهند.

توصیه به آشنایی با شهدای مدافع حرم

آیت‌الله جنتی در بخش دوم صحبت‌هایش روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم را نیز گرامی داشت و گفت: شهدای مدافع حرم مظلومانه و در غربت با گروه‌های منحرف تکفیری که تهدیدی جدی برای جامعه بشری و نه تنها برای جهان اسلام بودند، مبارزه کردند و در این راه از جان خویش گذشتند.

وی خانواده‌های شهدای مدافع حرم را اسوه‌های صبر و بصیرت خواند و به جوانان توصیه کرد با زندگی شهدای مدافع حرم که اغلب جزو جوانان تربیت‌یافته در فضای انقلاب اسلامی بودند، آشنا شوند و از آن‌ها درس اخلاص و ایمان بیاموزند.

دبیر شورای نگهبان به سالروز واقعه تلخ و غیرانسانی حمله هسته‏ای آمریکا به کشور ژاپن که موجب مرگ ده‌ها هزار نفر از مردم ژاپن شد نیز اشاره کرد و بیان داشت: همه اتهاماتی که آمریکا به کشورهای دیگر وارد می‌کند به فجیع‌ترین شکل ممکن در پرونده خودش وجود دارد و قبلاً مرتکب آن‌ها شده و اکنون به دنبال مبرا کردن خود از سوابق ننگین است.

وی در پایان تاکید کرد: رسانه‌های مستقل و آزاد نباید بگذارند جنایت‌های غیرانسانی آمریکا از افکار عمومی دنیا پاک شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس