امیرعبداللهیان: مقابله با ترور، خشونت و نفرت‌پراکنی از مسئولیت‌های صریح بین‌المللی است

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه گفت‌وگوها با عربستان در مسیر قبلی خود تداوم پیدا خواهد کرد، گفت:این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد که چگونه رویکرد سازنده‌ای را در برابر ایران دنبال خواهد کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۲۸ آذر ماه و در حاشیه سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران در جمع خبرنگاران درباره نشست بغداد ۲ در اردن اظهار داشت: در نشست امان محور اصلی موضوع کمک به تقویت روند سیاسی در عراق است. در عین حال با استفاده از این فرصت در خصوص چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی روسای کشورهای منطقه که دعوت شدند و همچنین ایران دیدگاه‌های خودشان را بیان خواهند کرد. معتقدیم نشست دوم عراق می‌تواند در فضای برون رفت از چالش‌ها گامی رو به جلو باشد.

وی افزود: پیام اصلی و مهم این نشست باید متمرکز شود بر همکاری‌های منطقه‌ای بدون مداخله بیگانگان. همواره از گفت‌وگو و همکاری با کشورهای منطقه و از جمله حوزه خلیج فارس استقبال کردیم و گفت‌وگوهای ما با عربستان سعودی در مسیر قبلی خود تداوم خواهد یافت. در مسیر دیپلماسی رسمی آمادگی داریم هر زمان طرف سعودی آماده باشد نسبت به بازگشت روابط به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه‌ها اقدام شود. این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد چگونه رویکرد سازنده در قبال ایران را دنبال خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 5
    آخه موضوع اينه كه اونها آمادگي و نيازي به برقراري رابطه با حكومتي كه در حال جنگ با مردم خودشه ندارند.
  • اقبال مهدوی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    4 2
    مرگ بر سعودی بی شرف
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    ما ملت ایران روابط با عربستان را نمی خواهیم. کشوری که به صورت علنی از تروریست های ضد انقلاب حمایت مالی و عملیاتی می کند را نمی خواهیم. مرگ بر آل سعود نجس یهودی پرست.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    مگه امام خمینی نگفتند که اگه از آمریکا و یا قدس بگذریم و لی از آل سعود نمی گذریم، میخواین درباره چی باهاش به تفاهم برسین، این همه مدارا با آل یهود برای چیه؟؟؟
  • هادی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    بیخود کردن. صعودی باید از بین بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس