کد خبر 1514074
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کاسبان تحریم و «خون بازی» با جان مردم ایران+فیلم

نزدیک به ایام انتخابات ، اصلاح‌طلبان بیش از پیش، با یک موج هماهنگ، واژه «کاسبان تحریم» را مطرح می‌کنند! اما کاسبان تحریم واقعی چه کسانی هستند؟

به گزارش مشرق، دوباره نزدیک به ایام انتخابات مجلس، اصلاح‌طلبان بیش از پیش، با یک موج هماهنگ، واژه «کاسبان تحریم» را مطرح می‌کنند! اما کاسبان تحریم واقعی چه کسانی هستند؟ آیا اصلاح‌طلبان قصد فرار رو به جلو دارند؟

مسیح مهاجری مدیر مسئول اصلاح‌طلب روزنامه جمهوری اسلامی اخیرا مدعی شده است: «اخبار منابع داخلی و خارجی رسانه ای نشان می دهد مسایل رابرت مالی را کاسبان تحریم لو داده اند تا منافع شان تامین شود. رابرت مالی مذاکراتی با بعضی افراد ایرانی داشته، به نحوی که مسایل داشت به جایی می رسید، که شاید حتی برخی از مقامات آمریکایی هم تا آن حد مطلع نبودند، اما تندروهای داخلی و کاسبان تحریم اطلاعات مربوط به مذاکرات را لو دادند، تا مذاکرات به جایی نرسد.» او همچنین گفته است:«گروه های فشار حتی زمانی که دولت روحانی دوباره داشت برجام را احیا می کرد، جلویش را گرفتند، و در دو سال اخیر هم اجازه ندادند برجام به سرانجام برسد»

داماد حسن روحانی هم اخیرا در مصاحبه با یک وبسایت اصلاح‌طلب گفته است: «راهکار مبارزه با فساد شفاف سازی است. متاسفانه پدرخوانده‌ها و مادر خوانده هایی در صنعت ایجاد شده که می‌خواهند انحصار همه چیز را در دست خود بگیرند بعضا میبینیم در اقتصاد دلالان، الیگارش ها و کاسبان تحریم و گانگسترها نمیگذارند روی مردم بخندد. #دلالان #فساد»

کاسبان تحریم و «خون بازی» با جان مردم ایران+فیلم
صحبت‌های داماد حسن روحانی با وجود دو دوره ریاست جمهوری پدرخانمش

این تنها دو نمونه از مواردی بود که اصلاح‌طلبان از واژه کاسبان تحریم استفاده کردند. اما کاسبان تحریم چه کسانی هستند؟

گروگانگیری انتخابات

واژه «کاسبان تحریم»، واژه‌ای پرکاربرد توسط افراد جریان اصلاح‌طلب است. یکی از موارد به کار بردن این واژه توسط اصلاح‌طلبان، ایام انتخابات است. اصلاح‌طلبان به وسیله این شگرد تبلیغاتی و برای خارج کردن رقبا از صحنه این واژه را استفاده می‌کنند. استفاده مداوم این واژه درحالی است که ۸ سال دولت در دست این جریان بود و علی رغم پمپاژ رسانه‌ای همه جانبه نتوانستند تحریم ها را رفع کنند. با این حال خود را نماینده رفع تحریم‌ها معرفی می‌کنند.

راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان با کلیدواژه «کاسبان تحریم»

این درحالی است که برجام نه تنها تمام تحریم ها را رفع نکرد بلکه پس از آن آمریکا تحریم‌های جدیدی وضع کرد و حتی تضمینی برای عدم خروج آمریکا گرفته نشده بود.

صحبت های ظریف پیش از تصویب برجام درباره ضمانت اجرای آن توسط آمریکا

گروگانگیری جان مردم

دولت روحانی به عنوان دولت متبوع اصلاح‌طلبان معیشت و سلامت مردم را به FATF و تحریم ها گره می‌زد. اصلاح‌طلبان و دولت منسوب به آن‌ها در زمان همه‌گیری کرونا، نپیوستن به FATF و تحریم‌های آمریکا را مانع واردات واکسن معرفی می‌کردند. این درحالی بود که ایران حتی برای خرید سبد واکسن کواکس (مربوط به سازمان بهداشت جهانی) پول هم واریز کرده بود.

کاسبان تحریم و «خون بازی» با جان مردم ایران+فیلم
گره زدن سلامت مردم به FATF در دولت روحانی

کاسبان تحریم و «خون بازی» با جان مردم ایران+فیلم
گره زدن سلامت مردم به FATF در دولت روحانی

کاسبان تحریم و «خون بازی» با جان مردم ایران+فیلم
گره زدن سلامت مردم به FATF توسط چهره اصلاح‌طلب

اظهارات ربیعی مبنی بر عدم واردات واکسن کرونا به دلیل نپیوستن به FATF


گروگانگیری دیپلماسی اقتصادی

جریان اصلاحات یکی از دلایل نپیوستن به معاهدات اقتصادی کشور های بلوک شرق را تحریم ها و عدم عضویت در FATF عنوان می‌کرد. این درحالی است که دولت سیزدهم بدون پیوستن به FATF و توافق با آمریکا عضو پیمان شانگهای شد.

کاسبان تحریم و «خون بازی» با جان مردم ایران+فیلم
FATF از نظر اصلاح‌طلبان مانعی برای عضویت در شانگهای

کاسبان تحریم و «خون بازی» با جان مردم ایران+فیلم
FATF از نظر اصلاح‌طلبان مانعی برای عضویت در شانگهای

گروگانگیری معیشت مردم

دولت متبوع اصلاح‌طلبان برای جبران کم کاری های خود حتی FATF را به جیب مردم گره می‌زد روحانی در یکی از جلسات هیات دولت در تاریخ ۱۳ اسفند ۹۹ گفته بود:«وقتی این لوایح اجرا نمی‌شود یعنی برای نقل و انتقال پول باید پول بیشتری از جیب مردم بدهیم.»

گره زدن معیشت مردم به FATF

آیا مشکل تحریم ها بود؟

با روی کار آمدن دولت سیزدهم یکی از اقداماتی که صورت گرفت واردات گسترده واکسن بود. از دیگر اقداماتی که در دولت سیزدهم شاهد آن بودیم عضویت ایران در شانگهای بود درحالی که همین کارها را دولت قبل به FATF گره زده بود. حال باید پرسید چه جریانی از تحریم‌های آمریکا سود بیشتری می‌برد؟ جریانی که سلامت و جان مردم را به تحریم و FATF گره می‌زند و دوباره هنگام انتخابات با شعار مبارزه با کاسبان تحریم به میدان ‌می‌آید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 2
    خدا می داند که چه کسی راست و چه کسانی خائن این مرزوبوم است واقعا تشخیص حق مشکل است.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    3 2
    اصلاحطلب = اراذل سیاسی
  • مهدی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    3 2
    تمام مشکلات کشور زیر سر لیبرال های غرب زده است.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    3 2
    اگه پیمان شانگهای نفعی داشت دلار 25 هزار تومنی اول دولت رئیسی به 60 هزار تومن نمی‌رسید
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    2 2
    مردم ایران باز هم گول میخورن و به اصلاحات سواری میدن
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      1 0
      نظام موظف است کاسبان تحریم را تحریم کند.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    2 1
    زمان روحانی با نخریدن واکسن کرونا دهها هزار نفر هموطن قربانی این بیماری مهلک شد و در دوره فعلی بحدی واکسن خریداری شد که میلیونها دوز اون بلا استفاده و تاریخ گذشته علیرغم صرف هزینه دلاری نجومی معدوم شد . خیر الامور اوسطها
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      1 1
      روز اول که کرونا وارد ایران شد روحانی به آقایان گفت که اعتقادی به واکسن داخلی نداره و واکسن باید هرچه سریعتر وارد کنیم. اما بعضی آقایان که در دولت فعلی مشغول به کارند اجازه واردات واکسن را به بهانه تولید واکسن داخلی ندادند.واکسن هایی هم که زمان دولت رئیسی از چین وارد شد حدود سه ماه قبل از استقرار دولت توسط دولت روحانی پولش پرداخت و ثبت سفارش شده بود و وارد شدن واکسن‌ها فقط مقارن شد با استقرار دولت رئیسی.
  • هموطن IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 0
    سلام پدر آقای کامبیز مهدیزاده داماد حسن روحانی ، خود " سلطان موز " ایران است .
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 0
    شیفتگان غرب همون کاسب خون و مال و جان مردم هستن
  • سید IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 0
    کاسبان برجام قدر مسلم همان کاسبان تحریم هستند چرا که اگر تحریم ها تضعیف و یا خنثا شوند، دیگر برجام به چه کارشان می آید؟!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس