کد خبر 1505987
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
رنگرز در آزمون سخت مهار غول هاوانا

اعلام بازگشت میخائین لوپز کوبایی برای تاریخ‌سازی در ادوار المپیک شرایط مدعیان وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی را سخت کرده است.

به گزارش مشرق، اتحادیه جهانی کشتی چندی پیش در گزارشی با اشاره به احتمال بازگشت میخائین لوپز به کشتی فرنگی نوشت: غول کوبایی هر چند مانند سایر قهرمانان رسانه‌ای نیست اما حضور او در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس قطعی شده و وی به دنبال تاریخ‌سازی در ادوار این بازی‌ها است. لوپز کوبایی به همراه کائوری ایچو ژاپنی چهار مدال طلای متوالی المپیک را در رشته کشتی کسب کردند.

البته ایچو ژاپنی رسما اعلام بازنشستگی کرده و این فرصت مناسبی برای لوپز است تا نام خود را در تاریخ المپیک به عنوان تنها کشتی‌گیر پنج مداله (طلا) ثبت کند.

رنگرز در آزمون سخت مهار غول هاوانا

حضور لوپز کوبایی در پاریس نمی‌تواند خبر خوبی برای مدعیان این دسته باشد زیرا از غول هاوانا به عنوان اسطوره شکست‌ناپذیر در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی یاد می‌شود او در المپیک توکیو بدون از دست دادن امتیاز موفق به کسب مدال طلا شد. لوپز در راه رسیده به سکوی نخست سرزمین آفتاب امین میرزازاده از ایران و رضا کایالپ از ترکیه را شکست داد.

رنگرز در آزمون سخت مهار غول هاوانا

یکی از مهمترین مشکلات پیش‌روی لوپز وزن او است. بنا به اخبار رسانه‌ها وزن کنونی غول کوبایی ۱۴۵ کیلوگرم است که فاصله زیادی با وزن استاندارد مسابقه دارد. البته لوپز تا کنون تصمیمی برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد نگرفته بلکه قرار است اسکار پینو هیندز بدل وی در بلگراد حضور داشته باشد تا بتواند سهمیه المپیک را برای کشور کوبا در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کسب کند. در دوره گذشته نیز اسکار پینو با کسب عنوان نایب قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹، سهمیه حضور در المپیک را کسب و لوپز موفق به کسب مدال طلا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

در رشته کشتی سهمیه اوزان المپیکی به نام فرد نیست بلکه به اسم کشور زده می‌شود.

سن لوپز از دیگر مشکلاتی است که می‌تواند مسیر حضور غول هاوانا را برای رسیدن به مدال ناهموار کند. لوپز اوت (مردادماه) ۴۱ ساله خواهد شد و در زمان المپیک ۴۲ سال و چند ماه سال سن دارد لوپز در صورت کسب مدال در پاریس می‌تواند به مسن‌ترین قهرمان کشتی اداور بازی ها تبدیل شود. پیش از لوپز، آدولف لیندفورس از فنلاند با۴۱ سال و آرسن مکوکیشویلی از گرجستان با ۴۰ سال مسن‌ترین کشتی‌گیران مدالآور حاضر در در ادوار المپیک بودند.

رنگرز در آزمون سخت مهار غول هاوانا

اما حضور لوپز چه تهدیدی برای کشتی ایران است؟ لوپز یکی از قدرت‌های بلامنازع کشتی فرنگی به شمار می‌رود و شکست وی به رویا برای قهرمانان این رشته تبدیل شده است. این غول کوبایی در چهار المپیک متوالی بدون شکست ظاهر شده و در مرحله یک‌چهارم نهایی کشتی بازی‌های المپیک امین میرزازاده از ایران را با نتیجه هشت بر صفر شکست داد. لوپز در ادامه بلندپروازی خود موفق به شکست رضا کالیاپ قهرمان ترکیه ای شد تا راه خود را برای تاریخ‌سازی هموار کند.

حضور لوپز در پاریس زنگ هشداری برای کادر فنی است تا بتوانند راهکاری برای مهار او در قلب اروپا پیدا کنند. میرزازاده هر چند که در مسابقات رنکینگ بیشکک موفق به شکست بدل لوپز شد اما واقعیت این است که سبک کشتی اسکار پینو و قدرت بدنی وی کاملا متفاوت از لوپز است و حسن رنگرز باید یک استراتژی متفاوت برای شکست وی در دستور کار قرار دهد.

رنگرز در آزمون سخت مهار غول هاوانا

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    این کشتی گیر پر قدرت در المپیک اتی 42 سال خواهد داشت و بدیهی ترین راه برای شکست او تو سط کشتی گیر جوان ما خسته کردن اوست پس باید در سه دقیقه نخست با تلاش زیاد او را خسته کرد. با حمله و هجوم های حساب شده متوالی او را مجبور به خروج از تشک و امتیاز دادن کرد.
  • سید ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    مگه دست کسی به سر و گردن لوپز میرسه که بخواد خسته ش کنه ، هر کی نون زحمات خودش رو میخوره ، آرزوی موفقیت برای همه کشتی گیران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس