کد خبر 1314277
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
اولیانوف:طرفین مذاکره روابط نزدیک با ایران را حفظ می‌کنند

نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد که با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرده است و همکاری های عملگرایانه و سازنده ای بین دو طرف در جریان است.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین المللی و در مذاکرات وین، از دیدار خود با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد.اولیانوف در همین رابطه با انتشار توییتی نوشت: عصر دیروز با نماینده آمریکا در امور ایران آقای رابرت مالی دیدار کردم. همکاری عملگرایانه بین هیئت های ما در جریان مذاکرات وین بسیار مهم است. به نظر می رسد (این همکاری ها) سازنده باشد.

اولیانوف با رابرت مالی دیدار کرد+عکس

وی پیشتر و در روز پنجشنبه نیز از مثبت بودن روند مذاکرات خبر داده بود.نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در این خصوص گفته بود: در نشست وین پیشرفت هایی داشته ایم و امیدواریم که این روند در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

گفتنی است که برخی از رسانه ها اعلام کردند که سخنان مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین پس از نشست سه جانبه با مذاکره کنندگان ارشد ایران و چین اعلام شده است.

همچنین «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز چهارشنبه در پیامی توییتری از توافق میان این نهاد و ایران در خصوص نصب دوربین های نظارتی در مجتمع تسا در کرج خبر داد و نوشت: این موضوع برای راستی آزمایی ذیل توافق هسته ای بسیار مهم است و کار برای پرداختن به مسائل مهم پادمانی دیگر ادامه خواهد داشت.

اولیانوف هم در این خصوص نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران برای نصب مجدد دوربین های فیلمبرداری در کارگاه کرج به توافق رسیدند. محرک آزاردهنده ای که از ماه سپتامبر توجه زیادی را در جامعه بین الملل و رسانه های جمعی به خود جلب کرده بود، اکنون حذف شد. به هر دو طرف تبریک می‌گویم!

گفتنی است که به دنبال اقدام خرابکارانه علیه مجتمع تسا در کرج، تهران اعلام کرده بود که تنها پس از بررسی‌های فنی و امنیتی نهادهای مسئول، اجازه سرویس یا تعویض دوربین‌ها را خواهد داد. بر این اساس، اکنون بررسی های ایران انجام شده و لذا اجازه تعویض دوربین ها داده شده است، اما اجازه کنونی تهران به معنی ارسال تصاویر نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    پای ما را ازمذاکره مستقیم بریده اند . خودشان با کارت ما بازی میکنند و امتیاز میگیرند . امکان ندارد در بحبوحه سرمای زمستان و باج گیری بزرگ روسیه از غرب در ارتباط با سلاح قیمت گاز و بحران اوکراین . روسها اجازه بدهند بدون باجگیری با کارت ایران ما روابطمان با دنیا عادی بشود !! آه مردم ونزویلا و سوریه و ایران دامان روسها را میگیرد همانطوریکه آه مرم افغانستان شوروی را به زیر کشید . سهم صادرات نفت و گاز ایران و ونزویلا نصیب روسها شده و ما را مشغول استکبار ستیزی کرده اند و سرکارمان گذاشته اند که هوایمان را دارند !! در سوریه هم جای پایشان را در شرق مدیترانه محکم کرده اند !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس