بمب خوشه ای

مقامات آلمان و اتریش مخالفت خودشان را با ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین اعلام کردند.

به گزارش مشرق، در حالی که گزارش‌ها حاکیست که آمریکا در صدد ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین است، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد: آلمان هیچ گونه مهمات خوشه‌ای به اوکراین نخواهد داد.

به گفته بوریس پیستوریوس، بحث تامین مهمات خوشه‌ای برای اوکراین از نظر آلمان وجود ندارد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت: برلین به معاهده بین المللی ممنوعیت استفاده، نگهداری و انتقال مهمات خوشه‌ای متعهد است.

این معاهده را نمایندگانی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان دسامبر ۲۰۰۸/ آذر ۱۳۸۷ در اسلو پایتخت نروژ امضا کردند در عین حال کشورهایی از جمله آمریکا، روسیه و چین به این معاهده نپیوسته اند.

آلمان از دهه ۵۰ میلادی جزو ۱۴ کشور صادر کننده بمب‌های خوشه‌ای به شمار می‌رفت، اما این کشور در سال ۲۰۰۶ طرح نابودی این مهمات و منع به کارگیری آنرا تصویب کرد.

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش هم گفت: کشورش با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین به دلیل تهدید طولانی مدت برای غیرنظامیان مخالف است.

برخی منابع خبری گزارش کرده اند که آمریکا در نظر دارد کمک‌های جدید نظامی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین ارسال کند که بمب‌های خوشه‌ای هم شامل این بسته کمک نظامیست.

با وجود آنکه اغلب کشورهای جهان، استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را ممنوع اعلام کرده اند، اما با توجه به اینکه تولید کنندگان اصلی این بمب‌ها حاضر به امضای معاهده منع این تسلیحات کشتار جمعی نشده اند، از همان ابتدا کارشناسان تردید داشتند که پیمان اسلو تاثیر گذاری لازم را داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عمیر IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    آلمان و اتریش! ناز و غمزه و اطوار نوکران در برابر ارباب! خودتونم میدونید کاره ای نیستید وقتی اربابتان تصمیم گرفته که ارسال کند. فقط ترسم این است بایدن مشنگ بجای بمب خوشه ای دسته گل خوشه ای بفرستد یا کوکائین خوشه ای!
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    2 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و ساکنین آن (=قوم لوط) جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید.
  • ح IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    2 0
    بمب خوشه ای برای دیگران بده ولی برای آمریکا و متحدانش خوب !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس