کد خبر 1366985
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: 5 اردیبهشت 1359، خبر شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس، در کل دنیا مخابره شد و رسوایی بزرگی برای ایالات متحده به ارمغان آورد.  برژینسکی مشاور امنیت ملی در دولت کارتر، شکست در طبس را تلخ‌ترین اتفاق در دوران حضورش در کاخ سفید می‌داند و می‌گوید: «نیاز نیست بگویم شکست عملیات نجات (حمله طبس) تلخ‌ترین شکست و دل‌شکستگی برای خود من در مدت خدمت در کاخ سفید بود...»

 هم‌او از «احساس ناامیدی ملی» سخن گفته و اضافه می‌کند: ««ماجرای مفتضح ایران یکی از سه عامل مهم شکست کارتر [در انتخابات] بود و این ماجرا احساس ناامیدی ملی رابرانگیخت.»

برژینسکی درباره واکنش کارتر به شکست عملیات نظامی آمریکا در طبس می‌گوید: «او حالت کسی را داشت که کاردی در بدنش فرو کرده باشند. درد و رنج تمام وجود و چهره‌اش را فراگرفته بود. کارتر با چهره‌ای غم‌زده به من نگاه کرد و گفت: برنامه لغو شد. بعد سرش را بین دو دست گرفت و در حدود 5 ثانیه به میز خیره ماند. تأثیر فوق‌العاده‌ای برای او و برای امریکا به من دست داد...»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    20 2
    ازان زمان متحدین امریکا دشمنش وکوه سرمایه امریکا تبدیل به دره ی کسری امریکا شدوایران تاخودکاخ سفید نفوذی داردو همه کشورهای جهان ازهرلحاظ به نفع ایران درهماهنگ هستندو گروههای ایران ازسایبر تاانواع تکنولوژی هرثانیه قدرتمندترمیشوند واختلافات وکشتارهادرامریکا بیشترشد
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    4 0
    وقتی مردم دنیا رو می‌کشید ناراحت نیستید
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 0
    نه دروغ گفتند و نه با با جنایت دیگری ، شکست را لاپوشانی کردند . بلکه قبول کردند و سختی و حقارت را قبول کردند . و بعد تاول اشتباه را دادند .
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    2 0
    ان شا الله کاردهای بیشتری در بدنتان فرو می کنیم تا نابود شوید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس