کد خبر 1506644
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
تشویق بیرانوند به جای تنبیه با نمایش سرگرم کننده دلالان!

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: ماجرای فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس و انتقالش به استقلال نمایشی برای سرگرمی ما از سوی دلالان بود.

به گزارش مشرق، نادر فریاد شیران در مورد ماجرای پرسروصدای بیرانوند به استقلال و فسخ قراردادش با پرسپولیس اظهار داشت: به نظر من این یک نمایش از سوی دلالان بود تا سر همه ما را گرم کنند. ۲-۳ روز تمام فوتبال و ورزش ما سرشان با این ماجرا گرم شد. اینکه بیرانوند به استقلال می‌رود یا در پرسپولیس می‌ماند. من او را دوست دارم اما در آن ۲-۳ روز بیرانوند تیتر همه رسانه‌ها شد. بعضی‌ها گفتند او آبی می‌شود و به پرسپولیس خیانت کرده و ... اما سؤال من این است که واقعاً پتانسیل فوتبال ما همین بود یک نمایش از سوی دلالان برای سرگرمی ما؟

وی افزود: برخی می‌گویند بیرانوند با پرسپولیس قرارداد داشته و فسخ آن هم غیر قانونی بوده و ممکن بود با تنبیهات و محرومیت هم مواجه می‌شد. در فوتبال ما قانون باید حاکم باشد. تمام باشگاه‌ها چه پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و... باید مرامنامه و آیین‌نامه انضباطی داشته باشند تا پیش‌بینی چنین تخلفاتی بشود تا زمانی که بازیکن خارج از مقررات با باشگاه دیگر مذاکره می‌کند مجازات و تنبیهاتش مشخص باشد.

بیشتر بخوانید:

استقلال بچه سرراهی شده و پرسپولیس تک فرزند عزیزدُردانه!/ بیرانوند با ۱۵ میلیارد در پرسپولیس ماند؟

فریادشیران تأکید کرد: در فوتبال اروپا تمام این مسائل مدون و مشخص است و اگر بازیکنی چنین تخلفی انجام دهد جرایم و تنبیهات خاصی برایش در نظر می‌گیرند؛ اما در فوتبال ما هنوز خیلی از مسائل مبهم است. بیرانوند قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و از آن سوی میدان یک مدیرعامل بی‌تجربه مثل حجت کریمی برای جذب او هول شد.در این سوی میدان درویش مدیرعامل پرسپولیس هم برای فرار از پاسخگویی کتش را روی سرش کشید که اصلاً حرکت زیبنده‌ای نبود. مگر مدیرعامل پرسپولیس خلاف کرده و چنین رفتاری می‌کند. بیرانوند تخلف کرده و مدیرعامل پرسپولیس هم باید خیلی راحت با رسانه‌ها صحبت می‌کرد. من اگر جای درویش بودم ابتدا طبق آیین‌نامه انضباطی بیرانوند را تنبیه می‌کردم و این آیین‌نامه نداشته را هم ابتدا تدوین می‌کردم و به همه بازیکنان می‌دادم.

مربی اسبق تیم ملی با اشاره به ارقام مطرح شده در رسانه‌ها برای دستمزد بیرانوند گفت: صحبت از پیشنهاد ۹۰ میلیارد تومانی به بیرانوند شد اما فرض می‌کنیم پرسپولیس به او دستمزدی بالای ۷۰ میلیارد تومان داده این ارقام برای کشورمان سم است. با این ارقام دیگر بخش خصوصی جرأت تیم‌داری در فوتبال ما را نخواهد داشت. شما فرض کنید یک کارمند ماهی ۱۵ میلیون تومان دستمزد بگیرد باید هزار سال کار کند و اگر زنده بماند و هیچ چیزی نخورد بعد از هزار سال به دستمزد حدود ۱۰۰ میلیارد می‌رسد. چنین پرداخت‌هایی هیچ تناسبی با جامعه و فوتبال کشورمان ندارد.

فریاد شیران با اشاره به نقش برخی مفسدان در فوتبال عنوان کرد: به نظر من در فوتبال در سه رأس یک مثلث یعنی مدیرعامل فاسد، دلال فاسد و سرمربی فاسد در برخی جاها وجود دارند که نهادهای نظارتی باید با آنها برخورد کند. زمانی در این کشور افرادی آمدند و باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال و ... را تأسیس کردند. اما اکنون با این دستمزدهای میلیاردی دیگر هیچکس چنین کارهایی نمی‌تواند انجام دهد. وقتی بیرانوند ۱۰۰ میلیارد تومان یا ۷۰ میلیارد تومان برای امسال دستمزد بگیرد دو سال بعد باید به او ۲۰۰ میلیارد تومان دستمزد بدهید. به عقیده من باید وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال با این پرداخت‌ها مقابله کنند.

وی افزود: زمانی رویانیان به بازیکنان پرسپولیس خودروهای لوکسی مثل پورشه می‌داد و در یک مصاحبه گفته بود اگه پول داشتم به آنها هواپیما هم می‌دادم من در رادیو جوابش را دادم. اگر رویانیان فقط یک میلیون تومان از جیب شخصی خود را خرج می‌کرد و این هدیه‌ها را به فوتبالیست‌ها می‌داد اشکالی نداشت حتی می‌توانست به جای هواپیمای شخصی به آنها بوئینک ۷۴۷ بدهد و اشکالی هم نداشت اما مشکل اینجا است که اکثریت باشگاه‌های ما دولتی هستند و از جیب بیت‌المال و مردم هزینه می‌کنند اگر باشگاه‌های ما خصوصی بودند هیچکدام از این پرداخت‌ها اشکالی نداشت اما اینکه برخی باشگاه‌ها ادعا می‌کنند که خصوصی است یک دروغ بزرگ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    ای بابا از پول بیتالمال دادن دیگه چرا حرص و جوش میخورین.مثه اینکه فردا پس فردا یه اختلاس چند ده هزار میلیاردی میشه همین پولها هم ناپدیدی میشن(از حق نگذریم همینها رو میگیرن و دو سه میلیاردش به خزانه برمیگرده)
  • محمد IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    13 2
    بنده بعنوان پزشک متخصص با27 سال سابقه کار 18میلیون حقوق می گیرم وباید شاهد هجمه علیه خودم وهمکاران نیز باشم به امید برقراری عدالت
    • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      دروغگو
    • خودم IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      1 0
      یا داری دروغ میگی پزشک نیستی...یا خیلی بی عرضه ای...
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 2
    توی پیشکسوت موقع جدایی بیرانوند کجا بودی حتی یک نفرتون هم وجود نداشت جلوی بیرانوند رو بگیره! این باشگاه اصلا پیشکسوت نداره فقط بلدن برن با رسانه های استقلالی مثل فارس مصاحبه کنن برای حاشیه سازی
  • 2020 IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    15 0
    وای به روزی که گدا معتبر شود.......مصداق بیرانوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس