کد خبر 1481527
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
باطن صهیونیستی پهلوی

شازده پهلوی در مسیر محتومی قدم گذاشته است که در آخر میان براندازان و مخالفان هم جایگاهی نخواهد داشت، چه برسد به مردم و به نوعی می‌توان این مسأله را آخرین میخ به تابوت سلطنت‌طلب‌ها تلقی کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تنها چند روز از راهپیمایی گسترده مردم ایران و ملت‌های خاورمیانه در منطقه در ضدیت با رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین می‌گذرد، شاهدیم که ربع پهلوی در سفری به اسرائیل رفته و در مراسم روز یادبود هولوکاست شرکت و از موزه «ید وشم» بازدیدخواهد کرد. در همین راستا ربع پهلوی در رشته توئیتی از سفرش به اسرائیل خبر داد و هدف از این سفر را ابلاغ پیام دوستی ملت ایران و گفت‌وگو با متخصصان آب اسرائیلی درباره چگونگی مواجهه با بحران منابع آب ایران در کنار ساختن آینده روشن‌تر عنوان کرد.

البته قطعا ربع پهلوی تاریخ‌نخوانده خبر ندارد که ساختن آینده‌ای روشن، نیازمند اقتضائاتی است که گذشته سیاه خاندان و تیر و طایفه‌اش عملا نمی‌توانند چنین آینده‌ای را برای مردم بسازند. هرچند او با این کار، عملا بی‌سوادی خود را به رخ همگان کشید چراکه در زمانی که رژیم اسرائیل با وضعیت آشفته‌ای روبه‌روست و خود نتانیاهو چندان جایگاه با ثباتی ندارد، عملا رفتن به سرزمین اشغالی چه دردی را برای معاندینی چون رضا پهلوی دوا می‌کند.

جایگاهی که ربع پهلوی در میان مخالفان نظام هم ندارد

چه بسا این اقدام او با واکنش شدید اصلاح طلبانی چون عطاءالله مهاجرانی هم مواجه شد. او در رشته توئیتی به انتقاد از اقدام ربع پهلوی پرداخت و نوشت: «و اما! پدر گاگول شما هم در راه اسرائیل بود. اسحاق رابین و شیمون پرز در سفر محرمانه به ایران، با بابای خجسته شما قرارداد فروش کلاهک اتمی امضاء کردند و ١.٢ میلیارد دلار نفت گرفتند، خوردند و بابات را سر کار گذاشتند.حالا تو در شرایطی که دولت نتانیاهو بحران‌زده و جهان دگر شده است؛ و جهان اسلام با فلسطینی‌ها متعاطف است و روابط منطقه‌ای ایران با عربستان و دیگر کشورها بازسازی شده است و … در بدترین زمان ممکن در راه اسرائیل هستی! یک آدم عاقل نبود که بگوید: شازده الان وقت سفر نیست، یا محرمانه برو! خاطرات علم رو بخون! سر بابات کلاه گذاشتن و خندیدند! بابات فهمید! بلاهت دیگر شازده، انتخاب زمان سفر بعد از حضور فراگیر ملت ایران و ملت‌های مسلمان منطقه در روز قدس است. ملت ایران در روز قدس پیام خود را فرستاده‌اند، شازده حامل پیام چه کسانی است. می‌بایست به نصیحت استیون ساخر در برنامه هاردتاکBBC World گوش می‌کرد و با سیاست برای همیشه خداحافظی!»

بلاهت مثال‌زدنی شازده پهلوی تمامی ندارد

مهاجرانی به خوبی به بلاهت شازده پهلوی اشاره کرده است چراکه در سال‌های اخیر نفرت از اسرائیل در میان ورزشکاران و سلبریتی‌ها علاوه بر کشورها افزایش یافته است و روزی نیست که فرد تازه‌ای به این جمع اضافه نشود و در این میان تنها دو کشور امارات و بحرین ارتباطاتی را با این رژیم گرفتند که آن هم با واکنش بسیاری از کشورها روبه‌رو شد و هیچ‌کدام از ملت‌های اصیل منطقه زیربار یوغ ننگ ارتباط با رژیم صهیونیستی نمی‌روند، چه بسا که فردی بخواهد در خیالی ساده‌لوحانه به دنبال بازسازی روابط کشوری همچون ایران با رژیم غاصب اسرائیل باشد. آن هم در شرایطی که ایران روابطش را با کشورهای منطقه همچون عربستان نیز بازسازی کرده است و در چنین شرایطی عملا وقوع چنین احتمالی غیرممکن به نظر می‌رسد.

ربع پهلوی و چالشی که با طرح وکالتی‌اش به راه انداخت

البته این اولین‌بار نیست که اقدامات رضا پهلوی و مسائل مرتبط به او، صدای معاندین و مخالفان نظام جمهوری اسلامی را درمی‌آورد و در وقایع اخیر کارزار اعطای وکالت نمادین به شازده پهلوی که با هزینه خودشان انجام شد، صدای بسیاری از اپوزیسیون درآمد. از جمله آنان می‌توان به علی صدارت، کارشناس صدای آمریکا اشاره کرد که گفته بود: « من با سابقه‌ای که از وی (رضا ربع پهلوی) و دوستان‌شان می‌بینم، دچار دلهره می‌شوم که ما داریم به کدام سو رهبری می‌شویم؟! واقعا نمی‌دانم که اصلا بشود به آن گفت وکالت! واقعا نمی‌توان آن را بیشتر از یک جنگ رسانه‌ای نامید! و از دید من عملی ناشایست و از نظر سیاسی، کاری سبک است.» کمپینی که عملا با شکست مواجه شد و برخی از براندازان با انتقاد از این طرح، ربع پهلوی را مسئول برهم زدن اتحاد نداشته میان معاندین و مخالفان نظام دانستند.

عبرتی که رضا پهلوی از زندگی پدر و پدربزرگش نگرفت

فارغ از همه این بحث‌ها، مروری بر تاریخ به خوبی نشان می‌دهد که روابط با رژیم غاصب صهیونیستی مسأله‌ای نبود که پدر یا پدربزرگ این شازده پهلوی بخواهند به‌طور علنی به آن دست بزنند و همواره این مسائل را به صورت مخفیانه انجام می‌دادند تا برای آنان هزینه‌ای دربرنداشته باشد چراکه این مسأله هیچ‌گاه جایگاه مثبتی در میان ملت‌های خاورمیانه نداشته و آنان از ترس واکنش مردم، جرأت چنین اقدامی را نداشتند. با این وجود، ربع پهلوی به خاطر نداشتن جایگاه در میان اپوزیسیون و ترس از اینکه او را کنار بگذارند، وارد معامله بازنده‌ای شده است که نه ‌تنها جایگاه او را در میان مخالفان نظام جمهوری اسلامی افزایش نخواهد داد بلکه او با این ضریب هوشی کم، عملا کم‌سوادی خود را به رخ همگان کشید و جایگاه نداشته‌ خود را هم از دست داد. مسیری که ربع پهلوی آغاز کرده عملا به انحطاط او و سلطنت‌طلب‌ها منجر می‌شود و سفرش سرزمین اشغالی، عملا آخرین میخ به تابوت رؤیاهای پوشالی آنان خواهد بود چراکه عبرت‌های تاریخی را جدی نگرفته و در همان مسیر اشتباه به سرنوشت حقیرانه‌تری از پدر و پدربزرگش دچار خواهد شد.

منبع: روزنامه صبح نو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    10 5
    خاندان ذلیل پالانی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    3 0
    خدایا این اپوزیسیون احمق و خوش خیال و متوهم را از ما مردم ایران نگیر یکی بدون داشتن یک وجب از خاک ایران خودشو شاه می دونه و دیگری رییس‌جمهور جمهور.خخخخخخخخم
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    3 1
    پالانی های بهائی به اصلشان بازگشتند....
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 2
    الان مشکلش چیه دقیقا؟
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    1 1
    براى نقد شخص يا تفكرى همين كه دلائل خود را ارائه كنيد كفايت ميكنه ، فحاشى ، اهانت و تحقير خلاف روش قرآن و انسان هاى فرزانه است !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس