امضای موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و ازبکستان

سند موافقتنامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان به امضای امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و اکبر توشکولوف وزیر دادگستری ازبکستان رسید.

به گزارش مشرق از وزارت دادگستری، معاون وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه دیدار رسمی شوکت میرضیائف رئیس جمهور ازبکستان از ایران، با اعلام این خبر افزود: پیش‌نویس این موافقت‌نامه سال گذشته میان کارشناسان قضایی ۲ کشور نهایی شده بود.

عسگر جلالیان با تاکید بر اهمیت این موافقتنامه در تعمیق روابط حقوقی میان دو کشور اظهارداشت: براساس این معاهده، ۲ کشور متعهد شده اند تا ساز و کار لازم برای بازگرداندن محکومان برای سپری کردن باقیمانده دوران محکومیت‌ خود را در زندان‌های کشور متبوع خود فراهم کنند.

وی ادامه داد: در واقع معاهدات انتقال محکومان از آن جهت که دیدار خانواده فرد زندانی با او را تسهیل می‌کنند واجد جنبه انسان‌ دوستانه شناخته می‌شوند. براساس این گزارش، موافقتنامه معاضدت قضایی در امور کیفری با ازبکستان نیز در مراحل پایانی تهیه متن پیش‌نویس آن قرار دارد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک توسط مقامات ۲ کشور به امضا برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس