کد خبر 1333739
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
هشدار پلیس فتا درباره همراه بانک جعلی

رئیس پلیس فتا البرز به کاربران درخصوص نصب اپلیکشین‌های جعلی همراه بانک هشدار داد و گفت: کاربران نرم افزارهای همراه بانک را فقط از منابع معتبر دریافت کنند

به گزارش مشرق، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: با توجه به گسترش خدمات غیرحضوری، برخی افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند که باید توجه کافی در این زمینه صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: کاربران حتما از نرم افزارهای ضدویروس مطمئن و رمز عبور مناسب بر روی تلفن همراه استفاده کنند و در صورت فروش گوشی تلفن همراه گذرواژه و اطلاعات شخصی خود را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزارها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده و از این طریق اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ جلیلیان گفت: کاربران بانکی با توجه به شیوه های مختلف کلاهبرداری سارقان اینترنتی برای دانلود نرم‌افزارهای همراه بانک فقط از سایت‌های اصلی اقدام به عملیات بانکی مانند انتقال وجه خرید شارژ و یا هرگونه تراکنش مالی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا البرز به کاربران استفاده کننده از همراه بانک‌ها تاکید کرد: تلفن همراه خود را به نرم‌افزارهای ضد بدافزار معتبر و به روزرسانی رسانی مستمر آنها و سیستم عامل و مرورگرهای وب مجهز کرده و اطلاعات رمز اول و دوم ، کلمه عبور سامانه بانکی و تاریخ انقضا و ۲ccv بر روی تلفن همراه را به هیچ وجه ذخیره نکنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس