کد خبر 1481953
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
لایحه فروش و اجاره منازل مسکونی به تصویب رسید

سخنگوی دولت گفت: امروز لایحه‌ای به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به منظور کنترل افزایش قیمت‌های خرید، فروش و اجاره منازل مسکونی به تصویب رسید.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز (چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز لایحه‌ای به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به منظور کنترل افزایش قیمت‌های خرید، فروش و اجاره منازل مسکونی به تصویب رسید. اجرای بخش زیادی از پیشنهاد وزارت راه به مجموعه‌های دولتی بازمی‌گردد.

وی بیان کرد: بر اساس این مصوبه لایحه‌ای به منظور اخذ مالیات از انجام معاملات مکرر نسبت به واحدهای مسکونی با اراضی با کاربری مسکونی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود. البته این موضوع مربوط به ساخت یا اقدامات اقتصادی نمی‌شود و صرفاً مربوط به معاملات متعدد است.

سخنگوی دولت بیان کرد: برای نقل و انتقال‌های کمتر از یک سال تا سقف ۵ سال سقف مالیات ۶۰ درصدی و کف مالیات ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است که جزئیات آن بعد از ارسال برای مجلس شورای اسلامی قابل بررسی و بهره‌برداری خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    همین کارتون باعث تنش در بازار مسکن و افزایش قیمت مسکن میشه! این وسط هم دولت از این مالیاتهای داروغه ناتینگهامی نهایت شادی و لذت رو میبره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس