کد خبر 1479535
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
گفتگوی تلفنی رئیس جمهور اوکراین با نخست‌وزیر عراق

«ولودیمیر زلنسکی» عراق را کشوری محوری و مهم توصیف کرد و «محمد شیاع السودانی» نیز بر ضرورت حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین که باعث فجایع بسیاری شده است، تأکید کرد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور اوکراین در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق، درباره روابط دوجانبه و تحولات مربوط به جنگ در کشورش بحث و تبادل نظر و عراق را کشوری محوری و مهم در منطقه توصیف کرد.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد «محمد شیاع السودانی» روز دوشنبه یک تماس تلفنی از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دریافت کرد و در این تماس درباره روابط دوجانبه میان دو کشور و راه‌های توسعه آن به گونه‌ای که منافع مشترک را تأمین کند، گفتگو شد.

السودانی در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران اوکراین و در نظر گرفتن مذاکره به عنوان راهی برای پایان دادن به این بحران که باعث فجایع بسیاری شده است، تاکید کرد.

زلنسکی نیز عراق را کشوری محوری و مهم توصیف کرد و افزود که کشورش بر اساس همین اهمیت، مایل است روابط خود را با عراق در همه زمینه‌ها توسعه دهد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    3 0
    این جنگ با پیروزی روسیه به پایان میرسه اروپایی ها یک مثل دارند که میگن روسها چکمه هاشون رو پا کنند اروپا رو فتح میکنند این مثل گزافه نیست ارتش سرخ برلین رو فتح کرد جنگ جهانی تمام شد درحالی که تمام کشورهای اروپایی و امریکا و غیره در نرماندی با المان می جنگیدند که پیروز نشدند برلین توسط ارتش سرخ فتح شد المان تسلیم شد بی قید و شرط تازه بعد از یکماه بعد امریکا و انگلیس رسیدند برلین باخموت و ماریوپل و دریای آزوف هم همینطور توسط روسیه فتح شد روسها راهبردشون در جنگ رو تغییر دادند اول مناطق استراتژیک رو فتح میکنند بعد پدافند خودشون رو اطرافش میگذارند خیلی خوشگل و حرفه ای بازنده این جنگ اول اوکراین و دوم اتحادیه اروپا که دارند توسط امریکا دوشیده می شوند انقدر اروپا خشک احمق تشریف داره که نمیدونه داره توسط امریکا دوشیده میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس