کد خبر 1429810
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
۲۴ شرکت برای واردات خودرو تایید شدند

معاون وزیر صمت گفت: از ۳۸۰ درخواست برای واردات خودرو تاکنون ۲۴ شرکت تایید شده‌اند.

به گزارش مشرق، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: خودروهای وارداتی صرفاً چینی نیست. ۳۸۰ درخواست برای واردات داشتیم که با توجه به بررسی مدارک، تا به الان ۲۴ شرکت و مجموعه برای واردات خودرو انتخاب شدند.

وی افزود: در آیین‌نامه اولویت با خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار بوده و بعد از آن اولویت با ۱۰تا۲۰ هزار دلار است؛ بنابراین بر این اساس شرکت‌ها انتخاب و برای تامین ارز به بانک مرکزی معرفی خواهند شد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه تعداد واردات ۹۰ هزار خودرو برآورد می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است بعداً قیمت خودروها افزایش قابل توجه داشته باشد، تصمیم گرفته شد که خودروها در بورس کالا عرضه شود.

وی درباره بحث انتقال فناوری نیز گفت: انتقال فناوری در دو بخش خدمات پس از فروش و همچنین انتقال فناوری کامل بر روی خودروهای اقتصادی است گه با انتقال فناوری ۳۰۰ هزار خودروی اقتصادی در داخل تولید خواهد شد.

منطقی در پاسخ به این سوال که تعریف از خودروهای اقتصادی چیست؟ گفت: خودروهای است که قیمت تمام شده آن حدود ۶ هزار دلار و همچنین مدرن باشند و ممکن است به صورت اقساطی درنظر گرفته شود.

وی در ادامه در خصوص تامین ارز خودروهای وارداتی گفت: در آیین‌نامه، بانک مرکزی گفته است که تا یک میلیارد یورو را تامین می‌کند. در دوبخش دیگر نیز تامین ارز دیده شده است؛ به این صورت که از طریق رمزارز و همچنین سرمایه گذاری در بخش خودرو می‌توانند تامین ارز واردات داشته باشند؛ بنابراین دو بخش تامین ارز در بخش خارجی و داخلی داریم و بانک مرکزی تا آخر امسال تامین ارز را خواهد داشت و مشکلی نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 0
    یک قانون مثل ارز 4200 سریع اجرا میکنید ولی قوانین گرفتن مالیافت از پولدارها هیچ وقت اجرا نمیشه این بی عدالتی ها ازاردهندس
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 0
    واقعاًبرای مشکلات این ملت باید خون گریست این فرد یک دوره شش ساله مدیرعامل ایران خودرو بود وهیچ کار مثبتی در کلیه زمینه های مدیریتی برای صنعت خودرو نکرد حالا همین فرد که توانمندی لازم رانداشته شده معاون وزیر ...............نمونه مدیر نالایق در این سرزمی....................
  • محمد IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 0
    اقای قالیباف مثل سال ۸۳،۸۴ ک همت کردید بنز الگانس المانی فقط با قیمت ۱۶میلیون وارد کردید اینبار برای همه مردم ایران این کار رو انجام دهید مطمن باشید مردم شما رو فراموش نخواهند کرد
  • محمد IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 0
    اقای قالیباف مثل سال ۸۳،۸۴ ک همت کردید بنز الگانس المانی فقط با قیمت ۱۶میلیون وارد کردید اینبار برای همه مردم ایران این کار رو انجام دهید مطمن باشید مردم شما رو فراموش نخواهند کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس