تاکید آیت‌الله جنتی بر توجه به مناسبت‌های دینی و مذهبی

دبیر شورای نگهبان گفت: وقتی که یاد خدا در جامعه‌ای زیاد شود، توجه خداوند نیز به آن جامعه بیشتر می‌شود و تلاش‌های صورت گرفته برای پیشرفت کشور برکت پیدا می‌کند و به نتیجه‌ای کامل‌تر می‌رسد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲) این شورا با گرامیداشت روز دحوالارض، اظهار داشت: این روز بسیار بابرکت است و در متون دینی درباره اهمیت این روز و آداب و اعمال آن سخن گفته شده است.

وی در ادامه به تاثیر این ایام بر زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها اشاره کرد و در این رابطه به بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) پرداخت که ایشان می‌فرمایند: «إِنَّ لِرَبِّکُمْ فِی أَیَّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا - همانا از سوی پروردگار شما در طول عمرتان نسیم‌هایی می‌وزد، پس خود را در معرض آن‌ها قرار دهید.»

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مناسبت‌هایی مانند امروز که بر اهمیت آن‌ها در منابع دینی تاکید شده، فرصت‌های ارزشمندی است که نباید از کنار آن‌ها بی‌تفاوت گذشت.

وی افزود: توجه به آن‌ها مصداق ذکر خداست و بر معنویت موجود در زندگی فردی و اجتماعی می‌افزاید.

آیت‌الله جنتی همچنین بیان داشت: وقتی که یاد خدا در جامعه‌ای زیاد شود، بر اساس وعده الهی که در قرآن کریم می‌فرماید «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ»، توجه خداوند نیز به آن جامعه بیشتر می‌شود و تلاش‌های صورت گرفته برای پیشرفت کشور برکت پیدا می‌کند و به نتیجه‌ای کامل‌تر می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس