کد خبر 1453613
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
کیسینجر: بی طرف شدن اوکراین راه‌حل جنگ است

هنری کیسینجر در کتاب جدیدش نوشته است، لغو نامزدی اوکراین برای عضویت در ائتلاف ناتو و اتخاذ وضعیت بی‌طرف از سوی این کشور به درگیری با روسیه پایان می‌دهد.

به گزارش مشرق، «هنری کیسینجر»، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی در دولت‌های اسبق آمریکا در کتاب جدید خود گفته است، بی طرف شدن وضعیت اوکراین راه پایان دادن به درگیری این کشور با روسیه است.

بر اساس بررسی نشریه «فارین افِرز» از کتاب جدید هنری کیسینجر تحت عنوان «رهبری:‌ شش درس استراتژی جهانی»، این وزیر امور خارجه اسبق آمریکا اشاره می‌کند: «اگر اوکراین به ائتلاف ناتو بپیوندد، مرزهای این بلوک در ۵۰۰ کیلومتری مسکو قرار می‌گیرد و این روسیه را از عمق استراتژیکی که همیشه به روی آن حساب باز کرده، محروم می‌کند.»

مشاور امنیت ملی دولت اسبق آمریکا همچنین متذکر می‌شود، ‌راه‌حل جنگ فعلی در اوکراین یک «اوکراین بی‌طرف» است.

به نوشته فارین افرز، کیسینجر معتقد است که روسیه دست کم تا چند دهه با نفوذ باقی خواهند ماند اما این کشور به دلیل گستردگی خاکش و فقدان پتانسیل دفاعی در جغرافیایش درگیر یک «احساس عدم امنیت پایدار» که ریشه‌های عمیق در تاریخش دارد خواهد بود.

ماه اوت گذشته، کیسینجر توصیه به پایان دادن به جنگ اوکراین با مذاکرات کرده و گفته بود که به طول انجامیدن جنگ در این کشور ممکن است منجر به تشدید درگیری شود.

ماه مه گذشته نیز این وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت،‌ روسیه و اوکراین باید به وضعیت که قبل از جنگ آنها موجود بود باز گردند.

هنری کیسینجر در ماه دسامبر در مقاله‌ای در مجله «اسپکتیتور» خواستار مذاکره روسیه با اوکراین برای دوری از یک جنگ گسترده‌تر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 2
    تنها راه حل بحران اکراین خلع ید دجالان از قدرت هست حالا چه با دست خودشون چه با زور ... پوتین
  • حسین IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    4 1
    رئیس جمهور اوکراین وظیفه داره اوکراین را نابود کند این ملت اوکراینه که باید ببینه ایا پیوستن به ناتو این بهاشه وارزششو داره یا نه چون غرب با این کار داره بازار کار برای خودش درست میکنه هم الان هم بعد از جنگ که باید اوکراین ویران شده را باید دوباره بسازند
  • متین IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    7 2
    باید به اون دسته از آدمای ساده لوح گوشزد کرد که اگر ملت اوکراین از دولتشون حمایت نمی کردن، روسیه سه سوته اوکراین رو تصرف کرده بود.. ولی این حمایت ملت از دولت بود، نیروهای داوطلب مردمی رهسپار جنگ شدن و تا الآن طول کشیده و روسیه نتونسته اوکراین رو تصرف کنه. به اخبار جعلی روس‌ها که به خوردتون میدن توجه نکنید.
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      پیام دهنده 11:41 ، نه عزیزم! مردم اوکراین از دولت زلنسکی حمایت نکردن، حمایت های بی دریغ ناتو و کنگره آمریکا بود که زلنسکی رو روی پا نگه داشت. یه نگاهی به پول های اهدایی و ادوات نظامی تقدیم شده به دولت اوکراین رو بخون، می فهمی.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 0
    خسته نباشی. چشم بسته غیب گفتی. همین شماها به فنا دادینش.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 2
    خوب اوکراین آزمایشگاه های بیولوژیک برای نسل کشی مسلمانان و اعراب تأسیس نموده. ایران باید به اوکراین اعلام جنگ کند.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    جنگ اوکراین نشان داد چینی ها باید جنگ نیابتی با امریکا را شروع کنند
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 0
    سرنوشت پاتریوت های اوکراینی باید همان سرنوشت پاتریوت های عربستان سعودی باید باشد یعنی انهدام کامل با پهباد
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 0
    روسیه باید از شمال کی یف به این شهر حمله کند امّا با لشکرهای جدید و تازه نفس بسیج مردمی.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 1
    ایران باید خودش رو برای حضور مستقیم در جنگ اوکراین آماده کنه. این جنگ به این سادگی ها تمام نمی شه.
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 0
      یه تیر دو نشون 👌
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 5
    روزشمار سقوط پوتین : ۴۲ روز
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 2
    جواب به کیسینجر؛ اوکراین یک بار اعتماد کرد و اتمش رو در ازای تضمین امنیت داد. با پیمان شکنی مسکو، از این به بعد اوکراین حق انتخاب داره که در امور دفاعیش هر تصمیمی بگیره و دنیا حق نداره چیزی بهش دیکته کنه.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    می خواهند فرار به جلو بکنند - اینها می دانستند خارج کردند اوکراین را از بیطرفی و کشورهای بی طرف را نیز آزار دادند - تنفس مصنوعی و تقلب در رفتار یانکی ها دیگر اثر ندارد
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    متاسفانه مستند سازی روسها بسیار ضعیف است و ایران باید حداقل یک گروه پهبادی مستندساز به این کشور بفرستد بدون عملیات روانی ارتش به پیش نمی رود
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اوکراینی ها از 4 پل بر روی رودخانه عظیم دنیپر استفاده می کند جهت حمایت از نیروهایش در شرق اوکراین چرا روسها بجای اینکه این پلها را بکوبند و نابود کنند تعمیر هم می کنند
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    یمنی های پا برهنه گروه های نیابتی برای جنگ علیه عربستان تشکیل داده اند منظور همین قبایل شیعی داخل عربستان و یا ساکن جنوب یمن و یا ایران از عراقی ها و افغانی ها برای جنگ با داعش و امریکا استفاده می کند روسها چرا تنهایی به اوکراین حمله کرده اند و می خواهند به این صورت ادامه دهند و حتی از بلاروس و کره شمالی کمک نمی گیرند
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      واقعا فهمیدنش انقدر سخته زلنسکی جدیدن اعتراف کرد که سلاحهای غربی تاریخ گذشته است خوب یکم تفکر اولا قرارداد میبندن وسلاحها تارخ گذشتشونو میفروشن واکراینو هم گروگان میگیرن تاادامه بده با یک تیر دونشان هم پول مهماتشو میگیره واقتصادش پا برجا میمونه هم ادامه میده وفروش داره وهم بعدها وارد باز سازی میشه وسالها از منفعت ساختو ساز اقتصادشو نکهه میداره ببینید با ده ها جنگ درست کردن چگونه دنیارو فریب میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس