کد خبر 1504488
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
مصوبه فدراسیون، «فوتبال باشگاهی» را پیرتر می‌کند!

برخلاف شعار جوانگرایی که در فوتبال ما داده می‌شود مصوبه جدید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باعث پیرتر شدن فوتبال باشگاهی کشور می‌شود.

به گزارش مشرق، در حالیکه تمامی مدیران و مربیان فوتبال کشورمان شعار جوانگرایی سر می‌دهند اما مصوبه جدید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کاملا برخلاف این شعار عمل می‌کند. در مصوبه جدید که باید در فصل آینده لیگ برتر و لیگ یک اجرایی شود تعداد بازیکنان تیم ها باید کاهش پیدا کند. در فصل گذشته هر تیم مجاز به داشتن ۲۱ بازیکن بود، ۳۰ بازیکن تیم‌های امید و جوانان را هم می‌توانست در فهرست خود داشته باشد و ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال هم می توانست در فهرست خود بگنجاند اما با مصوبه جدید هر باشگاه فقط حق داشتن ۱۹ بازیکن بزرگسال، ۶ بازیکن امید و جوانان! و ۵+۱ بازیکن هم می تواند خریداری کند.

این مساله باعث اعتراض اکثر تیم های لیگ یکی شده است و حتی برخی تیم های لیگ برتری هم از این مصوبه کاهش بازیکنان ناراضی هستند. زیرا این مساله باعث خواهد شد که بازیکنان لیگ برتری که بدون تیم می مانند جذب تیم‌های لیگ یکی شوند و بازیکنان لیگ یکی بدون تیم هم به طور خودکار جذب تیم‌های لیگ دسته دوم شوند به این ترتیب فضا برای بازیکنان جوان و امید برای حضور در میدان کمتر خواهد شد. چون طبیعی است که بازیکنان لیگ برتری شانس بیشتری نسبت به بازیکنان جوان برای حضور در تیم های لیگ یک خواهند داشت و همین شرایط برای لیگ دسته دوم هم ایجاد می‌شود.

در واقع شاید با مصوبه جدید در فصل جدید به ظاهر تیم های لیگ برتری جوان تر شوند و بازیکنان پا به سن گذاشته را کنار بگذارند اما وقتی در لیگ یک و لیگ دو بازیکنان جوان فرصت کمتری برای بازی پیدا کنند میانگین سنی فوتبال باشگاهی ما افزایش پیدا خواهد کرد.

به همین دلیل هم برخی باشگاههای لیگ یک از سازمان لیگ خواسته اند در این مصوبه هیات رئیسه فدراسیون تجدید نظر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس