زاکانی

شهردار تهران با بیان اینکه در ابتدای آغاز به‌کار میراث‌دار ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان از این پروژه‌ها را تکمیل و افتتاح کردیم.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی صبح امروز (شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲) هم‌زمان با شصت و چهارمین شنبه امید و افتخار که به مناسبت افتتاح بلوار و زیر گذر ۴۵ متری بهار و کنارگذر فتح به آزادگان برگزار شد گفت: ضمن اشاره به اینکه طی مدت یک سال و ۱۰ ماه و ۲۰ روز که در شهرداری هستیم میراث‌دار ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم، ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان را تکمیل و افتتاح کردیم و علاوه بر ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده پروژه‌های جدیدی را نیز آغاز کردیم و امروز در تهران ۴ مجموعه بزرگ مقیاس شامل یک آزادراه، ۲ بزرگراه و چهار کیلومتر مسیر کنار بزرگراه‌ها را دنبال می‌کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه آزادراه شهید شوشتری بیش از ۱۶ کیلومتر است که قطعه اول آن ۹.۲ کیلومتر بوده و در حال ساخت است و امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد، افزود: این آزادراه جاده امام رضا را از شهید رستگاری به یاسینی متصل می‌کند و ۵.۵ درصد در کاهش ترافیک شرق تهران و ۱.۵ درصد در کاهش ترافیک کل شهر تهران موثر است.

زاکانی اظهار کرد: پروژه بعدی بزرگراه شهید بروجردی است که از سال ۸۹ آغاز شده و با حدود ۶۰ درصد پیشرفت آن را تحویل گرفتیم، این بزرگراه دارای ۲ فاز است که فاز اول و عمده آن امسال افتتاح می‌شود، پروژه بعدی کندروهای بزرگراه آزادگان به طول ۴ کیلومتر است که در دست اقدام است و دیگر پروژه نیز اصلاح ۹۸ تقاطع است که ۷۳۰ کیلومتر راه مردم را نزدیک می‌کند و حدود یک میلیون لیتر مصرف بنزین را کاهش می‌دهد.

وی توضیح داد: سال گذشته ۱۱ تقاطع کامل و ۸۶ کیلومتر راه مردم نزدیک شد و امسال ۲۳ مورد دیگر هدف‌گذاری شده که ۱۸ مورد آن را تحویل می‌دهیم و ۱۸۶ کیلومتر دیگر از راه مردم را کاهش می‌دهیم، ۵ مورد دیگر چون معارض دارد وعده آن را برای امسال نمی‌دهیم.

شهردار تهران عنوان کرد: پروژه بعدی پروژه تونل شهید متوسلیان به طول ۹.۸ کیلومتر است که از انتهای بزرگراه شهید صیاد شیرازی و قبل از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان ادامه دارد، هزینه این پروژه حدود ۲۵ تا ۳۰ همت برآورد شده که گشایش بزرگی برای تهران است.

زاکانی ضمن بیان اینکه پروژه بعدی ما رفع مشکلات جمع‌آوری آب‌های سطحی است که شرکت خاکریز آب متولی این عملیات عمرانی است، متذکر شد: در هفت رود دره به ویژه در غرب تهران پروژه گسترده‌ای را دنبال می‌کنیم، تا به امروز ۱۴.۶ کیلومتر افتتاح کردیم و ۷.۴ کیلومتر نیز در دست احداث است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ به میزان ۳۰ کیلومتر به شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی اضافه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایران قوی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    8 4
    فرق است بین نیروی جهادی,انقلابی و نیرویی که پشت میزنشین!!!!
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      3 0
      چه خروجی ؟؟؟
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    2 0
    اقای شهردار لطفا از نیروهای نخبه و بادانش در تراز جهانی بهره ببرید این طرحها متعلق به کشوری مثل ایران که بایستی پیشرفت کند ،نیست واقعا خانه ها و معابر تهران از سر و صدای خودرو و موتورهای قدیمی زندگی حرام شده
  • حسین IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    12 3
    به جای تونل، آسفالت خیابونا و کولر بی آر تی ها رو درست کن
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    3 1
    به جای گشایش و صرف بودجه های کلان تو تهران، بقیه استان ها و شهرستان ها رو گشایش بدید
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    8 4
    تنها چیزی که مردم تهران از شهردار جدید دیده اند نصب بنرهای مختلف است.
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      2 1
      نگو نگو فردا به خانواده ات میگن چی گفتی !!خودشون عصبیت میکنن بعد طلبکار هم‌میشن لعنت الله
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    4 3
    این هممونه که رفته بود بلژیک شهردارش را برکنار کرده بودند
  • رضا IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    9 0
    لطفاً راجب مقاومت و کیفیت آسفالت خیابانها که مرتب باید لکه گیری شود و چرا نظارتی براین کار پیمانکارهای بزن درو نیست کمی بفرمائید ؟
  • جاویدان IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 1
    واقعا از سامانه 137 تشکر ویژه دارم. چند بار زنگ زدم اقدام فوری انجام شد . حتی چند بار پیگیر می شوند که ایا خودم رفتم مشکل اعلامی رو که رفع شده از نزدیک دیدم یا نه؟ خیلی عالی پیگیر هستند.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    1 0
    والا قبلی ها هم میگفتن ما هم پروژه های قبلی هامون رو تکمیل کردیم. همه تون فقط لب و دهن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس