کد خبر 140882
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۷

رييس انجمن ورزشي نويسان به نكاتي در رابطه با افتتاح بازيهاي المپيك لندن اشاره كرد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا،‌ دكتر عبدالحميد احمدي،‌ از پخش نشدن مراسم افتتاحيه انتقاد كرد و به سه نكته از گشايش بزرگترين رويداد ورزشي جهان اشاره كرد. در اين يادداشت آمده است:

- نكته اول: ژاك روگ رييس كميته بين المللي المپيك در سخنراني افتتاحيه بازيهاي المپيك 2012 لندن، ايجاد "فرصت برابر" در ورزش براي مردان و زنان را يكي از دستاوردهاي مهم اين بازي ها برشمرد و از اينكه براي نخستين بار در كاروان ورزشي تمامي 204 كشور حاضر در المپيك، زنان نيز حضور فعالي دارند اظهار خوشنودي كرد.

براين اساس مي توان المپيك 2012 لندن را نقطه عطفي براي به ثمر نشستن تمامي تلاش هايي كه براي حضور زنان در عرصه ورزش صورت گرفته دانست. اين مسئله به ويژه براي زنان كشورهايي كه به دليل رعايت موازين فرهنگي و اعتقادات مذهبي همواره با محدوديت هايي از سوي برگزاركنندگان رقابت هاي ورزشي مواجه بوده اند مي تواند يك موفقيت قابل توجه به حساب آيد. و پيام روشن آن به جهانيان و مردم ناظر بر اين رويداد مهم فرهنگي ورزشي آن است كه مي توان بدون آن كه نياز به "همرنگ با جماعت شدن" باشد و با حفظ ارزش ها و معيارهاي ديني و فرهنگي مي توان عرصه هاي دشوار و به ظاهرغيرقابل نفوذ را طي كرد و البته به نتيجه نيز رسيد.



- نكته دوم: بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد در پيامي به مناسبت بازي هاي المپيك لندن ضمن تاكيد "بر نقش ورزش در ترویج صلح، گفتگو و توسعه" از تمامي كشورهاي جهان خواسته است كه "به پیام صلح‌جویانه مسابقات المپیک توجه كرده و صلح و همسازی را جایگزین تفاوت و دشمنی نمايند". دبيركل سازمان ملل متحد با خاطرنشان كردن "قدرت ورزش و فعالیت بدنی در امور مهمي چون سلامت و تعلیم و تربیت در جهت برخورداري از جوامعی فراگیر و بردبار، تلاش جمعي همه كشورها را در اين جهت خواستار شده است.

اين اظهارات از يك سو به جايگاه بي بديل نهاد ورزش به عنوان يك نيروي عظيم پيوند دهنده ملت ها در صحنه جهاني و عاملي براي رفع تخاصم و توسعه صلح و دوستي اشاره داشته و از سوي ديگر ضعف و ناكارآمدي دستگاههاي ديپلماسي بين المللي در جهت ايجاد صلحي فراگير در بين كشورها را بازگو مي كند. و بديهي است كه بيان چنين ديدگاهي از سوي يك مقام سياسي بين المللي آن هم در جايگاه دبيركلي سازمان ملل نمي تواند فقط يك تعارف صرف باشد. به واقع نقشي كه امروز ورزش و رويدادهاي ورزشي در حل مسائل داخلي و بين المللي كشورها ايفا مي كند برهيچ كس پوشيده نيست و براين اساس هرچه براي تقويت تهاد ورزش و ايجاد ساختاري عقلاني و تخصص محور در آن انجام شود يك سرمايه گذاري شايسته و امر به معروفي است كه بزرگان دين به آن تاكيد داشته اند.

- نكته سوم: ادعا مي شود كه رويداد المپيك 2012 لندن را قريب به 4ميليارد نفر در سراسر جهان از طريق گيرنده هاي تلويزيوني تماشا مي كنند. در رويدادي مثل المپيك كه تنها يك رقابت ورزشي نيست و دهها و صدها برنامه فرهنگي، هنري، و اجتماعي متفاوت در كنار مسابقات ورزشي نيز در آن جريان دارد و دو اتفاق برجسته و مهم افتتاحيه و اختتاميه نيز براي آن پيش بيني شده است، محدود كردن بينندگان تلويزيوني به ديدن فقط مسابقات ورزشي و محروم كردن آنان از پخش زنده مراسم افتتاحيه و اختتاميه و ساير رويدادهايي كه در روزهاي برگزاري المپيك در معرض ديد جهانيان قرار دارد يك كم لطفي بزرگ است كه متاسفانه از سوي سيما و شبكه هاي متولي پخش اين رويداد در حق علاقمندان به ورزش مي شود.

عليرغم افتتاح شبكه ورزش طي روزهاي اخير و حضور قابل توجه گزارشگران و خبرنگاراني از صداوسيما در لندن، متاسفانه در شب افتتاحيه چشم دوستداران برنامه هاي ورزشي به صفحه تلويزيونها براي ديدن افتتاحيه اين بازيها خشكيد، بدون آن كه بدانند تصميم متوليان سيما در اين باره چه بوده است! و طبعا درچنين شرايطي است كه ماهواره دارها به خود مي بالند كه مي توانند همراه با جمعيت 4ميلياردي ساير نقاط جهان اين مراسم را ببينند و از آن لذت ببرند. اميد كه اين نقطه منفي نيز در چنين مناسبت ها و رويدادهايي برطرف شود و مديران سيما به دست خود مردم و علاقمندان به ورزش را به سمت ديدن شبكه هاي ماهواره اي سوق ندهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یکی ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    0 0
    خوب این احمقا این کارا رو می کنند تا ما ماهواره بخریم من خودم مخالف ماهوارم ولی می خوام بخرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس