کد خبر 1508949
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
پروژه جدید اصلاح‌طلبان علیه دولت رئیسی کلید خورد

اصلاح طلبان درخصوص بیانیه اخیر روسیه و شورای همکاری خلیج فارس،بیانیه ای صادر ودر نامتوازن ترین عبارات،درخواست ایجاد توازن در سیاست خارجی و توصیه به تداوم  شعارِ "نه شرقی نه غربی" جمهوری اسلامی نمودند.

به گزارش مشرق، علیرضا حسن زاده طی یادداشتی نوشت: حدود ۶۵ تن از دیپلماتهای اصلاح طلب درخصوص بیانیه اخیر روسیه و شورای همکاری خلیج فارس پیرامون سه جزیره همیشه ایرانی ، بیانیه ای صادر و در نامتوازن ترین عبارات ،درخواست ایجاد توازن در سیاست خارجی و توصیه به تداوم شعارِ " نه شرقی نه غربی " جمهوری اسلامی نمودند ، در این خصوص توضیحات ذیل ضروری هست :

۱- چگونه ممکن هست مدعی توازن در دیپلماسی بود که در سراسرِ این بیانیه حتی تلویحی به زمینه سازان و پیشنهاد دهندگان اصلی چنین بیانیه های مضحکی، یعنی دولت امارات و کشورهای شورای خلیج فارس و همچنین دولت‌های استعماری غرب به ویژه انگلیس و آمریکا، هیچ اشاره ای نشود؟

این در حالیست که همگان میدانند که در طول تاریخ یعنی تا قبل از سال ۱۹۰۳ میلادی (سال اشغال و دخالت مستقیم استعمار پیر انگلیس به منطقه) اصولا هیچگونه مناقشه ای در خصوص حق مالکیت و حاکمیت انحصاری ایران بر این سه جزیره وجود نداشت و اینکه بی تردید زیر ساختِ صدور چنین بیانیه هایی را دولتهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و متحدان غربی آنها فراهم نموده اند .

۲- دولت امارات عربی متحده همواره در سایه حمایت همه جانبه دول غربی در طول سال‌های اخیر، پیشنهاد دهنده صدور چنین بیانیه هایی بوده است چنانچه در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ ، دقیقا عین عبارات و کلمات، مشابه و نامناسب را در بیانیه مشترک با اتحادیه اروپا به کار برده است. چرا در این یک سال و نیم گذشته، دیپلماتهای اصلاح طلب، به فکر توازن در سیاست خارجی نبودند و آن بیانیه ی مشترکِ اتحادیه اروپا با امارات را محکوم ننمودند؟

۳- در ۲۳ آذرماه سال ۱۳۹۸ دقیقا ۲۷ روز پس از شهادت شهید سلیمانی در چهلمین اجلاس شورای عالی همکاری خلیج فارس، شدیداللحن ترین بیانیه علیه ایران صادر و در آن صراحتا اشغال سه جزیره توسط ایران! محکوم شد، چرا همین دیپلماتهای اصلاح طلب که اکثرا صاحب منصب و حاکم بر وزارت خارجه دولت روحانی بوده اند، لام تا کام سخنی نگفته و هیچ عکس العملی علیه این بیانیه ننگین، نداشته اند؟ این در حالی بود که مفاد آن بیانیه بسیار شدیدتر از بیانیه اخیر در روسیه بوده است.

چرا این دیپلماتهای اصلاح طلب رگ غیرتشان نجنبید و اظهارات ظریف را درست یک هفته پس از سفر وزیر خارجه امارات به تهران که گفته بود " تهران همچنان آماده است در مناقشه بر سر جزایر، با امارات متحده گفتگو نماید! " محکوم نکردند؟ مگر می‌شود بر سر حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، وزیر خارجه ایران با همتای خارجی خود مذاکره نماید ؟ آیا غیر از این است که نگاه و منافع صد درصد جناحی و باندی این دیپلماتها، مانع چنین واکنشی علیه ظریف بوده است ؟

تاکید می کنیم که یاد آوری واقعیات تاریخی فوق و حوادث عینی و درس آموزِ گذشته، هرگز به معنی توجیه اقدام زشت و نابخردانه روسها در صدور بیانیه ی اخیر با کشورهای شورای خلیج فارس نیست که از نظر نویسنده این سطور و کل ملتِ ایران، قطعا و الی الابد، چنین بیانیه های ضد حاکمیتِ ملی ایران، محکوم و ناشایست است،

ما همچنان، همواره و همگام با امت شهید پرور و شهدای عزیز انقلاب اسلامی فریاد میزنیم " نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی" و با اطاعت از امام و رهبری تا پای جان بر تحقق عملی این شعارِ مقدس، پافشاری خواهیم کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    7 6
    ای باب چرا پس وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 3
      اینقدر زجه نزن حرانی برو پیش رفقات تو اکراین زودتر سقط شی بیکار مفت خور حالمون بهم زدی
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    6 3
    گویا برای این جماعت وقتی خودشون درراس قدرتن حتی زانوزدن درمقابل امیرکویت هم خدشه ای به غرورملی و میهن پرستی واردنمی کنه....!!!
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    5 0
    ادم اگر از کشوری که در حال دشمنی با ماست سخنی در باب دشمنی بشنود جای تعجب نیست اما اگر از کشوری که ادعای دوستی و دارد حرف از دشمنی بشنود این مسئله است کاش بفهمید !
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    با سلام اینجا بحث در مورده شریک استراتژیک ومتحد و دوست بیان شده نویسنده محترم ما یا بهتر بگویم شما روسیه را دوست قلمداد میکنید وقتی صحبت در مورد آمریکا یا غرب هست ما اینها را دشمن می‌دانیم صدور بیانیه و ازاین قبیل از طرف ایشان باعث تعجب نیست از دوستان چرا بیانیه بدهند
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 2
    واقعا نمیفهمی تفاوت انگلیس دشمن و روسیه دوست چیه
  • مردم NL ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    2 1
    دیگه کسی از مردم دیگر گول نمیخورند.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    چرا یه عده مثل افغی کمین می کنند تا کوچکترین چیزی دیدن یا شنیدن بپرند وسط و زهرشون رو بریزن؟ اولاً اون به اصطلاح بیانیه رو بخونید ببینید چی نوشته و روسیه چه چیزی رو مثلاً امضا کرده. گرچه همین هم برای ما قابل پذیرش نبوده و به شدت محکوم است. ولی لطفاً اینهایی که تشت رسواییشون خیلی وقته از بام افتاده لب فروبندند.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 0
    روسیه پرست های بدبخت به سایت مشرق سرازیر شده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس