خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*آیت الله العظمی وحید خراسانی اخیرا در دیدار یکی از مدیران صداوسیما گفته است:" من تضعیف نظام را حرام می دانم. افرادی که فهم سیاسی داشته باشند می فهمند اگر نظام اسلامی  نباشد جامعه ایران به ترکیه زمان آتاترک بازمی گردد."

*شنیده ایم دکتر محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی پدر بزرگ شده اند. پسر بزرگ رئیس جمهور داماد مشایی است و در روزهای اخیر صاحب فرزند دختری به نام "زهرا" شده است.

*پس از علنی شدن اختلافات عبدالله نوری با محمد خاتمی، جلسات انتخاباتی نوری به دلیل عدم استقبال چهره های سیاسی با تعطیلی مواجه شده است. چهره های سیاسی اصلاحات معتقدند عقل سیاسی حکم می کند به سوی خاتمی بروند. نوری در هفته های اخیر تنها توانسته با تعدادی از دانشجویان جلسات محدودی را برگزار کند.

*200 دستگاه خودرو تشریفات جهت اجلاس سران جنبش غیر متعهد که قرار است اوایل شهریور ماه در تهران برگزار شود خریداری شده است. این خودروها از طریق یکی از کشورهای همسایه تهیه شده است. قرار بود این اجلاس در اصفهان برگزار شود که به دلیل حاضر نشدن سالن اجلاس به تهران منتقل شد.

* تلاش رئیس جمهور برای عضویت عبدالله جاسبی در هیات امنای دانشگاه آزاد با مخالفت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مواجه شد. یکی از دلایل مخالفت اعضا این بوده که در صورت انتخاب جاسبی، تعداد موافقان مدیریت سابق دانشگاه آزاد و  حامیان هاشمی رفسنجانی مساوی می شوند و در این حالت تصمیمات دانشگاه را هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنا تعیین می کند.

*یکی از مربیان سابق و از چهره های مشهور فوتبال در آستانه بازداشت قرار دارد. وی متهم است زمین های وسیعی را جهت انبوه سازی در منطقه هشتگرد تصاحب کرده اما پس از دریافت وام بانکی اقدامی برای ساخت منازل نکرده است.
 
*اختلاف حزب کارگزاران سازندگی با مجمع روحانیون بر سر محوریت جبهه اصلاحات روز به روز گسترده تر می شود. به دنبال انتشار خبری در مشرق مبنی بر برگزاری نشست انتخاباتی خاتمی با محوریت بنیاد باران و مجمع روحانیون ، حامیان حزب کارگزاران نسبت به این فراخوان واکنش نشان داده اند به گونه ای که ضمن تماس با برخی از مدعوین از آنها خواسته شده فعلا در این جلسه شرکت نکنند. برخی وزرا و استانداران و نمایندگان دعوت شده که از حضور در این مراسم واهمه دارند بهانه هایی چون زودهنگام بودن نشست انتخاباتی، ابهام در پذیرفته شدن خاتمی توسط نظام و به خطر افتادن شغل های دولتی خود را علت عدم شرکت در این مراسم عنوان کرده اند. پیش بینی می شود اولین نشست انتخاباتی اصلاح طلبان به تعویق بیافتد.
در این خصوص قرار است امروز یکی از اعضای مجمع روحانیون با پدر معنوی حزب کارگزاران دیدار کرده و اعتراض هم طیف های خود را نسبت به کارشکنی های برخی اعضای کارگزاران ابراز نماید.
 

*در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی معلوم شد که شعبه ای به نام دانشگاه آزاد در لندن وجود نداشته و دفتر این دانشگاه در انگلستان اصلا دارای دانشجو نبوده و فقط فرزندان جاسبی و هاشمی رفسنجانی به آنجا رفت و آمد داشته و پول هنگفتی نیز صرف این دفتر می شده است به طوری که مهدی هاشمی در حدود 15 میلیون ماهانه حقوق می‌گرفته است.
  آقای هاشمی رفسنجانی سال گذشته در دیدار تعدادی از دانشجویان ماموریت مهدی هاشمی به دفتر لندن را چنین عنوان کرده بود:«مهدي به سفر كاري رفته است و اين نيز مسئله عادي بوده است، ما 6 دانشگاه در خارج داريم كه الان مهدي رفته به لندن و بيروت براي سركشي درحالي كه بقيه دانشگاه‌ها را هم هنوز سركشي نكرده است.»

*آقایان زاکانی، نوباوه، کوثری، مظفر و رسایی به عنوان نمایندگان مجمع تهران اخیرا با علی لاریجانی دیدار کرده اند. در این جلسه نمایندگان تهران نسبت به عملکرد هیات رئیسه مجلس در تضعیف فراکسیون اصولگرایان و غلبه روابط بر شایسته سالاری و باندبازی در مجلس نهم اعتراض کردند.

*موسوی خوئینی ها در جمع گروهی از اصلاح طلبان گفته است: از آنجا که ما گزینه قوی تر از محمد خاتمی نداریم لذا باید او یا گزینه هم سطح وی را برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا کنیم. وی همچنین تاکید کرده اگر اصلاح طلبان گزینه ضعیف معرفی کنند تبدیل به دلقک سیرک می شوند.

*قرار است آیت الله العظمی نوری همدانی در ادامه سفرهای تبلیغی سفری به اسپانیا داشته باشند. ایشان تاکنون به 10 استان و 3 کشور روسیه، کنیا و تانزانیا سفر کرده اند. دیدار با اسلام شناسان، شیعیان و ایرانیان مقیم این کشورها از اهم برنامه های ایشان بوده است.

*به دنبال بازداشت یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی کشور که ارتباطات نزدیکی با برخی مقامات سیاسی کشور دارد، لابی ها و فشارهای گسترده ای برای آزادی وی آغاز شده است. این فرد که 10 سال قبل تنها یک سیلو داشت ظرف مدت کوتاهی به یکی از بزرکترین سرمایه داران کشور تبدیل شده است.

*در یکی از جلسات جریان انحرافی از کمبود کادر قوی و با تجربه انتقاد شده و مطرح شده کادر سازی برای ما از نان شب هم واجب تر است. در این جلسه مصوب می شود تا پایان سال حداقل 200 نفر را برای اعزام به دانشگاه های خارجی جهت تربیت مدیران آینده بورس تحصیلی نمایند.

*پیرو توصیه رئیس جمهور به ضرغامی، قرار است شبکه تلویزیونی گردشگری و ایرانگردی راه اندازی شود. در روزهای گذشته مذاکراتی میان مهندس ضرغامی و حسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جهت چگونگی راه اندازی، محتوای شبکه و سهم تبلیغات این شبکه برگزار شده است. این شبکه تلویزیونی قرار است همزمان با فرا رسیدن عید فطر افتتاح شود.

* مهندس مرتضی نبوی در اعتراض به مواضع محمدرضا باهنر از جمله ائتلاف انتخاباتی با علی مطهری در انتخابات مجلس نهم از شرکت در انتخابات شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و حضور درجلسات این تشکل خودداری کرده است.


واکنش نبوی به این خبر: اين نوع اظهارات يك گمانه زني بيش نيست. اينجانب به دليل مشغله‌ي كاري كانديداي شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين نشدم. ولي عضو مؤسس اين تشكيلات هستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید امیر ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    شنیده شده است که به دلیل مخالفت اکثر فرهنگیان و کارشناسان تعلیم و تربیت با طرح ایجاد کلاس ششم که باعث بهم ریختگی نظام اموزشی و تربتی کشور میشود و نگرانی جدی در بین معلمان و مردم ایجاد کرده رییس جمهور و نمایندگان مجلس اجرای این طرح را منوط به اجرای ازمایشی در سال جدید تحصیلی در بعضی استانها دانسته تا در صورت عدم موفقیت موجب خسارت همگانی نشود. در ضمن اجرای این طرح نیاز به 1000 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که هنوز تامین نشده است
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    فقط اینو میدونم که دکتر لاریجانی اهل باند بازی نیست ولی دارو دسته بازی چرا !!!
  • جواد ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    مشرق جون ؛ خوشم مياد با تمام عنادي كه با جريان به قول خودت انحرافي داري ، اما حاصل پيوند ميمون محمود با اسفندیار رو مخابره مي كني . تا به همه بفهموني ادامه سيطره دولت خدمتگذار رو توسط نوه ها و نتيجه هاي جريان انحرافي .... انصافا مشرق يه دونه اي ..
  • جواد ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام مشرق 200 دستگاه خودرو تشریفات همه رو يه جا ميارن تهران؟ يعني همه با هم تو شهر تردد مي كنن؟ مي تونيم روش خط بندازيم يا بايد فقط نگاه كنيم حسرت بخوريم؟
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    خيلي جالبه بعد از سالها مزحكه شدن توسط خاص و عام ،‌ خوئيني ها تازه به فكر دلقك نشدن افتاده. بابا ما چهار - پنج ساله جز خنديدن به شما سرگرمي ديگه اي نداريم . كجاي كاري اخوي؟؟؟
  • محمد ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    خط كه نه ولي من به ماشين پادشاه بحرين توف هم نمي كنم . حرومزاده ها ، حيف اون انرژي كه برا انداختن توف رو ماشين اينا خرج ميشه. اگه ماشين آل سعود رو ببينم اول شيشه اش رو خورد مي كنم بعد شيشه هاشو تو چشم نماينده آل سعود فرو مي كنم . بي پدر مادر را رو...
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    آقای ناشناس که چندین سال داری می خندی تو باید به حال خودت گریه کنی که تو را اجیر کردند که چند سال بخندی
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    از همونا كه به فوتباليستا مي دن؟؟
  • 772 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام،خرید 200 دستگاه خودرو خارجی با مجموع n تومان از پول مردم محروم این کشور نشان از دهن کجی دولت به سخنان مقام معظم رهبری مبنی برحمایت از تولید ملی دارد. واسفا از این عملکرد دولت که ما حامیان قبلیش را دشمن به شاد کرد !!!!
  • ازاد ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    نشستها خیرش واسه ما مردم بیچاره یه؟جز اینکه ماشین توپ میخرن واسه آقایان و ما باید سر ماه منتظر 45تومن یارانه باشیم کی رو حساب میفته بلکه زنیم یه پینه زندگی که اونم بس نمیکنه.خدایا تا کی حرف بزنیم از محرومیت و بحرانی که هیچکس درد مارو نمیفهمه!
  • خودم ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    200که چیزی نیست سفارش بیشتر میدادین از کیسه خلیفه میره به ما چه مربوط! ما رو سننه!!
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    بیسوات مضحکه این شکلیه نه اون شکلی.
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام اقای خاتمی اصلا کاندیدا نمی شود و می خواهد عارف یا مهرعلیزاده کاندیدا شوند
  • علي ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    مهندس مرتضی نبوی در اعتراض به مواضع محمدرضا باهنر از جمله ائتلاف انتخاباتی با علی مطهری در انتخابات مجلس نهم از شرکت در انتخابات شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و حضور درجلسات این تشکل خودداری کرده است. اين خبر كذب محض است. ايشان به خاطر مشغله زياد خودشان كانديد نشدند.
  • مجید ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    بتوچه مشرق؟ بجای بعضی کارای بیخود بشین به اطلاع رسانی فکر کن
  • ali ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    در اجلاس قبلي يران كه خاتمي رييس جمهور بود عليرغم اينكه تعلق خاطر به غرب داشتند ولي ماشين هاي تشريفات را از ايران خودرو گرفتند!!!!!
  • ali ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    پدر بزرگ شدن مشايي و احمدي نژاد هم شد خبر/ اسمش را چرا اشكبوس نگذاشتند
  • حسین ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    ایول به غیرتت آقا محمد
  • حسین ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    خدایی 1000 میلیارد واسه عوض شدن اسم کلاسها؟. مثلا اول راهنمایی دیگه اسمش میشه ششم!
  • . ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    چه فرقی کرد؟
  • ایکس ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    نخیر علی آقا من خودم یه مدت ایران خودرو یه کارایی میکردم مدارکی به دستم رسید (البته از روی کنجکاوی پیدا کردم) سال 83 که زمان آقای خاتمی بود دستور خرید بالاترین مدل پژو ضد گلوله از فرانسه به ایران خودرو داده شده بود!!! ایران خودرو فقط واسه بود همین!!! اونم چقدر یه چیزی هول و هوش دونه ای 350میلیون تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    شنيده شده است، منابع آگاه، اخبار موثق و.. لاريجاني باندبازي شديدي انجام ميدهد و كسي جرات انتقاد از ايشان را نداره
  • جمشیدی ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    پول این کار بی برنامه را دارند از ما اولیا میگیرند.
  • ساداتی ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    اگر اقایان مجلسی جلوی این بی برنامگی را بگیرند واقعا دمشون گرم
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    مرد خاکستری؟!!!!
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    مگه اشکبوس اسم دختره؟؟؟؟!!!!!!
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    باش تاصبح دولتت بدمد سید محمد...
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    بچه های مردم شدن موش ازمایشگاهی اقایان
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    ایا کسی از صندوق ذخیره فرهنگیان و پاداش های ان خبر دارد؟ ایا از وضعیت 3000 میلیاردی این صندوق اطلاعی دارید؟ ایا از عدم رضایت فرهنگیان از این صندوق خبر دارید ؟ از دستگاه های امنیتی و نظارتی خواهشمندیم تا اختلاس جدیدی نشده مراقبت نمایند .
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    اشكبوس اسم پسره ،يعني اينو نميدوني؟
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    تعلق خاطر به غرب ؟!!عجب
  • احسان ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    فکر کنم شیرخشک و پوشک بچه ارزون بشه
  • دوست ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 0
    من نمیدونم پدربزرگ شدن یک شخص به ما چه ربطی دارد! شما هم واقعاً بعضی مواقع حرفه ای نبودن خودتونو یک جورایی به رخ می کشیدا.حضرت آقا بارها گفتند به مسائل جزئی نپردازید.عمل شما به کلام ولایت در این اخبار نمود دارد.کمی دقت کنید.
  • احمد ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    0 0
    نميشد در اين سال حمايت از كار و سرمايه ايراني خودرو تشريفات را يكي از اين كارخانجات داخل بسازه تا همه را با توان ايران اسلامي آشنا كنيم.
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    0 0
    خجالت بکش مسلمان ( اگر مسلمانی )
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    0 0
    جریان انحرافی واقعی اینان.
  • در پاسخ به دوست ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    0 0
    اگر شما هم کمی دقت بفرمایید متوجه می شوید که اتفاقا اصلا مسالۀ جزئی نیست/ این مطلب قصد دارد روابط خویشاوندی این دو فرد و نمود آن در مسائل کشور و مسائل اخیر را به طور ضمنی نشان دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس