پنتاگون؛ کشتار بمب خوشه‌ای بدتر از پیروزی روسیه در جنگ است

مقام ارشد پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره خطرات انسانی استفاده از مهمات خوشه‌ای که واشنگتن قصد دارد در اختیار کی‌یف قرار دهد، گفت بدترین چیز برای غیرنظامیان در اوکراین این است که روسیه در جنگ پیروز شود.

به گزارش مشرق، «کالین کال» معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا جمعه (هفتم ژوئیه) ضمن اذعان به اینکه تحویل مهمات خوشه‌ای به اوکراین می‌تواند باعث تلفات غیرنظامیان شود، گفت ترس از موفقیت روسیه در میدان جنگ بر این نگرانی‌ها غلبه دارد.

او در کنفرانسی خبری از تصمیم کاخ سفید در تصویب بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار که شامل مهمات خوشه‌ای می‌شود، دفاع کرد.

این در حالی است که بیش از ۱۰۰ کشور هر گونه استفاده، انتقال، تولید و انبار این بمب‌ها را بر اساس کنوانسیون مهمات خوشه‌ای ممنوع کرده‌اند. آمریکا و اوکراین به این معاهده متعهد نیستند.

به گزارش راشا تودی، کالین کال در پاسخ به این پرسش که آیا پنتاگون به متحدانش اطمینان داده این مهمات باعث آسیب بیش از حد به غیرنظامیان نمی‌شود، گفت: من هم مانند هر کس دیگری نگران شرایط انسانی هستم، اما بدترین چیز برای غیرنظامیان در اوکراین این است که روسیه در جنگ پیروز شود. بنابراین مهم است که (پیروز) نشوند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا جمعه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین «تصمیم سختی» بوده اما «کی‌یف به این بمب‌ها نیاز دارد».

تحلیلگران مسائل جنگ اوکراین می‌گویند یکی از دلایلی که آمریکا تصمیم گرفته با ارسال این بمب‌ها به اوکراین موافقت کند این است که شرایط در میدان جنگ به هیچ عنوان به نفع اوکراین نیست. ضدحملات اخیر اوکراین علیه مواضع روسیه هیچ‌گونه دستاورد چشمگیری به همراه نداشته و ارتش اوکراین تعداد زیادی از تانک‌ها و خودروهای زرهی که غرب در اختیار این کشور قرار داده بود را در نبرد با روسیه از دست داده و آن‌طور که وزارت دفاع روسیه گزارش داده بیش از ۱۰ هزار نیروی انسانی خود را هم از دست داده است.

تصمیم دولت آمریکا در ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، با انتقادات بین‌المللی همراه شده است. سازمان دیدبان حقوق بشر (Human Rights Watch) گفته «انتقال این تسلیحات به اوکراین، تا مدت‌ها به رنج غیرنظامیان منجر خواهد شد». ائتلاف ممنوعیت استفاده از مهمات خوشه‌ای از همه طرف‌های درگیر در اوکراین خواسته به دلیل آسیب‌های مورد انتظار برای غیرنظامیان، از این سلاح استفاده نکنند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز اعلام کرد: دولت جو بایدن نیز «باید متوجه شود که هر تصمیمی که اجازه استفاده گسترده از بمب‌های خوشه‌ای در این جنگ را بدهد، به یک نتیجه مورد انتظار منجر خواهد شد: کشتار بیشتر غیرنظامیان».

سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داده تصمیم آمریکا برای ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، بشریت را به جنگ جهانی جدید سوق می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    2 12
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ قهوه ای جانفشانی در راه اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون هست پس در نبود وحوش بلک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کاخ قهوه ای بجنگید که اگر خدای ناخواسته شکستی برای اربابهای یانکی همجنس بازتون در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی پدر خواهید شد!!!
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ قهوه ای جانفشانی در راه اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون هست پس در نبود وحوش بلک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کاخ قهوه ای بجنگید که اگر خدای ناخواسته شکستی برای اربابهای یانکی همجنس بازتون در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی پدر خواهید شد!!!
    • ترابیان IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      خفه شو
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      همجنس بازی دیگه؟
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 0
      فعلا وظیفه توی د..وث اینه این چرندیات رو همه جا کپی پیست کنی به کارت برس.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    31 0
    یبار جاولین میدادن به اوکراین می گفتن کار روسیه تمومه،یه بار دیگه هویتزر میدادن می گفتن اینبار تمومه،یبار دیگه f16،یبار دیگه تانک و... .حالا نگو اینارو میدادن نه برا روسیه، به زلنسکی که کارش تموم نشه.خخخ
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    2 5
    بهترین جواب. برای روسیه خوبه ولی برای اوکراین نه؟ امریکا باید همون اول بهشون میداد
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    7 0
    ترسهای مشترکی بین امریکا وروسیه وجود دارد که سبب استفاده از سلاحهای ممنوعه میگرددمانند هیروشیما وناکازاکی وروسیه هم اگر عرصه را به روی خود تنگ ببیندوالله اعلم
  • جلال IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    6 0
    روسیه انبار بمبهای خوشه ای را قبل از استفاده از این بمبها نابود کند
    • علی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      باشه به اربابت پوتین میگم
    • DE ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 0
      اوکی بهش گفتم
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 0
    بمب خوشه ای ارسالی به اوکراین هم مثل تانکهای لیوپارد وابرامز همش تیلیغات وجنگ روانی برای طرف مقابل هست تمام تانکهای لئوپارد وآبرامز به دست روسیه نابود شده اند
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    بله با همین حرفها انداختن بمب اتم رو سر مردم ژاپن رو هم توجیه کردند .احتمالا دادن بمب اتمی به اوکراین هم با همین حرف توجیه خواهد شد
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    لحظه به لحظه به نبرد هسته ای فصل پاییز نزدیک می شویم. جهان در انتظار یک زمستان هسته ای مخوف می باشد. جهان بعد از نبرد هسته ای یک جهان سرد و گرسنه خواهد بود.
  • ایرانی🇮🇷 IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 0
    ای آمریکای حرامزاده خونخوار. لعنت به تو و همپیمانان تو. فقط روسیه پیروز نشه حالا هر هزینه ای داشت مهم نیست! میلیونها کشته و آواره از پسِ این نگاه فاشیستی و ضد انسانی دامان آمریکا و غرب را گرفته.
  • علی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    مگر همین شیطان بزرگ به محض شکست در جنگ جهانی دوم بر علیه ژاپن بمب اتمی بکار نبرد خصلت شیطان همین است
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    اصلا برام مهم نیست روسیه و امریکا اونقدر بزنند روی سر و کله همدیگه که جوننشون در بیاد
  • مححمد IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام آمریکا اکراین را دوست داره چون برای منافع آمریکا داره می جنگه البته مردم را نه بلکه سر زمین آنها را ......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس